arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۹۴۱۵
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۴ - ۰۷ تير ۱۳۹۳
سردار فضلی تشریح کرد؛

جزئیات تکان‌دهنده حمله شیمیایی بعثی‌ها به سردشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سردار علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین در آئین معارفه معاون رئیس بنیاد و مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران که در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، اظهار داشت: ششم و هفتم تیر حوادث بزرگی در دوران انقلاب و دفاع مقدس روی داده که هفتم تیر شهادت شهید آیت‌الله بهشتی و هفتاد و دو تن یار صدیق امام‌خمینی (ره) و ششم تیر سالگرد حمله شیمیایی به سردشت است.
 
وی افزود: روز قبل از حمله شیمیایی به سردشت در اردوی ساجدین در لشکر سیدالشهداء (ع) برای انجام عملیات در منطقه سردشت مهیا شده بودیم و شب قبل از عملیات با رزمندگان عزیز صحبت می‌کردیم که به یکباره اعلام شد پشت بی‌سیم امیر شمخانی فرمانده وقت نیروی زمینی سپاه شما را احضار کرده‌اند.
 
جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: به گردان حضرت زینب (س) ابلاغ شده بود که حرکت کنند و ما هم با تیمی حرکت کردیم و به قرارگاه امام رضا (ع) و شهید بروجردی منطقه مابووت رسیدیم.
 
وی افزود: برادر عزیز شمخانی و فرماندهان جلسه اضطراری داشتند و دشمنان فشار زیادی برای بازپس گرفتن منطقه مابووت می‌آورد و ما با دو بالگرد به عزیزان کمیته‌های انقلاب اسلامی به سردشت رفتیم تا فرماندهان را توجیه کنیم و واحدهای ما به صورت زمینی عازم مابووت شدند.
 
سردار فضلی اظهار داشت: با همین بالگردها و به همراه مرحوم سردار پروین حرکت کردیم و مابقی گردان‌ها را به ستون حرکت دادیم و شب وارد عمل شدیم.
 
وی تصریح کرد: در سردشت با حمله شیمیایی بعثی‌ها مواجه شدیم که مردم بی‌دفاع با آن حمل ناجوانمردانه مواجه شدند.
 
جانشین بسیج سازمان مستضعفین گفت: ما قدری که امکاناتمان اجازه می‌داد به کمک مردم آمدیم و آن روز قریب 3000 شهید تقدیم اسلام شد. 
 
سردار فضلی تصریح کرد: لشکر 25 کربلا برادر مرتضی قربانی امکانات را تامین کردند تا لجستیک برسد و خداوند عنایتی کرد و بعثی‌ها ناامید از گرفتن اهداف خود در مقابل سپاه اسلام شکست خوردند.
 
جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: لحظه‌شمار حوادث دفاع مقدس نکات فراوانی در دل خود دارد و اینکه گردانی از تهران حرکت می‌کند و درصدد عملیات قرار می‌گیرد با حمله شیمیای مواجه می‌شود، چقدر توانستیم که آنها را ثبت کنیم.
 
وی افزود: جایگاه رفیع بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در ایران تا حد زیادی خالی بود، هرچند در شهرها مراکز بنیاد شعباتی را راه ‌اندازی کرده است اما لازم بود که این ظرفیت‌های فراوان در استان تهران و البرز که جمعیتی نزدیک به 15 میلیون نفری دارد، تجمیع شود و باید برای تاریخ به بهترین نحو شایسته و ممکن باقی بماند.
 
وی اظهار داشت: از سردار کارگر برای تشکیل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تشکر می‌کنیم که یکی از برجستگان و شایستگان این عرصه یعنی سردار حاج عبدالله روشن که بیش از هر کسی عظمت حضور رزمندگان از ناحیه مقداد و ابوذر و کرج و مجموعه استان تهران را درک کرده و اطلاعات دقیق و بکری را در این عرصه دارا است، به مسئولیت این اداره تعیین کردند.
 
وی افزود: سردار عبدالله روشن به دلیل شناخت فردی و اجتماعی خود چندین گام به جلو است و امیدواریم با کمک ارتش مقتدر جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی، مهندسی رزمی جهاد، بسیج و سپاه و همه ارکان عزیز در استان تهران که این اداره کل به پیش ببرد.
 
سردار فضلی گفت: بزرگترین گلزار شهدای ایران اسلامی بهشت زهرا (س) و حرم مظهر امم خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در تهران قرار دارد و 36 هزار شهید در تهران که عقبه آن فرماندهان، سربازان و بسیجیان هستند به همراه نقش بی‌بدیل مردم و بزرگوارانی مثل حاج احمد متوسلیان، شهید همت، شهید چراغی هستند که امیدواریم در این عملیات بزرگ اثرگذار فرهنگی انسجام و هماهنگی و یکپارچگی و یکدلی بین همه نهادها و سازمان‌های مربوط محقق شود.
 
جانشین سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: بنده و همه رزمندگان و سردار کوثری و سردار کاظمینی و همه نورچشم‌های امام امت آمادگی کمک به داره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران را داریم تا این تکلیف مهم انجام شود.
برچسب ها: سردار ، سپاه ، سردشت ، عملیات
نظرات بینندگان