arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۸۳۸۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۷ - ۰۱ تير ۱۳۹۳
بازتاب وسیع بازی درخشان یوزپلنگ ها در روزنامه های ترکیه؛

ایران بازی کرد، آرژانتین پیروز شد، اما حیف از شاگردان کی روش/ایرانی ها هم بازی را بردند و هم دل ها را/نزدیک بود دنیا در شگفتی فرو رود/خطا بر روی دژاگه مسلم بود، داور آن را نادیده گرفت

روزنامه های چاپ امروز ترکیه با تمجید از بازی بسیار خوب ایران در مقابل آرژانتین به طرز گسترده ای به پوشش اخبار این بازی پرداختند و اکثر آنها براین باور بودند که داور در حق ایران بی عدالتی به خرج داده است و اگر یکی از فرصت های بیشمار ایران در نیمه دوم به گل تبدیل شده بود با یک نتیجه دور از انتظار روبرو می شدیم و دنیا درشگفتی فرو می رفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه های امروز ترکیه با تمجید از بازی بسیار خوب ایران در مقابل آرژانتین به طرز گسترده ای به پوشش اخبار این بازی پرداختند و اکثر آنها براین باور بودند که داور در حق ایران بی عدالتی به خرج داده است و اگر یکی از فرصت های بی شمار ایران در نیمه دوم به گل تبدیل شده بود، دنیا درشگفتی فرو می رفت.

به گزارش «انتخاب»، تیتر و مطالب رسانه های مکتوب ترکیه در مورد  بازی ایران و آرژانتین در ادامه می آید:

روزنامه وطن: ایران هم بازی را برد و هم دل ها را

همه فکر می کردند که آرژانتین به یک پیروزی آسان در مقابل ایران دست خواهد یافت اما اینگونه نشد و تیم آرژانتین که از سوی هواداران خود هو می شد با گل 1+90 مسی نجات یافت. قبل از بازی با مصطفی دنیزلی صحبتی انجام دادیم.

دنیزلی گفت: ایرانی ها امشب می توانند بازی را ببازند . این مهم نیست آنها همچنان شانس صعود را خواهند داشت چرا که ایران یک تیم ساده و معمولی نیست. آنها منطقی بازی می کنند . بازیکنان با کیفیتی دارند. من با برخی از بازیکنان این تیم کار کرده ام . دروازه بان ایران را من در سن 17 سالگی بازی دادم. بک راست و بک چپ ایران از شاگردان من بودند.

این روزنامه ادامه می دهد با بازی خوب ایران، حرف های دنیزلی به حقیقت پیوست . ایرانی ها اگر چه دقیقه 1+90 گل خوردند اما قبل از آن موقعیت های خوب گلزنی داشتند. باید گفت آرژانتین می تواند به ایران گل زده باشد اما تیتر و خبر روزنامه ها همه گویای ایران و موفقیت این کشور در این بازی بوده است . ایران هم بازی را برد و هم دل ها را .

روزنامه ینی چاق: مسی گل زد اما حیف از ایران

مسی گل زد اما حیف از ایران. بازی خوب ایران باعث شرمساری آرژانتین شد . گل مسی حرفی نداشت و همان باعث شد تا آرژانتین بلیط صعود به مرحله بعد را بدست آورد. آرژانتین در این بازی نتوانست فشار جدی به ایران وارد آورد اما ایرانی ها چندین موقعیت خوب گلزنی را از دست دادند . ایران در دقیقه 86 حتی می توانست برنده بازی باشد اما شوت قوچان نژاد وارد دروازه آرژانتین نشد و متعاقب آن مسی با گل فوق العاده خود کار را تمام کرد. « حیف از ایران »

روزنامه بوگون: مسی اینگونه نخواست

مسی ستاره بارسلونا، آرژانتین را در پای چوبه دار نجات داد و آرژانتینی ها را از مرگ رهائی بخشید. ایران اگر چه مغلوب آرژانتین شد اما در واقع این ایران بود که برنده بازی بوده است. ایرانی ها در این بازی آماده تر، دونده تر و خوش فکر تر از آرژانتینی ها بودند. آنها از لحاظ روحی و روانی و بدنی برای این بازی آماده شده بودند . ایران حداقل سه فرصت عالی گلزنی را در نیمه دوم از دست داد و اگر یکی از این فرصت ها گل شده بود شرایط دیگری بر بازی حاکم می شد . آرژانتین فقط بخاطر کیفیت بالای بازیکنان گرانقیمت و طراز اول خود و علی الخصوص شخص مسی بود که توانست برنده این بازی باشد.

روزنامه آیدینلیک: شگفتی ایران شکل حقیقت به خود نگرفت

ایران که شانس کمی برای پیروزی مقابل آرژانتین داشت در نیمه دوم بازی دفاعی را رها کرد و بر خلاف انتظار به بازی هجومی روی آورد که این امر موقعیت های خوب گلزنی را برای این کشور فراهم آورد اما در نهایت این آرژانتین و مسی بودند که پیروز میدان لقب گرفتند.

روزنامه طرف: هو شدن مسی توسط آرژانتینی ها

ایران با بازی خوب خود در مقابل آرژانتین کاری کرد که باد های مخالف به سمت آرژانتین وزیدن بگیرد و این امر نیمه ای غیر قابل پیش بینی را رقم زد. نیمه دوم بازی، متعلق به ایران بود. موقعیت هائی که قوچان نژاد و دژاگه خلق کردند هر کدام ارزش یک گل را داشت اما دروازه بان آرژانتین در آخرین لحظات مانع از به ثمر رسیدن این گل ها شد و در نهایت این مسی بود که علیرغم هو شدن توانست با گل بسیار زیبای خود ایران را با شکست روبرو سازد.

روزنامه تقویم: شادی دیوانه وار بازیکنان آرژانتین بعد از زدن گل به ایران

ایران علیرغم حملات زیاد در نیمه دوم نتوانست به گل دست یابد و در نهایت گل مسی تمامی تلاش های بازیکنان ایران را بی اثر کرد. گل مسی در زمان غیر قابل پیش بینی به ثمر رسید . ایران در نیمه اول بازی حساب شده ای را به نمایش گذاشت و از درواره خود بخوبی محافظت نمود اما در نیمه دوم با یک ایران دیگر روبرو شدیم حملات ایران از چپ و راست روز خوبی را برای دروازه بان آرژانتین رقم زد . ایران حالا باید به بازی با بوسنی هرزگوین فکر کند .

روزنامه استار: ایران بازی کرد، آرژانتین پیروز شد

آرژانتین در این بازی از ایران روی کاغذ که ضعیف ترین تیم گروه اف لقب گرفته بود کمتر موقعیت گلزنی پیدا نمود و نتوانست تماشاگران خود را راضی به خانه بفرستد. ایران که می توانست برنده این دیدار باشد از موقعیت های بدست آمده نتوانست بخوبی استفاده نماید و در نتیجه مسی کسی شد که هم پیروزی و هم صعود آرژانتین به پای او نوشته شد. ایران همسایه می توانست در نیمه دوم معجزه بکند اما وقتی نتوانست گل بزند با خوردن گل، خود را با مشکل صعود مواجه نمود. مسی که در طول 90 دقیقه کم فروغ ظاهر شده بود در دقیقه 1+90 با گل خود آرژانتین را پیروز این بازی نمود.

روزنامه صباح: بازی را ایران کرد اما گل را مسی زد

بر خلاف آنچه انتظار می رفت آرژانتین با یک نتیجه خوب ایران را شکست خواهد داد اما این ایران بود که موقعیت های بیشماری را در مقابل دروازه آرژانتین خلق نمود و زمانی که حق ایران در پنالتی روی دژاگه خورده شد مسی با گل خود ایران را به شکست کشانید. در واقع آرژانتین دیشب در آخرین لحظه بود که از خوردن قهوه تلخ منصرف شد. مسی با گل خود از کار ممانعت بعمل آورد و این در حالی بود که داور یک پنالتی مسلم به نفع ایران را نادیده گرفت.

روزنامه پستا: شلیک موشک توسط مسی

آرژانتین به سختی توانست از سد ایران بگذرد . آرژانتین در این بازی بیشترین زمان تصاحب توپ را در اختیار داشت اما این ایران بود که پی در پی موقعیت گلزنی خلق می نمود. ایران در نیمه دوم می توانست یک شگفتی بزرگ را رقم بزند اما موقعیت های این تیم یکی پس از دیگری بر باد رفت و در نهاید مسی به داد تیم خود رسید و با شلیکی موشک وار دروازه ایران را گشود و آرژانتین را به دور دوم جام برد. دروازه بان ایران در صحنه گل روی هوا پرواز کرد اما نتوانست منانع از ورود توپ به دروازه شد.

روزنامه اولای بورسا: مسی آرژانتین را در پای چوبه دار نجات داد

آرژانتین در بازی با ایران هر لحظه با مرگ روبرو شد اما در آخر این مسی بود که این کشور را نجات داد. بعد از اینکه داور پنالتی مسلم ایران را نادیده گرفت و این کشور فرصتهای بیشماری را از دست داد مسی بعنوان ناجی آرژانتین عمل نمود و این تیم را با گل خود به مرحله بعد رساند.

روزنامه ملیت : تانگوی تک نفره

ایران در مقابل آرژانتین یک رکورد بر جای گذاشت . از جام جهانی 1966 تا کنون هیچ تیمی در این جام با فقط 86 پاس یک بازی را به اتمام نرسانده بود. اما ایران با پاس کاری ضعیف خود در بازی با آرژانتین، به این رکورد دست یافت در عین حال باید گفت که علیرغم پاسکاری ضعیف، موقعیت های خوب گلزنی نیز پیدا نمود. نفس ها در سینه حبس شده بود داور هر لحظه می توانست سوت پایان بازی را به صدا در آورد اما مسی توانست از آخرین دقایق استفاده و با گل خود آرژانتین را از کابوس رهائی بخشد.

روزنامه حریت: مسی، هست و نیست آرژانتین

مسی در دقیقه 1+90 ایران را از بین برد. حیف به این تیم ایران. ارزش دلاری تمامی بازیکنان ایران به اندازه قیمت مسی نبوده است اما یک قانون نانوشته وجود دارد و آن اینکه هر کسی قیمت زیادی دارد تعیین کننده نیز می تواند باشد. ایران اگر چه حملات زیادی را ترتیب داد اما این مسی گرانقیمت بود که بالاخره نتیجه بازی را تعیین کرد. آرژانتین احتمالاً در دور دوم با سوئیس روبرو خواهد شد اما با این نوع بازی هیچگاه به فینال نخواهد رسید. همه هست و نیست آرژانتین مسی است اما آیا مسی به تنهائی برای رسیدن آرژانتین به فینال کافی خواهد بود؟ در واقع باید گفت تیمی که دارای تعداد زیادی بازیکن گرانقیمت شاغل در باشگاه های اروپا بود تنها به لطف درخشش دروازه بان خود از شکست مقابل ایران رهائی پیدا کرد.

روزنامه خبر ترک: آس مسی

مسی در دقیقه 1+90 رویای ایرانی ها را بهم ریخت و آرژانتین را از خواب بیدار کرد. گل مسی یک گل در کلاس جام جهانی بود . ایران توانسته بود لحظات ترسناکی را برای آرژانتین رقم بزند که همه آنها با درخشش دروازه بان این کشور نا کام باقی ماند.

روزنامه گونش : روز سخت آرژانتین

آرژانتین در روز سخت مقابل ایران بالاخره با گل 1+90 مسی به پیروزی رسید. ایران در نیمه دوم بازی در ارتباط با از دست دادن فرصت های بیشمار گل نزدن یک رکورد از خود بر جای گذاشت. این در نیمه دوم به مراتب بهتر از آرژانتین بازی کرد ولی در نهایت آرژانتین و مسی بودند که پیروز این میدان لقب گرفتند.

روزنامه فتو ماچ: فقط مسی

آرژانتین وقتی ایران با انگیزه را در مقابل خود دید دچار حیرت شد آنها ظاهراً حتی در رویاهای خود نیز امکان روبرو شدن با چنین حریفی را نپرورانده بودند اما شکی در بزرگی مسی وجود نداشت و همین برای پیروزی آرژانتین کافی بود. مسی به تنهائی هم بوسنی هرزگوین و هم ایران را شکست داد . آرژانتین نشان داد که بدون مسی هیچ خواهد بود لذا موفقیت های این تیم را باید فقط و فقط به پای مسی نوشت.

روزنامه جمهویت: آرژانتین با مسی پرواز کرد

ایران در نیمه دوم بازی حداقل سه فرصت مهم گلزنی را از دست داد و یک پنالتی را نیز داور به نفع آنها نگرفت این کافی بود که ایران فرو بریزد. شجاعی و قوچان نژاد با بازی درخشان خود در نیمه دوم وسط زمین را از آن خود ساخته بودند و ایران تحت این شرایط چندین موقعیت گلزنی پیدا کرد اما این بالاخره مسی بود که با گل بسیار عالی خود کار را برای ایرانی ها تمام کرد.

روزنامه بورسا کنت : زور ایران به مسی نرسید

زور ایران علیرغم بازی درخشان در مقابل آرژانتین به مسی نرسید و مسی با گل دقیقه 1+90 خود رقص تانگو را آغاز کرد . طرفداران آرژانتین که آماده یک بازی پر گل از سوی تیم خود در مقابل ایران بودند در نیمه دوم کاملاً نا امید شدند و اگر مسی نبود معلوم نبود که در پایان بازی چع اتفاقاتی روی می داد چرا که قبل از آن آرژانتین و مسی از سوی هواداران این تیم بشدت هو می شدند.

روزنامه بورسا حاکمیت: بلیط دور دوم هدیه مسی به آرژانتین

ایران با بازی خوب خود آرژانتین را بهم ریخت و تمامی تدابیری را مربی آرژانتین اندیشیده بود را نقش بر آب کرد. اما مسی با خلاقیت خود به تنهائی آرژانتین را نجات داد .

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۳۲
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
8
252
دم یوزپلنگ ها گرم...
ولی امیدوارم روزی برسه ک از کلمه شگفتی ساز استفاده نکینم و با باخت خوشحالی نکینم..!!!
مدرس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
13
99
من بازی را از کانال TRT1 ترکیه نگاه میکردم. گوینده همش ایران را تخریب کرد. 3-4 بار گفت ایران 4 بار اومده جام جهانی اما فقط یکبار تونسته تیمی را در جام جهانی شکست بده. میگفت همانطور که انتظار میرفت بازیکنان ایران زیبایی بازی را به هم زدند و Tempo ی بازی را پایین آوردند. میگفت فقط یک معجزه می تونه تیم ایران را به پیروزی برسونه.
نظرات بینندگان