arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۴۵۴۷
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۹ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۳

تاکید جهانگیری به لزوم تقویت نظارت ها برای مقابله با ورود بیماریهای واگیر به کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«اسحاق جهانگیری» در جلسه کنترل و پیشگیری بیماری «وبا» با تاکید بر اینکه پیشگیری همواره مقدم بر درمان است، افزود: پیشگیری از بروز بیماریهای واگیر و بخصوص وبا نیازمند همکاری همه آحاد مردم، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر بخش ها است.

وی از وزارت بهداشت به دلیل اقدامات پیشگیرانه و حساسیت نسبت به امکان گسترش و شیوع وبا در برخی استان های مرزی کشور قدردانی کرد و از دستگاه ها و استانداری ها خواست همکاری لازم را با این وزارتخانه بعمل آورند.

«سید حسن قاضی زاده هاشمی» وزیر بهداشت نیز با اشاره به این که در سال گذشته تنها هفت نفر از اتباع کشور افغانستان در ایران به دلیل بیماری وبا جان باخته اند، افزود: با وجود نظام هشداردهنده و هوشیار این وزارتخانه و نمونه گیری های مستمر در استانهای سراسر کشور، تلفات ناشی از بیماریهای واگیردار در کشور بسیار کاهش یافته که البته لازم است با اقدامات پیشگیرانه از بروز همین میزان اندک نیز جلوگیری شود.

در این نشست که وزیر جهاد کشاورزی، استانداران کرمان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان، نمایندگان نیروی انتظامی و سایر دستگاه های مرتبط نیز حضور داشتند موضوع شیوع مقطعی برخی بیماری ها از جمله وبا در مناطق مرزی جنوب شرق کشور بررسی و پس از بحث و تبادل نظر تصمیماتی اتخاذ گردید.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
منبع: ایرنا
برچسب ها: وبا ، پیشگیری ، واگیر ، اتباع
نظرات بینندگان