arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۳۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۶ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۳

فیس بوک در تایلند مسدود شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دولت نظامی تایلند در حالی که بسیاری از مردم این کشور از مسدودشدن فیسبوک در این کشور خبر می دهند، محدودیت ایجاد شده را تکذیب می کند.

ارتش تایلند روز پنجشنبه گذشته دست به کودتا زد و با تصرف شبکه های رادیو تلویزیونی محدودیت هایی برای رسانه ها اعمال کرد.

سران کودتا روز جمعه نیز هشدار دادند شبکه های اجتماعی که مردم را تحریک به خشونت کنند، مسدود می شوند.

کاربران فیس بوک روز چهارشنبه در تایلند برای ورود به این شبکه با مشکل مواجه شدند و برخی از کاربران در شبکه های دیگر اجتماعی از مسدودشدن این شبکه در این کشور خبر دادند.

تارنمای بانکوک پست اعلام کرد نظامیان تایلند کمیته نظارت بر رسانه ها در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را پیگیر بررسی علل غیرقابل دسترس شدن این شبکه کرده است.

حکومت نظامی تایلند مشکلات فنی و دروازه اصلی ارتباط اینترنت تایلند با فیس بوک در خارج از این کشور را علت از دسترس خارج شدن این شبکه دانست.

از سوی دیگر برخی رسانه ها نیز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تایلند را عامل مسدود شدن شبکه اجتماعی فیس بوک اعلام کردند.

نظامیان تایلند پس از کودتا در بیانیه ای انتقاد از نظامیان و نوشتن مطالبی که از نظر نظامیان این کشور تحریک مردم به خشونت است را در شبکه های اجتماعی ممنوع کردند.

براساس بیانیه کودتاگران در تایلند، اپراتورهای رسانه های اجتماعی موظف به جلوگیری از پخش پیام هایی شدند که خشونت، قانون شکنی و یا انتقاد از شورای کودتا را به همراه داشته باشد.

ارتش تاکید کرده بود در صورتی که این قانون نقض شود، شبکه های اجتماعی بلافاصله مسدود و افراد مسئول تحت تعقیب قرار می گیرند.

در حالی که نظامیان مسدودشدن فیس بوک را تکذیب می کنند، برخی رسانه ها به نقل از یک مقام رسمی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تایلند اعلام کردند نه تنها فیس بوک به طور موقت مسدود شده است بلکه روز پنجشنبه در نشستی از سایر شبکه های اجتماعی خواسته می شود با این وزارتخانه همکاری کنند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: فیس بوک ، کودتا ، فیلتر ، شبکه
نظرات بینندگان