arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۳۰۱۹
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۴ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۳
آیت الله امامی کاشانی:

نه ملت، نه رهبری و نه دولت از حقوق هسته‌ای کوتاه نخواهند آمد/ اولین سود حجاب به جیب دختران می‌رود/ مسائلی همچون مراسم جشن طلاق و چاپ کارت مایه تاسف است

امامی کاشانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5 گفت: ملت ایران و رهبری همه برآنند که همین مطلبی که دولت محترم در مذاکره با 1+5 مطرح کرد و آن اینکه حقوق ایران باید محفوظ بماند و تمام آنچه مربوط به غنی‌سازی است و از راه انرژی هسته‌ای حل می‌شود، برجای باشد نه ملت، نه رهبری و نه دولت از حقوق هسته‌ای کوتاه نخواهند آمد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران گفت: اولین سود عفاف و حجاب در تمدن اسلامی به جیب دختران جامعه می‌رود.

به گزارش انتخاب، مهمترین محورهای سخنان آیت الله امامی کاشانی در خطبه های نماز جمعه تهران بدین شرح است:

-مسأله اصالت خانواده و کانون زندگی، تمدن اسلامی است و دختران و پسران باید به این تمدن افتخار کنند که اینطور به خانوده و نظام زندگی اصالت داده است.

-ما یک اساسی داریم در خانواده که ازدواج است. ابراز تاسف می‌کنم که اخیرا جشن طلاق می‌گیرند و کارت صادر می‌کنند؛ این سمی مهلک برای جامعه است. کسانی که کارت برای جشن طلاق می‌گیرند قطعا در جهنم هستند و شیطانی هستند.

-کسانی که این کارت ها را چاپ میکنند باید خودداری کنند از این گناه؛ کسانی که این اقدام را میکنند فاقد ارزش های انسانی هستند.

-گویا دست هایی است که میخواهند فرهنگ و تمدن اسلام را از جامعه بگیرند.

-یکی از چیزهایی که مسأله طلاق و جامعه را متشتت میکند مسئله بی بند و باری است. حجاب و عفاف اولین سود آن برای دختران جامعه است؛ اگر عفت بود مرد و زنی هوس باز نمی‌شود و دختری نمی آید در اینترنت خود را برای این جوان و آن جوان عرضه کند. به کوری دشمنان نظام جمهوری اسلامی دختران و پسران ما اینگونه نیستند.
 
-آموزش و پرورش و دانشگاه ها باید به این مسئله بی بند و باری توجه داشته باشند.
 
-محدودیت در ذات انسان است؛ آن آزادی که برخی میگویند غلط است و ضد انسانی است. تمدن اسلام آزادی واقعی را می آورد.
 
-کار فرهنگی بسیار مهم است؛ دختران و پسران باید بدانند اگر میخواهند زندگی داشته باشند باید بی بند و باری برود. دختران و پسران به دنبال سیل بنیان کن غرب نروند و از لذت های دروغین دور شوند.
 
-صدا و سیما و دستگاه‌های فرهنگی کارهای علمی برای تبیین حجاب و عفاف انجام دهد.
 
-ملت ایران و رهبری از حقوق ایران و آنچه مربوط به غنی سازی است کوتاه نمی‌آیند.
 
-صهوینیسم دنیا را میخواهد ببلعد و خدا به او عزت و قدرت نداده است. آمریکا بدانند که صهوینیست ها دوست آنها نیستند چراکه میخواهند تمام دنیا را زیر تسلط خود بگیرند. دنیای غرب باید از صهونیست‌ها فاصله بگیرند چرا که در اینصورت به نفع تمام دنیا و از جمله ایران است و غربی ها باید بدانند این نفع، نفع طرفینی است.

- ملت ایران و رهبر معظم انقلاب همه بر آنند که نکته‌ای که دولت محترم هم اکنون با 5+1 مطرح می‌کند محقق شود و آن این است که تمام حقوق ملت ایران محقق شود و نیازهای ایران در غنی‌سازی و ابعاد مختلف پزشکی و غیرپزشکی دارند باید به جا باشند و هیچ کس کوتاه نمی‌آید. نه ملت، نه دولت و نه مقام معظم رهبری که باید به این نکته توجه شود.

نظرات بینندگان