arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۵۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۲ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۳

واکنش افخم به ادعای همتای آمریکایی اش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر در ایران را رد و تصریح کرد: عدم روشنگری در مورد جنایت‌های ضد حقوق بشری در زندان‌های سری آمریکا در اروپا، بی مجازات گذاشتن مرتکبان جنایت‌های ضد حقوق بشری در زندان‌های ابوغریب و بگرام، اعمال تحریم‌های ضد حقوق بشری علیه دیگران و شعله ور کردن آتش جنگ در سال‌های گذشته همه مواردی است که جایی برای اظهارنظر آمریکا در مورد وضعیت حقوق بشر در سایر کشورها نمی‌گذارد.

افخم اضافه کرد: وزارت امور خارجه آمریکا با استناد به نام فردی درباره موضوع اعدام در ایران موضع گیری کرده که این فرد به جهت عضویت در گروه‌های تروریستی و مشارکت در اقدام تروریستی و کشتن افراد بیگناه مجازات شده است.

وی ادامه داد: در حالی که مردم بی دفاع و بیگناه در کشورهای مختلف صرفا با ادعای مبارزه با تروریسم توسط هواپیماهای بدون سرنشین قتل عام می‌شوند و تعداد انسان‌هایی که به دست تروریست‌ها جان خود را از دست می‌دهند رو به فزونی گذاشته است، تداوم نگرش صرف سیاسی و گزینشی به این پدیده ضد انسانی برای تامین اهداف و منافع جای تاسف بسیار دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه مسئولیت همه کشورها برای ارتقای وضعیت حقوق بشر در سطح جهان و مبارزه همه جانبه و قاطع با پدیده ضد بشری تروریسم را یادآور شد.
 

منبع: مهر
نظرات بینندگان