arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۰۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۶ - ۱۶ تير ۱۳۹۳

مقام آلمانی:مذاکرات با حساسیت بالا و فشرده ادامه دارد/ برای دستیابی به توافق مصمم هستیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان،گفت: ششمین دور مذاکرات هسته ای 1+5 و ایران که به مرحله مهم نگارش متن رسیده درحال حاضر به صورت فشرده و با حساسیت و تمرکز بالا از سوی طرفین درحال انجام است و همه برای دستیابی به توافق مصمم و جدی هستند.

ˈساسون شبلیˈ روز دوشنبه در نشست خبری سخنگویان دولت آلمان در پاسخ به پرسشی درخصوص ارزیابی برلین از روند مذاکرات هسته ای وین 6 که از روز چهارشنبه در وین آغاز شده است،گفت:ما در این مرحله بسیار دقیق وارد جزییات شده ایم و با آغاز نگارش متن و ادامه آن طی روزهای گذشته،دوطرف مصمم و جدی هستند تا پایان مهلت 20 جولای،به توافق جامع نهایی دست یابند.

این مقام وزارت خارجه آلمان با اشاره به برگزاری نشست های دو جانبه و چند جانبه و همچنین رایزنی های متعدد در مسیر نگارش متن در مذاکرات وین6 که از روز چهارشنبه تاکنون در سطوح مختلف سران، معاونین و کارشناسان برگزار شده است،گفت:همه ما عزم راسخ داریم و خواهان این هستیم که به ضرب الاجل 20 جولای پایبند باشیم با این هدف که به یک توافق جامع و نهایی دست یابیم.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آلمان درپاسخ به سوال دیگر ایرنا درخصوص احتمال ملحق شدن وزیر امور خارجه این کشور به مذاکرات هسته ای وین 6، گفت:درمورد حضور آقای فرانک والتر اشتاین مایر در وین و اضافه شدن به گروه مذاکره کنندگان هنوز چیزی مشخص نیست اما اگر لازم باشد این کار انجام خواهد شد.

شبلی تاکید کرد:آنچه روشن است اینکه مذاکرات در مرحله بسیار فشرده و حساسی قرار دارد و طرفین با تمرکز و دقت بالا پیش می روند.

ششمین دور از گفت و گو های هسته ای ایران و 1+5 از روز چهارشنبه 11 تیرماه با نشست دو جانبه محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی در هتل کوبورگ وین آغاز شد و قرار است به صورت مستمر تا 29 تیرماه ادامه داشته باشد.

در اخبار و گزارش هایی که از کشورهای طرف مذاکره کننده با ایران در گروه 1+5 منتشر شده، شنیده می شود وزیران خارجه این کشورها خود را آماده کرده اند تا در هفته پایانی مذاکرات با سفر به وین به هیات های مذاکره کننده کشورهای خود ملحق شوند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان