arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۵۰۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۳ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۳

كمترين انتظار امام خميني از ما

*روزنامه جمهوري اسلامي
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بررسي دقيق آثار كلامي و پيامي بر جاي مانده از امام خميني نشان مي‌دهد ايشان در 10 سال دوران رهبري بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، درباره وحدت كلمه و اتحاد و انسجام ميان مردم و مسئولين، خود مسئولين با يكديگر و آحاد مردم با همديگر، بيش از هر چيز تأكيد كرده‌اند. در بخش سياست خارجي نيز به ملت‌هاي مسلمان و سران كشورهاي اسلامي توصيه‌هاي فراواني مبني بر ضرورت وحدت امت اسلامي و همبستگي دولت‌هاي حاكم بر كشورهاي مسلمان داشتند.

اكنون كه 25 سال از رحلت بنيان گذار نظام جمهوري اسلامي گذشته و علاقمندان ايشان در تكاپوي بيعت مجدد با آرمان‌هاي اين رهبر بي‌نظير هستند، با نگاهي به اوضاع و شرايط حاكم بر جامعه ايران و كشورهاي مسلمان ديگر، به راحتي مي‌توان علت آنهمه تأكيد و توصيه امام خميني بر وحدت كلمه را درك كرد. در داخل ايران، جناح‌هاي سياسي بدون آنكه قواعد رقابت را رعايت كنند به جان همديگر مي‌افتند و مردم را دچار نگراني و تشويش مي‌كنند. اين درگيري‌ها به بدنه جامعه سرايت مي‌كند و مقولات مختلف را در اذهان عموم با ابهاماتي همراه مي‌نمايد كه نتيجه آن، بلاتكليفي مردم و در نهايت اختلافات شديدي است كه آنها را به صف آرائي در مقابل همديگر وادار مي‌كند. اين صف آرائي‌ها نه تنها سودي براي ملت و كشور ندارد، بلكه موجب اتلاف وقت، نيرو، امكانات و سرمايه‌هاي مادي و معنوي جامعه مي‌شود و دشمن را براي مطامع بيشتر و بالا بردن مطالبات خود مصمم‌تر مي‌كند.

در بخش خارجي، اختلافات ميان دولت‌هاي حاكم بر كشورهاي اسلامي از يكطرف، منازعات خونين ميان ملت‌ها و دولت‌ها از طرف ديگر و پيدايش گروه‌هاي تروريستي نوظهور از قبيل تكفيري‌ها از جانب سوم، مشكلات زيادي را براي امت اسلامي پديد آورده است. اينكه عده‌اي به نام اسلام حتي به مساجد و اماكن مقدس مسلمين حمله مي‌كنند، خانه‌ها را ويران مي‌نمايند، اماكن عمومي را به آتش مي‌كشند، مردم را دسته‌جمعي مي‌كشند و به هيچكس و هيچ چيز رحم نمي‌كنند و به هنگام اين جنايات حتي‌الله اكبر هم مي‌گويند، اين يعني اوج درگيري و اختلاف و برادركشي ميان امت اسلامي و تضعيف جبهه مسلمانان در برابر دشمنان خارجي.

از درگيري داخل ايران، كه پايگاه نهضت جهاني اسلام است، مخالفان و معاندان داخلي سود مي‌برند و هر روز نسبت به نظام اسلامي و اصل اسلام گستاخ‌تر مي‌شوند كما اينكه دشمنان خارجي نيز بر مطالبات خود مي‌افزايند و هر روز بهانه‌اي جديد مي‌تراشند تا به اهداف استعماري و استثماري خود دست يابند. از درگيري‌هاي جاري در كشورهاي اسلامي نيز دشمنان مشترك مسلمانان و ايادي داخلي آنها در كشورهاي مسلمان بهره‌مند مي‌شوند و علاوه بر فروش سلاح‌ها و پر كردن جيب‌هاي گشاد خود، هر روز شاهد ضعف بيشتر مسلمانان هستند و برنامه‌هاي خائنانه و توطئه‌هاي رنگارنگ خود را بيش از پيش توسعه مي‌دهند و تقويت مي‌كنند و به راحتي به اجرا در مي‌آورند. آنچه امروز در سوريه مي‌گذرد، توطئه حساب شده قدرت‌هاي غربي است كه از يكطرف مسلمانان را به جان همديگر انداخته‌اند و خود به تماشاي برادركشي پيروان اسلام نشسته‌اند و از طرف ديگر با استفاده از امكانات رسانه‌اي خود، اسلام را دين خشونت و ترور معرفي مي‌كنند. در اين ميان، رژيم‌هاي ارتجاعي و استبدادي كه سران آنها مهره‌هاي قدرت‌هاي غربي هستند نيز فرصتي براي تجديد قوا و ادامه حيات پيدا مي‌كنند و مهمتر اينكه رژيم صهيونيستي نفس راحتي مي‌كشد و براي افزودن بر نفوذ خود در كشورهاي عربي و اسلامي برنامه‌ريزي مي‌كند. حاميان اين رژيم نيز بدين ترتيب به يكي از مهم‌ترين اهداف منطقه‌اي خود كه حفاظت از موجوديت غاصب صهيونيست هاست دست مي‌يابند بدون آنكه متحمل هزينه‌اي شوند.

سوگمندانه بايد اعتراف كنيم كه مسلمانان با صرف هزينه‌هاي هنگفت از بيت المال مسلمين، همديگر را مي‌كشند، حرث و نسل خود را به نابودي مي‌كشانند، بي‌فرهنگي و بداخلاقي را رواج مي‌دهند، دين خدا را بدنام مي‌كنند، كشورهاي خود را به ويرانه تبديل مي‌نمايند، نسل‌هاي جديد را نسبت به اصل دين دچار ترديد مي‌كنند و در اين ميان دشمنان خود را نيز دلشاد و جري‌تر مي‌سازند. قطعاً قلب پيامبر اسلام از اينهمه اختلاف و منازعه و بداخلاقي و خون‌ريزي مسلمانان، پر خون است و قرآن كريم نيز به خدا شكايت مي‌برد كه مسلمانان به "واعتصموا بحبل‌الله جميعاً ولاتفرقوا" عمل نمي‌كنند و از شيطان پيروي مي‌كنند كه "انما يريد الشيطان ان يوقع بينكم العداوة والبغضاء".

اگر براي ما ايراني‌ها ميسر نيست اختلافات جهان اسلام را حل كنيم و ملت‌هاي مسلمان را به وحدت برسانيم، لااقل در داخل كشور خودمان با عمل كردن به توصيه‌هاي امام خميني، كه ما را از يوغ استبداد داخلي و استعمار خارجي نجات داد و نظام مستقل و مردمي جمهوري اسلامي را برايمان به ارمغان آورد، وحدت و برادري و انسجام را جايگزين دعواها و اختلافات و بداخلاقي‌هاي سياسي نمائيم. امروز قطعاً كمترين انتظار امام خميني از ما، كه مدعي پيروي از آن پيشواي بزرگ هستيم، اينست كه بداخلاقي‌ها و اختلافات و منازعات را كنار بگذاريم و با وحدت و انسجام به تقويت پايگاه نهضت جهاني اسلام همت گماريم و از اين طريق راه را براي به وحدت رساندن امت اسلامي هموار نمائيم. در بيست و پنجمين سالگرد رحلت امام خميني، محور تجديد بيعت‌ها با بنيانگذار جمهوري اسلامي بايد كنار گذاشتن اختلافات و تلاش براي برقراري اتحاد باشد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
3
12
فعلاکه عادت کرده ایم مشکلات دنیاراتحلیل وبه آنهارهنمودبدیم
نظرات بینندگان