arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۱۱۰۳
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۷ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳

تجمع میدان فاطمی و سه واکنش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

این در حالی بود که اکثر اعلامیه ها و پیامک های تجمع حجاب و عفاف بدون امضا منتشر شده و برخی طلاب حوزه علمیه آیت الله ایروانی را برگزارکننده تجمع در اعتراض به وضعیت حجاب دانسته اند، اما روابط عمومی استانداری تهران با صدور اطلاعیه ای برگزاری هرگونه تجمع بدون مجوز استانداری تهران در شهر تهران را غیرقانونی دانسته بود.

در این اطلاعیه تصریح شده بود: عزم مدیریت عالی استان تهران بر ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و نهادینه کردن آن است. در همین راستا کمیته های خاص و ستاد‎های ویژه با موضوع حجاب و عفاف در محل استانداری و دستگاه های ذیربط برگزار شده است.

در پایان اطلاعیه آمده: با توجه به عدم صدور مجوز تجمع و برای احترام به قانون و پرهیز از هرگونه سوءاستفاده فرصت طلبان، از تمامی شهروندان انتظار می رود نسبت به انعکاس نظرات ارزشمند خود صرفاً از طریق رسانه های جمعی بسنده نمایند.

پیشتر روح الله جمعه ای رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور در گفت و گو با تسنیم، در خصوص برگزاری تجمع امروز بانوان مقابل وزارت کشور در حمایت از مصوبه عفاف و حجاب، اعلام کرده بود: هیچ مجوزی برای هیچ تجمعی از سوی وزارت کشور صادر نشده است.

برگزاری این تجمع از همان روز اول، واکنش هایی را در به همراه داشت که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می شود.



فرمانده ناجا: تجمع کنندگان در میدان فاطمی مرتکب تخلف شدند

سردار اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی، عصر دیروز درمراسم تجلیل و تکریم حافظان قرآنی در پاسخ به سوالی در مورد تجمع غیرقانونی میدان فاطمی و علت عدم برخورد پلیس با این افراد گفت: از کجا می دانید که با این افراد برخورد نشده است.

وی با بیان این که هیچ گروهی نباید به خود اجازه دهد که بدون مجوز تجمعی برپا کند؛ چرا که این تجمعات قطعا موجب ایجاد زحمت و ترافیک شده و اگر این گروه ها مجوز بگیرند پلیس پیش بینی های لازم برای تامین امنیت و فضا و مکان لازم را پیش بینی خواهد کرد و رفتار حاشیه ای به وجود نخواهد آمد، افزود: طبیعتا با مجموعه اقدامات صورت گرفته توسط پلیس و همچنین تماس هایی که با دست اندرکاران این تجمع صورت گرفت از آن چیزی که انتظار داشتند تعداد کمتری مراجعه کردند اما برگزاری تجمع نباید بدون مجوز باشد.

احمدی مقدم با بیان این که افرادی که اقدام به برپایی تجمع غیرقانونی کرده اند مرتکب جرم و تخلف شده اند، گفت: اگر دستگاه قضایی بخواهد، پیگیر موضوع میدان فاطمی می شویم.



استاندار تهران: تجمع میدان فاطمی غیرقانونی است

سیدحسین هاشمی، استاندار تهران، در این باره عنوان کرده بود: هر گروهی که می خواهد اقدام به برگزاری تجمع کند باید مراحل قانونی برگزاری تجمع را طی کند و مجوز داشته باشد.

هاشمی در مورد تجمعی که درباره حجاب و عفاف در میدان فاطمی تهران برگزار شد، با تاکید بر غیرقانونی بودن این تجمع، گفت: هیچ مسئولی پیدا نمی شود که به حجاب و عفاف اعتقادی نداشته باشد اما هر روندی قانون و چارچوب خاص خود را دارد و نباید شأن بحث حجاب و عفاف را آنقدر پایین بیاوریم که تجمعی به این شکل برگزار کنیم. چنین مسائلی باید در جای خاص برگزار شود و شاهد حضور خوبی در این راستا باشیم.

استاندار تهران افزود: این شکل برگزاری تجمع بدون داشتن مجوز، خلاف است. ضمن اینکه باید دانست کسی که می خواهد نهی از منکر کند، خودش نباید کار خلاف قانون انجام دهد.



کولیوند: برگزاری هر تجمعی باید با مجوز وزارت کشور باشد

محمد جواد کولیوند،نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، نیز در مورد برگزاری تجمع بدون مجوز هفته گذشته مقابل وزارت کشور گفت: هرگونه تجمعی ولو در دفاع از نظام باید با اخذ مجوز از وزارت کشور برگزار شود؛ چون وزارت کشور باید تبعات جانبی برگزاری تجمعات حتی برای دفاع از نظام و عفاف و حجاب را پیش بینی کند.

وی افزود: وزارت کشور با دست اندرکاران و برگزار کنندگان تجمع برخورد سازنده ای داشته یعنی تذکرات لازم و سازنده به متصدیان امر داده شده است تا آنها اگر خواستند در دفعات بعدی تجمعی برگزار کنند مجوز اخذ کنند، نه این که بدون مجوز و یک مرتبه تجمعی را برگزار نمایند.

این در حالی است که محمد ابراهیم رضایی، نماینده خمین و محلات، نیز با تاکید بر این که گروه هایی که قصد برگزاری تجمع دارند باید از نهادهای قانونی و امنیتی مجوز دریافت کنند، گفت: افرادی که در تجمع هفته گذشته میدان فاطمی حضور داشتند عملی غیر شرعی و غیر قانونی انجام دادند.

منبع: الف
برچسب ها: تجمع ، مجوز ، حجاب ، میدان فاطمی
نظرات بینندگان