arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۵۴۷۲
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۰۹ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۳

ابراز رضایت بازیکنان تیم ملی والیبال از مسابقه با برزیل

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 چند تن از بازیکنان تیم ملی والیبال ایران پس از شکست مقابل تیم ملی قدرتمند برزیل اظهار داشتند: کسب یک امتیاز مقابل پر افتخارترین تیم تاریخ لیگ جهانی نتیجه خوبی است.
 

به گزارش ایرنا، این مسابقه عصر جمعه به وقت تهران در چارچوب لیگ جهانی والیبال در سالن ایناسیو ایبیراپوئرای شهر سائوپائولو برگزار شد و با نتیجه 3 بر 2 به سود میزبان پایان یافت.

به گزارش فدراسیون والیبال، ˈ آرمین تشکریˈ دفاع وسط تیم ملی والیبال ایران پس از بازی گفت: کسب یک امتیاز مقابل تیم قدرتمندی مثل برزیل آن هم در خانه حریف نتیجه خوبی برای ما محسوب می شود.

وی افزود: برزیل تیم بزرگی است و نمی توانیم توقع داشته باشیم به راحتی مقابل تیمی که سابقه قهرمانی در المپیک و جهان را دارد به پیروزی برسیم.

تشکری ادامه داد: زحمت زیادی کشیدیم که به پیروزی برسیم و فکر می کنم نسبت به دو مسابقه مقابل ایتالیا هم بازی بهتری ارائه کردیم.

مدافع وسط تیم ملی والیبال ایران گفت: اشتباهات جزیی باعث شد شکست بخوریم. بازی بسیار نزدیک بود و هر پنج ست با اختلاف دو امتیاز میان دو تیم به پایان رسید. بازی به حدی نزدیک و حساس بود که حتی تیم بزرگی مانند برزیل هم دچار اشتباه می شد.

وی تاکید کرد: می توانستیم برزیل را شکست بدهیم اما همین که در خانه حریف به یک امتیاز دست پیدا کردیم هم نتیجه خوبی برای ما بود.

تشکری اظهار داشت: هر گاه سرمربی به من اعتماد کند و فرصت حضور در میدان را داشته باشم با تمام توان بازی خواهم کرد. باید به نظر کواچ احترام بگذاریم چون هم بازیکن بزرگی بوده و هم سرمربی بزرگی است و مطمئنا شرایط بازیکنان را به خوبی می داند.

وی درباره عملکردش در بازی مقابل برزیل گفت: می توانستم از این بهتر بازی کنم.



* باید یاد بگیریم بازی تا سوت پایان ادامه دارد

کاپیتان تیم ملی والیبال ایران هم گفت: باید یاد بگیریم که مسابقه تا زده شدن سوت پایان بازی از سوی داور ادامه دارد و نباید بازی را رها کنیم.

سعید معروف پس از شکست سه بر دو تیم ملی والیبال کشورمان مقابل برزیل افزود: هر پنج ست این مسابقه با فاصله دو امتیاز به پایان رسید و بازی به قدری پایاپای بود که هر دو تیم می توانستند با نتیجه سه بر دو پیروز شوند.

وی ادامه داد: طبیعی است که برزیل در امتیازات حساس نه تنها از ما بلکه از همه تیم های جهان بهتر بازی کند و اوج کار ما در دو ستی که پیروز شدیم این بود که در امتیازات پایانی بهتر از برزیل کار کردیم.

معروف خاطر نشان کرد: معمولا زمانی که با تیم های بزرگتر بازی می کردیم امتیازات حساس به حریف می رسید اما در بازی امروز مقابل برزیل در دو ست این رویه را تغییر دادیم.

وی گفت: همه فکر می کردند بازی با پیروزی ما به پایان می رسد اما باید یاد بگیریم که والیبال تا سوت پایان ادامه دارد و تا زمانی که داور اعلام نکرده، بازی را رها نکنیم.

کاپیتان تیم ملی والیبال ایران اظهار داشت: پس از دو شکست مقابل ایتالیا خیلی سخت بود که به شرایط ایده آل برسیم اما در بازی با برزیل بازی خوبی ارائه کردیم. امیدوارم در بازی فردا با دست پر از میدان خارج شویم تا در مسابقاتی که در تهران داریم با خیال راحت تر و استرس کمتری بازی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در برزیل از تیم های والیبال و فوتبال توقع بالایی دارند و با توجه به شکست هایی که این تیم در دیدارهای قبلی لیگ جهانی داشت فشار زیادی روی بازیکنان و کادر فنی وارد می شد.

معروف افزود: این مساله باعث می شود که برزیل در دیدارهای خارج از خانه بهتر از دیدارهای خانگی بازی کند. این تیم در مسابقه امروز هم برزیل همیشگی نبود و اشتباهات بچه گانه ای داشتند که هیچ وقت از برزیلی ها سر نمی زند. این شرایط در تیم برزیل فرصت خوبی برای ما محسوب می شود که بتوانیم از آن استفاده کنیم و حداقل یک پیروزی به دست بیاوریم.



* برزیل پیروز نشد، ما باختیم

سرمربی تیم ملی والیبال ایران هم گفت: برزیل در مسابقه امروز پیروز نشد بلکه این ما بودیم که باختیم.

اسلوبودان کواچ پس از شکست سه بر دو ایران مقابل برزیل افزود: در ست های دوم و سوم بازی خوبی ارائه کردیم اما پس از آن مانند یک تیم عمل نکردیم. بازیکنان رو به بازی انفرادی آوردند و هماهنگی تیمی را فراموش کردند.

وی ادامه داد: در این شرایط رسیدن به پیروزی آسان نیست زیرا بازی کردن مقابل برزیل در هر شرایطی کار سختی است. از این نتیجه خوشحال نیستم چون فکر می کنم برزیل پیروز نشد بلکه ما نتیجه را واگذار کردیم.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران خاطر نشان کرد: نمی دانم چه اتفاقی برای بازیکنان در ست های چهارم و پنجم رخ داد اما آنها بازی تیمی را فراموش کردند. در این بازی در سرویس و دفاع روی تور خیلی خوب کار کردیم اما اشتباهات زیاد بازیکنان اجازه نداد به پیروزی برسیم.

وی افزود: باید بازی امروز را بررسی کنیم تا مشخص شود که مشکل تیم چیست و آن را برای مسابقه بعد حل کنیم. باید در بازی های بعدی هم مانند مسابقه با برزیل سرویس بزنیم تا به نتیجه مورد نظرمان برسیم.



* ایران مقابل پرافتخارترین تیم لیگ جهانی یک امتیاز گرفت

تیم ملی والیبال ایران با شکست سه بر دو مقابل برزیل پر افتخارترین تیم تاریخ لیگ جهانی، نخستین امتیاز خود در این دوره از رقابت ها را به دست آورد.

در این مسابقه که از ساعت 17:30 جمعه (به وقت تهران) در سالن ایناسیو ایبیراپوئرای شهر سائوپائولو آغاز شد برزیل در ست های اول و چهارم با امتیازات مشابه 25 بر 23 به پیروزی رسید و ایران در ست های دوم و سوم با امتیازات 30 بر 28 و 28 بر 26 حریف خود را شکست داد تا کار به ست پنجم کشیده شود.

در ست پنجم نیز برزیل با امتیاز 15 بر 13 به پیروزی رسید تا این تیم به دو امتیاز و ایران به یک امتیاز با ارزش آن هم در خارج از خانه دست یابد.

در این مسابقه برزیل از حمایت حدود 5 هزار تماشاگر خودی بهره می برد و حدود 20 ایرانی هم با حضور در سالن، عملکرد بازیکنان کشورمان را از نزدیک تماشا کردند.

اسلوبودان کواچ در این مسابقه تیم خود را با ترکیب اولیه سعید معروف، شهرام محمودی، محمد موسوی، سامان فائزی، فرهاد قائمی، میلاد عبادی پور و عبدالرضا علیزاده به میدان فرستاد.

مهدی مهدوی، امیر غفور، آرمین تشکری، علیرضا مباشری و مجتبی میرزاجانپور هم بازیکنان ذخیره ایران در این مسابقه بودند.

برناردو رزنده سرمربی برزیل هم در این بازی تیم خود را با ترکیب اولیه برونو رزنده، والاس ده سوزا، سیدنی دوس سانتوس (سیدائو)، ریکاردو لوکارلی، لوکاس ساتکمپ، مائوریسیو سیلوا و ماریو پدریرا به بازی گرفت.
نظرات بینندگان