arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۱۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۶ - ۱۷ تير ۱۳۹۳

گزارش دیلی میل از خشم رییس یوفا نسبت به اظهارات بلاتر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 تارنمای انگلیسی دیلی میل گزارش داد، اظهارات سپ بلاتر رییس فیفا در مورد کاهش دو سهمیه اروپا در جام جهانی، خشم میشل پلاتینی رییس اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) بدنبال داشته است.

در آستانه دیدار فینال جام جهانی 2014، تنش شدیدی میان بلاتر و پلاتینی دو تن از قدرتمندترین شخصیت ها در فوتبال جهان ایجاد شده است.

بلاتر اخیرا در هفته نامه فیفا نوشت که باید دو سهمیه از اروپا در جام جهانی کاهش یابد و به آفریقا و آسیا اختصاص یابد.

به گزارش دیلی میل، این سخنان باعث نومیدی و تعجب پلاتینی شده است که این اظهارات را ژست سیاسی برای جلب حمایت سایر کنفدراسیون ها در آستانه انتخابات سال آینده فیفا می داند. بلاتر قصد دارد برای پنجمین نامزد ریاست فیفا شود.

یوفا در جام جهانی برزیل 13 نماینده داشته است، در حالی که در جام جهانی 1998 فرانسه 15 تیم از این قاره شرکت داشتند. یوفا هیچگونه قصد کاهش تعداد تیم های خود را در جام جهانی ندارد.

بااین حال بلاتر در ماه آوریل گفت: برای حفظ کیفیت جام جهانی نباید تغییری در سهمیه های جام جهانی داده شود.

پلاتینی در حالی برای تماشای دومین دیدار نیمه نهایی جام جهانی در سائوپائولو به برزیل بازمی گردد که پس از اختلافات مهمی که در کنگره فیفا بروز کرد، ارتباط وی با بلاتر به پایین ترین سطح رسیده است.

پلاتینی بعد از مشورت با 54 فدراسیون عضو اتحادیه فوتبال اروپا قصد دارد روز 28 اوت در کنفرانس مطبوعاتی در موناکو قصد خود را برای نامزدی یا عدم نامزدی ریاست فیفا و رقابت با بلاتر اعلام کند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: یوفا ، فیفا ، جام جهانی ، کنگره
نظرات بینندگان