arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۹۱۰۵
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۲ - ۰۵ تير ۱۳۹۳

مربی تیم امید: تیم ملی خوب بود، چون امثال نیجریه با حریفان آسیایی قابل قیاس هم نیستند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


مربی تیم ملی فوتبال امید با بیان اینکه از الان باید برای برنامه‌ریزی چهارساله داشته باشیم، گفت: تیم ملی نیاز به جوانگرایی دارد و باید جام ملت‌ها را مقدمه‌ای برای جام جهانی 2018 ببینیم.

مسعود مقیم با بیان اینکه ایران عملکرد قابل دفاعی در جام جهانی 2014 برزیل داشت، اظهار کرد: عملکرد تیم ملی فراتر از انتظار بود و در مجموع تورنمنت خوبی را پشت سر گذاشتیم. بعد از چندین و چند سال در معتبرترین رویداد تاریخی فوتبال شرکت می‌کردیم که بی‌تردید هرچقدر حرفه‌ای تر عمل کنید، موفق خواهید شد. تیم ما اگرچه قبل از جام جهانی بدنسازی سنگینی را پشت‌سر گذاشت و در دو بازی اول هم فوق‌العاده دوید اما همین مساله انرژی بدنی بازیکنان را تاحد زیادی کم می‌کند، ضمن اینکه جابجایی‌های بین شهری هم تیم را خسته می‌کند.

** تیم ملی خوب بود، چون امثال نیجریه با حریفان آسیایی قابل قیاس هم نیستند

وی افزود: تیم ایران که یکی از قطب‌های فوتبال آسیاست در مجموع به دنیا ثابت کرد که توانایی رویارویی با قدرت‌های برتر جهان را دارد و ما می‌توانیم کارهای بزرگ انجام دهیم. آرژانتین، نیجریه و بوسنی هر سه در حال حاضر از تیم‌های خوب فوتبال دنیا هستند که اگر کمی به گذشته نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد چقدر با سطح تیم‌های آسیایی که بعضا حریفان بسیار جدی ما بودند، تفاوت دارند.

** برنامه‌ریزی در ابعاد گسترده‌تر موفقیت‌ بزرگتری را برایمان رقم می‌زند

مقیم با بیان اینکه اکثریت مردم ایران از عملکرد تیم ملی در برزیل خوشحال هستند، گفت: طبیعتا حذف از جام جهانی تلخ است اما مردم هنوز از عملکرد تیم بویژه در دو بازی نخست خوشحالند. مثل همیشه می‌گوییم باید از جام جهانی درس گرفت. تیم‌ ملی با کی‌روش هم به همه نشان داد اگر برای هر کاری برنامه‌ریزی اصولی شود، می‌توانیم به موفقیت برسیم. یک برنامه‌ریزی ساختاری در ابعاد گسترده‌تر بی‌تردید موفقیت‌های بزرگتری را برای ما رقم می‌زند. باید به جلو نگاه کرد، به اینکه جوان‌های بسیاری در فوتبال ما هستند که می‌توانند تیم‌ قدرتمندی را برای ایران بسازند.

** در راستای ساختن تیم برای جام جهانی 2018 به جام ملت‌های 2015 برویم

مربی تیم امید جوانگرایی در تیم ملی برای جام ملت‌های آسیا را یک ضرورت خواند و گفت: بهتر است برای تیم ملی از الان برای 4 سال آینده برنامه‌ریزی کنیم. باید جام ملت‌های آسیا را مقدمه‌ای برای جام جهانی بعدی بگیریم. البته تیم ملی نمی‌تواند جوانگرایی گسترده‌ای برای جام ملت‌ها داشته باشد اما باید به جوان‌های متعددی چون جهانبخش، آزمون و... در جام ملت‌ها میدان بیشتری بدهیم.

نظرات بینندگان