arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۰۸۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۱۶ تير ۱۳۹۳

اعضای کمیسیون آموزش مجلس از پاسخ رئیس دانشگاه آزاد درباره بخشنامه حجاب قانع شدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات از توضیحات رییس دانشگاه آزاد اسلامی درباره بخشنامه‌ای مرتبط با حجاب و عفاف، قانع شدند و بدین ترتیب تلاش آن گروه از مخالفان دانشگاه آزاد که مدتی است قصد حاشیه‌سازی علیه این دانشگاه را دارند، ناکام ماند.

به گزارش خبرگزاری آنا، عصر امروز دکتر میرزاده به‌ منظور تبادل ‌نظر و ارزیابی برنامه‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، در جلسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی شرکت کرد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم شورای اسلامی با اشاره به حضور رئیس دانشگاه آزاد در کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره عدم دخالت نیروهای حراستی در بحث عفاف و حجاب و واگذاری این مساله به نهاد فرهنگی دانشگاه گفت: ابلاغ این بخشنامه مورد سوال نمایندگان قرار گرفته بود از این رو میرزاده در جلسه حاضر شد و با توضیحات خود نمایندگان را قانع کرد.

 حجت‌اله درویش پور با اعلام این خبر گفت: حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، تیمور علی عسگری معاون پارلمانی، طاها هاشمی معاون فرهنگی و ستاری مدیر حراست دانشگاه آزاد در جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات حضور پیدا کردند و توضیحاتی را در خصوص ابلاغ بخشنامه جدید ارائه دادند.

وی با بیان اینکه در این بخشنامه قید شده بود نیروهای حراستی در موضوع حجاب و عفاف با بخش فرهنگی همکاری کنند،‌افزود: در همین راستا نمایندگان سوالاتی داشتند که میرزاده و معاون امور فرهنگی و مدیر حراست به خوبی توانستند نمایندگان را قانع کنند.

به گفته درویش پور، علت ابلاغ این بخشنامه از سوی دانشگاه آزاد ارتقای اجرای قانون حجاب و عفاف در دانشگاه آزاد اسلامی بوده است و دانشگاه آزاد تلاش داشته با استفاده از نیروهای تحصیلکرده و آموزش دیده در حوزه فرهنگی برای این امر استفاده کند.

نمایندگان پذیرفتند که تغییر شیوه برخورد با بی‌حجابی راهکار مناسب‌تری است

همچنین عبدالوحید فیاضی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در این باره گفت: توضیحات مسئولان دانشگاه آزاد بسیار منطقی بود و همه نمایندگان پذیرفتند که تغییر شیوه برخورد با موضوع بی حجابی راهکار مناسب‌تری است.

وی ادامه داد: مسئولان دانشگاه آزاد عنوان کردند قصد دارند با استفاده از چهره های علمی و دانشگاهی به امر به معروف و نهی از منکر بپردازند.

استقبال اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از برنامه‌های فرهنگی دانشگاه آزاد

در همین حال، دکتر منادی سفیدان، دیگر عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: برنامه های فرهنگی دکتر میرزاده به خصوص در حوزه عفاف و حجاب از سوی اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی مورد استقبال گسترده قرار گرفت.

به گفته دکتر منادی سفیدان در این جلسه رییس دانشگاه آزاد اسلامی به بیان برنامه های فرهنگی دانشگاه پرداخت که اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی از این برنامه ها به ویژه در حوزه عفاف و حجاب استقبال کردند.

دکتر منادی با بیان اینکه دکتر میرزاده در این جلسه به برنامه های دانشگاه آزاد در مباحث حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد به دنبال این است که مقوله حجاب و عفاف را از راه های فرهنگی در دانشگاه نهادینه کند تا تاثیرپذیری بهتری میان دانشجویان داشته باشد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دکتر میرزاده عنوان کرد که در نامه حراست دانشگاه بر تغییر روش ها تاکید شده نه مقابله با فرهنگ عفاف و حجاب، تصریح کرد: الگوی دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه پیامبر اکرم (ص) است که با زبانی نرم و نیکو مردم را به اسلام دعوت می کرد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی درادامه عنوان کرد: در این جلسه دکتر طه هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با تشریح برنامه های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در دوره مدیریتی جدید، اجرایی شدن سند اسلامی شدن دانشگاه را از اولویت‌های برنامه‌های فرهنگی دکتر میرزاده دانست.

منادی به سخنان معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه برنامه‌های دانشگاه برای تقویت هنجارها به ویژه حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: تقدیر از بانوان نمونه در حوزه عفاف و حجاب در هفته اول مهر در کلیه واحد های دانشگاه آزاد اسلامی از جمله برنامه‌های فرهنگی دانشگاه در حوزه عفاف و حجاب است.
نظرات بینندگان