arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۱۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۲ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳

کمپینی علیه ژست بشر دوستانه میشل اوباما

ژست بشردوستانه همسر رییس جمهوری امریکا که در یک پیام تصویری خواستار آزادی دانش آموزان ربوده شده در نیجریه شد، موجی از واکنش های منفی را در فضای مجازی به دنبال داشت و کاربران شبکه های احتماعی او را به اقدام برای توقف حملات پهبادهای آمریکایی فراخواندند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش روز پنجشنبه شبکه خبری ˈراشاتودیˈ، در پی اقدام گروه تروریستی بوکوحرام که چندی پیش شمار زیادی از دانش آموزان دختر را در نیجریه ربود، ˈمیشل اوباماˈ با در دست گرفتن پلاکاردی با عبارت ˈدختران ما را بازگردانیدˈ و ایراد سخنانی، اندوه خود را از این واقعه ابراز کرد.

در پی این واکنش، منتقدان سیاست های خارجی آمریکا و فعالان مخالف حملات هواپیماهای بدون سرنشین این کشور کمپینی را به راه انداختند و از او خواستند همسرش را به توقف کشتار انسان ها با استفاده از پهپادها در هزاران کیلومتر آنسوی مرز امریکا، متقاعد کند.

یکی از تصاویر منتشر شده در شبکه اجتماعی ˈتوییترˈ فردی را نشان می دهد که با در دست گرفتن یک پلاکارد نوشته است: ˈما نمی توانیم کشته های خود را بازگردانیمˈ و در پلاکارد دیگری نوشته شده است: ˈپهپادهایتان را به (کشورتان) بازگردانیدˈ.

براساس این گزارش، نهاد غیرانتفاعی ˈدفتر روزنامه نگاری تحقیقیˈ واقع در لندن اوایل سال جاری میلادی اعلام کرد که در مدت پنج سال ریاست جمهوری باراک اوباما، دستکم دو هزار و 400 نفر در سراسر منطقه خاورمیانه بر اثر حملات پهپادهای آمریکایی کشته شدند.

منتقدان استفاده آمریکا از پهپادها برای مقابله با فعالیت های تروریستی، از این که عملیات این هواپیماها منجر به مرگ بسیاری از غیرنظامیان بی گناه می شود، ناراضی هستند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان