arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۱۷۸۰
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۹ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳

پزشکیان: عده‌ای هر روز دولت را به بهانه‌های مختلف نقد می‌کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده مردم تبریز در مجلس با رد سخن برخی منتقدین که دولت فضای نقد را در کشور محدود کرده است، اظهار داشت : عده ای هر روز دولت را به بهانه های مختلف نقد می کنند.

«مسعود پزشکیان» روز جمعه در گفت وگو با ایرنا درباره سخنان منتقدینی که دولت را مانع اجرای الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت معرفی کرده اند، افزود: وقتی در کشورمان الگوی اسلامی ایرانی را مطرح می کنیم باید قبل از آن مشخص کنیم این اسلامی بودن در چه چارچوب و روشی باید باشد و تعریف جامعی از آن ارایه کنیم.

وی با بیان اینکه برخی از نمایندگان مجلس که به نگارش و تصویب قانون مشغول هستند، گفت: باید از برخی از این نمایندگان پرسید که آیا قوانینی که شما تصویب می کنید، اسلامی است و اگر اسلامی است پس چرا بی عدالتی در آن وجود دارد یا مگر می شود حرفی گفت و زیر آن زد.

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه از نظر اسلام حرفی نباید گفته شود و یا اگر گفته شد باید پای آن ایستاد، اظهار داشت: فردی اگر بخواهد حرف بزند قبل از گفتن باید نظر اسلام به آن را بداند و سپس به سراغ عدالت می رود و در نهایت براساس آن، سخن خود را مطرح می کند.

پزشکیان ادامه داد: اسلام براساس عدالت، برابری، تعهد به گفته، صداقت و انصاف است ولی ما این کار را نمی کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه در کشورمان همواره به دنبال مقصر هستیم تا دارش بزنیم، اظهار داشت: اما متاسفانه هرگز به دنبال حل مشکل نیستم تا در آینده دوباره رخ ندهد.

وی با تاکید بر اینکه منتقدانی که «ما» می گویند در مجموع «از چند نفر که ارگان ها و دستگاه های خاصی را تحت نظر دارند، تشکیل شده اند»، ادامه داد: این افراد بگویند که طی 8 سال گذشته چه کاری درباره اجرای الگوی اسلامی - ایرانی انجام داده اند که امروز انتقاد می کنند دولت مانع اجرای این الگو است؛ اینگونه نیست که هیچ کاری دست آنها نیست و همه چیز در اختیار «این وری ها» است.

وزیر بهداشت دولت اصلاحات خاطر نشان کرد: این افراد یک جا را که الگوی اسلامی ایرانی پیاده شده است، نشان دهند و بعد بگویند کاری که ما انجام داده ایم این است، آن زمان اگر مردم بدانند که چه کار خوبی انجام شده قطعا عاشقش خواهند شد.

وی تصریح کرد: وقتی مردم کار خوبی ببینند، عاشقش می شوند و به سمت آن خواهند آمد، مگر نمی گویند شما بلد نیستید، پس چرا خودشان که ادعا دارند، اجرا نمی کنند؟

پزشکیان تاکید کرد: ما همش حرف می زنیم؛ 36 سال از انقلاب گذشته است و هنوز حداقل در یک جا الگوی اسلامی، ایرانی، انسانی را براساس عدالت نساخته و اجرا نکرده ایم.

وی در پاسخ به این سوالی درباره مقایسه فضای نقد در دولت قبل با دولت کنونی گفت: من منتقد دولت یازدهم هم خواهم بود، اما در دولت های نهم و دهم فضای نقد به هیچ عنوان وجود نداشت.

وی خاطر نشان کرد: صداو سیما برنامه هایی مانند پایش و مناظره را تهیه و پخش می کند و هر روز دولت را نقد می کنند، اما در طی 8 سال گذشته چیزی به اسم نقد در کشور وجود نداشت؛ انصاف هم خوب چیزی است.


** مطهری: دولت به هر حرف وسخنی پاسخ ندهد

«علی مطهری» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا درپاسخ به سوالی درباره انتقاد و تخریب دولت تدبیر و امید در سخنانی بسیار کوتاه گفت: دولت نباید به هر سخن و حرفی پاسخ دهد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان