arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۶۵۸۷
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۲ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۳

فان خال: می‌توانیم به نیمه نهایی برسیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

لوئیس فان خال معتقد است هلند می‌تواند به نیمه نهایی و حتی فینال جام جهانی برسد.

سرمربی تیم ملی هلند در نشست خبری پیش از بازی مقابل اسپانیا با اشاره به دوره مربیگری خود در این کشور، اظهار کرد: من همیشه به این موضوع رسیده‌ام که اگر شما با سایر افراد خوب برخورد کنید آنها هم با شما رفتار خوبی خواهند داشت. من خاطرات خیلی خوبی از دوران حضورم در اسپانیا دارم. آن زمان یکی از بهترین دوران کاری من بود. در حال حاضر اسپانیا به نوعی بهترین فوتبال را در دنیا دارند. آنها تاکتیک، تکنیک و فیزیک را با هم دارند و همه این عوامل در کنار هم باعث شده آنها امروز شماره "یک"باشند.

او ادامه داد: ما باید یک بازی فشرده مقابل آنها انجام دهیم به ویژه زمانی که مالکیت توپ را در دست دارند و این کار به هیچ وجه آسان نیست.

فان خال درباره تقابل دو تیم در فینال جام جهانی 2010 و فوتبال فیزیکی هلند، گفت: فوتبال همیشه می‌تواند یک درگیری فیزیکی باشد و داور هم در میانه زمین حضور دارد تا محدودیت‌ها را نشان دهد. به شخصه اعتقاد ندارم که هلند در جام جهانی 2010 از این مرزها عبور کرده، اما اگر شما این گونه فکر می‌کنید این خجالت آور است.

سرمربی تیم ملی هلند گفت: ما احتمالا پنج هفته‌ اینجا خواهیم بود. شما نمی‌توانید در این مدت فقط روی فوتبال تمرکز داشته باشید. بنابراین من بازیکنان را آزاد می گذارم که با خانواده خود به تفریح بروند. شما باید از کاری که می‌کنید لذت ببرید.

فان خال درباره این که آیا قبول هدایت منچستریونایتد تاثیری روی تمرکزش بر روی کار هلند در جام جهانی می‌گذارد یا خیر؟ گفت: الان زمان جام جهانی و اینجا هم برزیل است. بنابراین من فقط به جام جهانی فکر می‌کنم نه شغل بعدی‌ام. باشگاه‌ها در اینجا هیچ معنا و مفهومی ندارند. به طور کامل تمرکزم را روی تیم ملی گذاشته‌ام، اما همان طور که گفتم شما نمی‌توانید همه زمان را روی یک موضوع تمرکز کنید. وقتی که به منچستریونایتد فکر می‌کنم به نوعی یک حواس پرتی مناسب دارم.

سرمربی تیم ملی هلند درباره این که تقریبا همه اعتقاد دارند او فردی جدی و سخت گیر است، گفت: بیشتر مردم هلند هم این گونه فکر می‌کنند، اما اگر شما از بازیکنان من بپرسید هیچ وقت این را نمی گویند. باور من این است که ما می‌توانیم با کنار هم بودن شانس موفقیت خود را بیشتر کنیم. من درباره اهدافمان با فدراسیون صحبت کرده‌ام و آن مکالمه را اینجا تکرار نمی‌کنم، اما ایمان دارم که می‌توانیم به نیمه نهایی یا فینال برسیم، اما این امید برای اسپانیا و خیلی از تیم‌های دیگر هم وجود دارد. در حال حاضر همه چیز یک تئوری است و باید ببینیم که در عمل چه اتفاقی می‌افتد.

ا‌نتها‌ی‌ پیا‌م

نظرات بینندگان