arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۳۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۱ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۳

الاخبار: عربستان و امارات هزینه جنگ علیه غزه را می‌دهند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه «الاخبار» نوشت: حرف و حدیث‌ها طی مدت زمانی اخیر درباره حمایت مالی عربستان سعودی و امارات متحده از حمله نظامی رژیم صهیونیستی به عزه زیاد شده است. این امر با هدف نابود ساختن جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) صورت می‌گیرد. با گذشت پنج روز از انتشار مقاله‌ای در روزنامه آمریکایی «هافنگتون پست» که به این موضوع پرداخت، «مجتهد» افشاگر مشهور عربستانی طی یادداشتی در شبکه اجتماعی «توئیتر» تاکید کرد که عربستان سعودی و امارات متحده عربی هزینه حمله زمینی «اسرائیل» به غزه را متقبل شده‌اند. «مجتهد» یک شهروند عربستانی است که با انتشار اطلاعاتی درباره خانواده حاکم در کشورش مشهور شده است.

«مجتهد» نوشت: عربستان سعودی و امارات علاوه بر اینکه هزینه حمله زمینی به غزه را بر عهده گرفته‌اند، به «بنیامین نتانیاهو» (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) تعهد دادند که سفارت آن رژیم در ریاض و ابوظبی افتتاح شود.

به گفته این افشاگر سعودی، مواضع و ریاض و ابوظبی در قبال حمله زمینی رژیم صهیونیستی به نوار تحت محاصر غزه، «علت پافشاری نتانیاهو بر تداوم بخشیدن به حمله زمینی زمینی به غزه را نشان می‌دهد. این در حالی است که حمله زمینی به غزه هزینه‌ زیادی داشته است و گرنه معمولا اسرائیلی‌ها هراس موشک‌ها را بیش از یک هفته تاب نمی‌آورند».

چند روز گذشته نیز روزنامه آمریکایی «هافنگتون» با انتشار مقاله‌ای به قلم «دیوید هیرست» نقش برخی کشورهای عربی و غربی از جمله مصر، آمریکا و عربستان سعودی در حمله اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه را رسوا کرده بود.

منبع: فارس
نظرات بینندگان