arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۰۸۱۷
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۰۹ - ۱۶ تير ۱۳۹۳

مجید انصاری: جلسات مشترک میان استیضاح کنندگان و وزیر علوم مفید بوده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 معاون پارلمانی رییس جمهور با بیان این که تلاش می کند استیضاح هیچ وزیری در صحن مجلس مطرح نشود، گفت: جلسات برگزار شده برای حل استیضاح وزیر علوم خوب بوده و نقطه نظرات مشترک زیادی وجود دارد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری روز دوشنبه درباره تقاضای استیضاح وزیر علوم از سوی تعدادی از نمایندگان اظهار داشت: در دو هفته گذشته جلسات فشرده ای بین نمایندگان درخواست کننده استیضاح با وزیر علوم و نواب رییس و رییس مجلس برگزار شده است.

وی با بیان این که موضوعات مختلفی برای استیضاح وزیر علوم مطرح بوده است، افزود: جلسات چند جانبه و دو جانبه متعددی برگزار و رایزنی های زیادی انجام شده است.

معاون امور مجلس رییس جمهوری تاکید کرد: تلاش معاونت پارلمانی بر این است که استیضاح هیچ وزیری در صحن مجلس مطرح نشود و قبل از رسیدن به مرحله استیضاح، حل و فصل شود.

انصاری با بیان این که اگر نمایندگان بر استیضاح تاکید کنند، دولت هم طبق قانون عمل می کند، افزود: باید ببینیم نمایندگان چه تصمیمی می گیرند؛ به نظرم جلسات برگزارشده خوب بود و نقطه نظرات مشترک زیادی وجود داشت.

معاون امور مجلس رییس جمهوری با بیان این که زمینه همراهی، همفکری و همدلی مجلس و دولت زیاد است درباره مذاکراتش با رییس مجلس درباره استیضاح وزرای دولت، افزود: تلاش هیات رییسه مجلس و دولت بر ایجاد وفاق است تا مساله استیضاح را منتفی کنیم.

به گزارش ایرنا، «محمدرضا باهنر» نایب رییس دوم مجلس نیز روز گذشته از نشست مشترک علی لاریجانی رییس مجلس و رضا فرجی دانا وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری با استیضاح کنندگان وزیر علوم، در روز جاری خبر داده بود.

و به گفته باهنر، اگر پس از برگزاری این نشست مشترک، نمایندگان استیضاح کننده قانع نشوند، هیات رییسه طبق آیین نامه داخلی مجلس عمل خواهد کرد.
نظرات بینندگان