arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۸۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۰ - ۰۳ تير ۱۳۹۳

انعکاس گسترده بازداشت دست اندرکاران کلیپ ویدئوی حامی تیم ملی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


تشدید تدابیر امنیتی در مرزهای جمهوری اسلامی ایران و عراق، بحث درباره احتمال پذیرش پروتکل الحاقی «ان پی تی» از سوی ایران، افزایش همکاری‌های هسته‌ای ایران و روسیه، درخواست روسیه برای همکاری ایران و ترکیه در خاورمیانه و بازتاب خبر بازداشت چند جوان به دلیل مشارکت در ساخت یک کلیپ ویدئویی، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

امروز نیز بخشی از مطالب مطبوعات و رسانه‌های بین‌المللی درباره ایران، به بحران عراق و مواضع و اقدامات ایران در قبال آن اختصاص یافته است. در این زمینه، خبرگزاری «رویترز» با انتشار مطلبی از تشدید تدابیر امنیتی از سوی ایران در مرزهای مشترک کشور با عراق خبر داده است.

این خبرگزاری به نقل از عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران می‌نویسد: «با توجه به موقعیت خاص عراق و نزدیکی آن به مناطق غربی ایران، ما تمهیدات پیشگیرانه لازم‌ برای تشدید کنترل، نظارت و استحکامات در ‌مرز را اندیشیده‌ایم». وی در عین حال تأکید کرده، هم‌اکنون‌ هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

اما در مطلبی در موضوع هسته‌ای، خبرگزاری کویت به نقل از یک مقام ایرانی، از احتمال امضای پروتکل الحاقی معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای در صورت برداشته شدن همه تحریم‌های موجود علیه ایران خبر داد‌.

این خبرگزاری به نقل از بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران می‌نویسد، در صورتی که همه تحریم‌ها برداشته شده و موضوعات باقی مانده حل و فصل شود، احتمال دارد ایران پروتکل الحاقی «ان پی تی» را ‌مشروط امضا کند. در عین حال، وی تأکید کرده که تصمیم نهایی درباره پذیرش یا رد این پروتکل، بر عهده مجلس شورای اسلامی است.

در میان دیگر موضوعات، خبر افزایش همکاری‌های ایران و روسیه در حوزه هسته‌ای، در عرصه بین‌المللی مورد توجه قرار گرفته است. به نوشته خبرگزاری «ریانووستی»، روسیه در حال امضای قراردادی با ایران است که بر پایه آن، تا پایان سال جاری میلادی‌، ‌دو بلوک انرژی جدید برای نیروگاه هسته‌ای بوشهر خواهد ساخت.

سرگئی کری ینکو، مدیرعامل شرکت «روس اتم» اظهار داشته: «مذاکرات در حال برگزاری و نزدیک به نهایی شدن است. ما امیدواریم ‌تا پایان سال جاری به امضای نهایی و موافقت‌نامه بین دولتی رسیده و سپس‌ قرارداد مناسب را تنظیم کنیم».

در همین حال، وزیر خارجه روسیه درباره نقش ایران در منطقه اظهارنظر کرده و گفته، به منظور برقراری صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه، ایران و ترکیه باید ‌با یکدیگر همکاری کنند.

به نوشته خبرگزاری «ترند»، سرگئی لاوروف اظهار داشته ایران و ترکیه باید در زمینه حل و فصل مسائل خاورمیانه با یکدیگر همکاری کنند. وی گفته ایران و ترکیه دو کشور بزرگ اسلامی هستند و مشارکت فعال آن‌ها در حل و فصل مسائل خاورمیانه ضروری است.

وی موضوع سوریه را اصلی‌ترین مسأله منطقه دانسته که مدت زیادی به طول انجامیده و سبب جلب توجه جامعه جهانی شده است. مسائل عراق و لیبی، از جمله دیگر مسائل مورد اشاره لاوروف بوده است.

در پایان باید اشاره کرد، ‌موضوع بازداشت چند تن به اتهام حضور در یک کلیپ ویدئویی، از جمله موضوعاتی است که بازتاب گسترده‌ای در عرصه مطبوعات جهانی داشته است.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» می‌نویسد، پلیس ایران سه تن را که در یک ویدئو‌ آنلاین در حمایت از تیم ملی فوتبال این کشور در جام جهانی حاضر شده بودند، بازداشت کرده است.

این خبرگزاری می‌نویسد، مقامات محلی پلیس ایران در شاهرود گفته‌اند، این ویدئو‌ مبتذل بوده و بنابراین، این دو جوان 23 ساله حاضر در تصاویر و همچنین یک عکاس 26 ساله مرتبط با موضوع را ‌بازداشت کرده‌اند.


منبع: تابناک


برچسب ها: مرز ، رسانه ، رویترز ، ویدئو
نظرات بینندگان