arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۲۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۰۸ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳

نیجریه خواستار تحریم بین‌المللی بوکو حرام شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


نیجریه به طور رسمی از شورای امنیت سازمان ملل خواست نام گروه بوکوحرام را به فهرست سازمان‌های تروریستی اضافه کند و تحریم‌هایی علیه این گروه وابسته به القاعده در نظر بگیرد.

 به گفته دیپلمات‌ها، نیجریه این درخواست را به کمیته تحریم‌ها علیه القاعده در شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده است. چنانچه 15 عضو شورای امنیت با این درخواست مخالفتی نداشته باشند، تصمیم برای اضافه کردن نام بوکوحرام به فهرست سازمان‌های تروریستی از روز پنج‌شنبه اجرا خواهد شد.

مجازات‌ها و تحریم‌هایی که شورای امنیت برای این گروه در نظر می گیرد، شامل مسدود کردن دارایی‌ها، تحریم فروش تسلیحات و ممانعت از سفر اعضای این گروه به خارج خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ، اعضای بوکوحرام اواسط آوریل بیش از 200 دانش‌آموز دختر دبیرستانی را در شمال‌شرق نیجریه ربودند و بر اساس آمارها، حملات مرگبار آن‌ها به اهداف گوناگون در سراسر این کشور از سال 2009 تاکنون هزاران کشته بر جای گذاشته است.

این در حالی است که روسای جمهوری نیجریه، چاد، کامرون، نیجر، بنین و نیز نمایندگانی از آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا هفته گذشته در کنفرانسی در پاریس خواستار اعمال تحریم‌های بین‌المللی علیه بوکو حرام شدند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان