arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۷۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۲ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۳
شارلوت لسلی:

درک بلر از مسائل خاورمیانه به اندازه یک بیمار روانی است!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


اظهارات جنجالی تونی بلر در رابطه با عراق با موجی از حملات منتقدان راست‌گرا و چپ‌گرا در انگلیس مواجه شد.

به نوشته روزنامه دیلی میل، تونی بلر، نخست وزیر پیشین انگلیس اخیرا در مقاله‌اش گفته است: درگیری‌های خشونت بار فرقه‌ای که در حال تکه تکه کردن عراق است، ارتباطی با اقدامات ما در حمایت از حمله سال 2003 به عراق ندارد. وی در عوض از ناکامی غرب در بمباران سوریه در سال گذشته میلادی به شدت انتقاد کرد و اقدام نظامی فوری علیه سوریه و عراق را خواستار شد.

در واکنش به این سخنان جان پریسکات، معاون سابق نخست وزیر انگلیس تونی بلر را متهم کرد که قصد داشت غرب را به جنگ دیگری بکشاند.

از سوی دیگر کلر شورت، از وزرای سابق کابینه بلر، وی را "نومحافظه کار آمریکایی" توصیف کرد و گفت: بمباران بیشتر مساله را حل نمی‌کند، تنها بحران را عمیق‌تر می‌کند. تفکر بلر درباره مساله عراق کاملا و قطعا اشتباه است.

وی که در جریان جنگ عراق معاون بلر بود، گفت: او می‌گوید از آنچه که در عراق اتفاق افتاد ناامید شده است اما او می‌خواهد که امروز به جای دیگری حمله کند.

شارلوت لسلی، از قانونگذاران محافظه کار انگلیس عقاید بلر را بسیار خطرناک توصیف کرد و گفت: درک بلر از مسائل خاورمیانه به اندازه یک بیمار روانی است.

همچنین نایجل فراژ، رهبر حزب استقلال انگلیس گفت که رهبر سابق حزب کارگر مایه "شرمساری" است و تاکید کرد که دوستانش باید به او بگویند که به مدت طولانی سکوت اختیار کند.

وی اظهار کرد: طبق تجربه غرب نباید در سوریه مداخله کند بلکه غرب باید به یک دوران مداخله نظامی خارجی پایان دهد.

از سوی دیگر، کریستوفر می‌یر، سفیر سابق انگلیس در آمریکا در سال‌های 1997 تا 2003 گفت: جنگ دوم خلیج فارس قطعا اصلی‌ترین دلیل خشونت‌های فرقه‌ای اخیر در عراق است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان