arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۵۶۶۵
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۰ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۳

قوچان‌نژاد: اميدوارم در برزيل تاريخ را بنويسيم / نیجریه سوپرمن ندارد

شايد خيلي‌ها خيال‌شان از خط دفاعي تيم ملي راحت باشد و معتقدند که ايران در دفاع مشکل زيادي ندارد. اکنون همه چشم به خط حمله دوخته‌اند و مي‌خواهند بدانند در خط آتش تيم ملي کدام بازيکن براي ايران گلزني مي‌کند. بدون شک اميد اول گلزني ايران در جام جهاني رضا قوچان‌نژاد است که در مقدماتي اين مسابقات نيز کمک زيادي به تيم ملي کرد و در آستانه آغاز بازي‌ها نيز روحيه بسيار بالايي دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شايد خيلي‌ها خيال‌شان از خط دفاعي تيم ملي راحت باشد و معتقدند که ايران در دفاع مشکل زيادي ندارد. اکنون همه چشم به خط حمله دوخته‌اند و مي‌خواهند بدانند در خط آتش تيم ملي کدام بازيکن براي ايران گلزني مي‌کند. بدون شک اميد اول گلزني ايران در جام جهاني رضا قوچان‌نژاد است که در مقدماتي اين مسابقات نيز کمک زيادي به تيم ملي کرد و در آستانه آغاز بازي‌ها نيز روحيه بسيار بالايي دارد.

به گزارش «انتخاب»، رضا قوچان‌نژاد درباره روند آماده‌سازي تيم ملي، بازي با نيجريه، احتمال گلزني‌اش در جام جهاني، حاشيه‌هاي تيم ملي، رفتن يا ماندن کي‌روش و ديگر مسائل مربوط به تيم ملي صحبت کرد.

متن گفتگوی تسنیم با قوچان نژاد در زیر می آید:

*از روند آماده‌سازي تيم ملي پيش از جام جهاني رضايت داري؟
همه چيز خوب است و اردوهاي بسيار خوبي برگزار کرديم. امکانات، هتل، زمين تمريني و تمرينات همه اردوها بسيار خوب بوده که براي همه رضايت بخش است. اردوي اصلي که به آماده‌سازي‌مان کمک زيادي کرد در اتريش برگزار شد و سه بازي تداراکاتي هم انجام داديم تا به هماهنگي بيشتري برسيم.

* تيم ملي کاملاً آماده شده است؟

من از شرايط آماده‌سازي تيم ملي خيلي راضي هستم و واقعاً همه بازيکنان زحمت کشيدند.

*حدود يک هفته تا بازي ايران - نيجريه مانده، همه چيز خوب است؟
خدارا شکر شرايط خوبي داريم و همه براي رقابت در جام جهاني آماده هستيم.

* بازي با آرژانتين و بوسني چطور؟
فعلاً به اين دو مسابقه فکر نمي‌کنم و تمرکزمان روي بازي با نيجريه است تا بتوانيم برابر آنها به پيروزي برسيم.

*نيجريه پيش از جام جهاني حاشيه‌هاي زيادي داشته و سرمربي اين تيم با فدراسيون فوتبال اين کشور درگيري‌هايي داشته‌اند. به نظرت اين موضوع باعث مي‌شود تمرکز آنها به هم بريزد تا ايران برابر نيجريه به نتيجه‌اي مطلوب برسد؟

به اين مسائل کاري نداريم و حاشيه‌هاي نيجريه براي ما مهم نيست. راستش را بخواهيد تمرکزمان فقط روي فوتبال خودمان است. اگر بخواهيد به حاشيه‌ها نگاه کنيد ما هم حاشيه داريم و هر تيم ديگري که در جام جهاني حضور دارد به يک شکل حاشيه دارد. نبايد در اين شرايط به حاشيه‌ها توجه کنيم. انشاالله يک هفته ديگر مي‌بينيم که برابر نيجريه چه کاري انجام مي‌دهيم اما من اميدوارم.

* پس توان شکست آنها را هم داريم؟
ما برابر حريفان آفريقايي‌مان در بازي‌هاي تدارکاتي نشان داديم که مي‌توانيم فوتبال خوبي بازي کنيم. حالا نمي‌دانم چرا نبايد بتوانيم برابر نيجريه خوب بازي کنيم و آنها را شکست دهيم.

* خودت مي‌تواني از خط دفاعي نيجريه عبور کني تا به آنها گل بزني؟
بله که مي‌توانم! مگر نيجريه‌اي‌ها «سوپرمن» هستند که نتوانم به آنها گل بزنم؟! آنها هم فوتباليست هستند و ما هم فوتباليستيم. در فوتبال همه شانس دارند.

* اما خط حمله تيم ملي در چند مسابقه تدارکاتي که داشت گل‌هاي زيادي به ثمر نرسانده و برخي‌ها نگران ضعف تيم ملي در گلزني هستند. به عنوان مهاجم تيم ملي به نظرت ما در اين پست ضعف داريم؟
به هر حال هر کسي نظر خودش را دارد و من به نظر همه احترام مي‌گذارم. ما فقط تمرکزمان روي تمرينات است تا براي بازي‌هاي جام جهاني که خيلي به آنها نزديک شده‌ايم آماده شويم. کار خودمان را مي‌کنيم و اکنون سه، چهار هفته است که در کنار هم زحمت مي‌کشيم. برخي بازيکنان هم در اردوهاي قبلي حضور داشتند و زحمت کشيدند که برخي از آنها اکنون در کنار ما نيستند.

* يکي از بازيکناني که خط خورد سردار آزمون بود که به نوعي در خط حمله رقيبت هم محسوب مي‌شد. به نظرت او مي‌توانست به تيم ملي کمک کند؟
فکر مي‌کنم سردار مي‌توانست به تيم ملي کمک کند. او با اينکه بسيار جوان است اما در دو هفته‌اي که در اردوي اتريش حضور داشتيم خيلي خوب تمرين کرد. آزمون در تمرينات زحمت زيادي کشيد، اخلاق خوبي داشت و حرف گوش‌کن هم بود اما دليل خط خوردنش را نمي‌دانم. اينگونه بازيکنان با اينکه جوان هستند و تجربه کمي دارند اما کيفيت بالايي دارند و اين از همه مهم‌تر است.

* او از ليورپول، تاتنهام و آرسنال هم پيشنهادهايي دارد. به نظرت و با تجربه‌اي که از بازي در انگليس کسب کردي آزمون مي‌تواند در ليگ اين کشور موفق شود؟
اميدوارم که موفق شود. به هر حال اين مسئله به فوتبال و زندگي خود سردار باز مي‌گردد اما اميدوارم هر تصميمي که مي‌گيرد يک تصميم خوب باشد. نمي‌توانم به او بگويم که اين تصميم خوب است يا آن تصميم و به کجا برود اما آرزو مي‌کنم هر کجا که مي‌رود خدا پشتش باشد و موفق شود. آزمون نبايد به خاطر کسي تيمي را انتخاب کند و بايد به جايي برود که به نظر خودش بهتر است.

* مسئله ديگري که وجود دارد تحليل‌هايي است که پيش از جام جهاني درباره تيم ايران مي‌شود. سايت‌ها و کارشناسان خارجي تو را اميد اول گلزني تيم ملي مي‌دانند، اين موضوع فشار را روي تو بيشتر نمي‌کند؟

اين مسائل براي من مهم نيست. مهم‌ترين مسئله اين است که تيم ملي در جام جهاني موفق شود و بتوانيم در اولين بازي يک نتيجه خوب بگيريم. بدون توجه به اين مسائل اميدوارم در جام جهاني به «نتيجه قشنگي» برسيم تا مردم به ايران و تيم ملي افتخار کنند. اميدوارم بتوانيم در برزيل تاريخ بنويسيم و اين از همه چيز مهم‌تر است.

*با اين شرايط و روحيه ايران مي‌تواند تيم شگفت‌انگيز جام جهاني 2014 شود؟
چرا که نه! در فوتبال هر اتفاقي ممکن است رخ دهد اما بايد براي اين اتفاقات زحمت زيادي بکشيم. تلاش‌مان مي‌تواند ما را تيم شگفت انگيز جام جهاني هم کند و معتقدم اگر زحمت بکشيم به خيلي جاهاي ديگر هم مي‌رسيم.

* شايعه شده کي‌روش بعد از جام جهاني از ايران مي‌رود. در اين خصوص چه نظري داري؟
در اين باره بايد از خود آقاي کي‌روش سؤال کنيد و من به عنوان بازيکن نمي‌توانم نظري در اين خصوص بدهم. صحبتي خاصي نمي‌توانم انجام دهم و فقط اميدوارم که بعد از جام جهاني هم در تيم ملي بماند. اين تنها نظر من است و اگر درباره تيم ملي سؤال کاري داريد بايد از خود کي‌روش بپرسيد تا جواب دقيقي بدهد.

* اگر کي‌روش بماند مي‌توانيم با او در جام ملت‌هاي آسيا هم قهرمان شويم؟
من دوست دارم او بماند و اين اتفاق نيز رخ بدهد. مي‌توانيم با کي‌روش به قهرماني آسيا برسيم و شانس‌مان زياد است اما ابتدا اجازه بدهيد جام جهاني بگذرد و از مسابقات اين تورنمنت عبور کرده و بعد در مورد جام ملت‌ها صحبت کنيم.
نظرات بینندگان