arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۳۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۵ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۳

لاریجانی: شهید مطهری برای آزادی انسان جایگاه بالایی قائل بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

علی لاریجانی روز چهارشنبه در همایش بین المللی ˈاندیشه های فلسفی استاد مطهریˈ در قم با اشاره به جامعیت فکری اندیشه وی افزود: ذهن ژرف اندیش و عقل گرای ایشان باعث شد که آثار آن شهید بزرگوار از ماندگاری و عمق برخوردار باشد.

وی بااشاره به اینکه شهید مطهری با حضور در مجامع علمی و دانشگاهی بدنبال پاسخ به شبهات فکری و اعتقادی آحاد جامعه بود، گفت: ایشان همواره ضمن رعایت مرز مباحث، فلسفه را با رشته های دیگر و رشته های دیگر را با فلسفه بدون مبنا خلط نمی کرد.

لاریجانی گفت: شهید مطهری بر اساس کلام اسلامی، تمرکز و آزادی را با توجه به فطرت انسان تعریف می کرد و در جایی که آزادی به ارزشها و انسانیت لطمه می زد آن را محدود می ساخت درغیراین صورت برای آزادی انسان جایگاه بالایی قائل بود.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه شهید مطهری همواره در طول زندگی، فردی مسوولیت پذیر بود ، افزود: حساسیت شهید مطهری نسبت به سرنوشت جامعه اسلامی سبب همراهی او با نهضت حضرت امام(ره) شد و تا زمان شهادت نیز حامی فکری و اجرایی انقلاب بود.

وی افزود:آن شهید بزرگوار همچنین همواره نسبت به سرنوشت مسلمانان در اقصی نقاط دنیا حساسیت داشت.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: شخصیت اخلاقی، بعد دیگر شهید مطهری است که او را از بسیاری دیگر از اندیشمندان متمایز کرده است.

همایش بین المللی اندیشه های فلسفی استاد مطهری، امروز با حضور متفکران ایرانی و خارجی در مرکز همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم آغاز شد و تا فردا پنجشنبه ادامه دارد.

ˈبنیاد علمی و فرهنگی استاد شهید مطهریˈبا همکاری ˈمجمع عالی حکمت اسلامیˈ و ˈشورای عالی انقلاب فرهنگیˈ برگزارکننده اصلی این همایش هستند.

ˈفلسفه اسلامیˈ،ˈعلامه طباطبایی و شهید مطهریˈ، ˈجایگاه کتاب اصول فلسفه و روش رئالیسم در تفکر فلسفی معاصرˈ، ˈاستاد مطهری به مثابه فیلسوفی اثرگذار(چرایی/چگونگی)ˈو ˈ جایگاه عرفان در اندیشه فلسفی شهید مطهریˈ از محورهای این همایش است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان