arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۴۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۴ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۳

دیدار اعضای اتاق تهران با هیات تجاری از امارات

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امروز هیات تجاری از کشور امارات با حضور رییس اتاق بازرگانی دوبی، سفیر کشور امارات متحده عربی در ایران به همراه 50 شرکت تجاری این کشور در اتاق بازرگانی تهران حضور یافته و مذاکرات تجاری خود را آغاز کردند.

امروز در دیدار هیات بازرگانی کشور امارات متحده عربی با اعضای اتاق بازرگانی تهران یحیی آل اسحاق – رییس اتاق بازرگانی تهران – با تاکید بر این‌که روابط ایران و امارات و حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، تاریخی است، گفت: با وجود حوادث مختلف تاریخی حتی در زمان جنگ هم روابط اقتصادی دو کشور هیچ وقت قطع نشده و حجم تجارت ایران و امارات به کمتر از 10 میلیارد دلار نرسیده است.

وی با بیان این‌که اگرچه ظرفیت همکاری‌های تجاری بین دو کشور بسیار بیشتر از این میزان است، تصریح کرد: امروز در ایران فرصت بالایی برای سرمایه‌گذاری داریم و به‌طور نمونه در برنامه‌ی پنجم توسعه مقرر شده که 500 میلیارد دلار در حوزه نفتی و 300 تا 400 میلیارد دلار در دیگر حوزه‌ها سرمایه‌گذاری انجام شود.

آل‌اسحاق افزود: هم‌چنین ایران با بازاری 300 میلیون نفری در اطراف خود با حجم عظیمی از سرمایه‌گذاری روبه‌رو است که می‌تواند با همکاری همین کشور‌ها بازار‌های جدید را به وجود آورد.

رییس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به این‌که در بازار ایران می‌توان در حوزه‌های صنعتی، غذایی و حمل‌ونقل سرمایه‌گذاری کرد، گفت: صنایع کشور ما بستر لازم را برای یک جهش آماده کرده است و از نظر امور زیربنایی نیز زمینه‌سازی‌های خوبی انجام شده است.

وی با تاکید بر این‌که در هر شهر دو تا سه شهر صنعتی مملو از امکانات با نیروی انسانی آماده است که هم‌اکنون با 30 تا 40 درصد ظرفیت خود کار می‌کند، تصریح کرد: این ظرفیت‌ها آماده‌ی در اختیار گذاشتن برای همکاری‌های مشترک است.

به گفته آل‌اسحاق بازگشت سرمایه و امنیت سرمایه‌گذاری در بسیاری از زمینه‌های صنعتی فراهم است و در شرایط کنونی باید در برخورد با مسائل رویکرد حل کردن موضوعات را داشته باشیم.

رییس اتاق بازرگانی تهران در پایان با تاکید بر این‌که برخی ایرانی‌ها که در امارات ساکن بودند دچار مشکلاتی به لحاظ مالی، بانکی و مسکن شدند که با همکاری این دو طرف این مشکلات باید حل شود، گفت: دولت ایران به دنبال گسترش روابط خود به ویژه با همسایگان است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان