arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۲۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۶ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۳

مشت پانصدم راکی! + عکس

در بیست و سه ی سپتامبر 1952 راکی بیست و نه ساله برای کسب عنوان قهرمانی سنگین وزن جهان با جرسی جو وولکات روبرو شد. وولکات، تکنسین برجسته ی رینگ و پدرخوانده ی مشت زنی مدرن، دوازده راند پیاپی مارسیانوی پوست کلفت اما مبتدی از نظر تکنیک مشت زنی را تنبیه کرده بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«توی هر مسابقه حدودا پونصد تا مشت پرتاب می کنی، و فقط یکی از اون هاست که تو رو به پیروزی می رسونه. یعنی: چهارصد و نود و نه مشت دیگه، چهارصد و نود و نه بار شکست و ناامیدیه. پس می شه گفت پیروزی پرتاب یک مشت بی نظیره؟ نه… من می گم پیروزی جسارت پرتاب کردن چهارصد و نود و نه تا مشت نا امید کننده ست که هر بار آرزو کرده یی بی نظیر باشن.»
– راکی مارسیانو

به گزارش انتخاب، در بیست و سه ی سپتامبر 1952 راکی بیست و نه ساله برای کسب عنوان قهرمانی سنگین وزن جهان با جرسی جو وولکات روبرو شد. وولکات، تکنسین برجسته ی رینگ و پدرخوانده ی مشت زنی مدرن، دوازده راند پیاپی مارسیانوی پوست کلفت اما مبتدی از نظر تکنیک مشت زنی را تنبیه کرده بود.

بین راند دوازدهم و سیزدهم داور به راکی که هردو ابرویش شکافته بود و به زحمت جایی را می دید تذکر داد که این آخرین راندی ست که اجازه می دهد شانس اش را امتحان کند، آن هم فقط برای اینکه چشم امید طبقه ی کارگر است.

راکی مشت پانصدم معروف اش را در راند سیزدهم پرتاب کرد و با ناک اوت وولکات قهرمان جهان شد.

(این عکس که همان لحظه ی تاریخی راند سیزدهم را ثبت می کند، در طول سالیان به تصویری نمادین از تلاش و پشتکار تبدیل شده.)

منبع: پارسینه
نظرات بینندگان