arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۰۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۹ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳

آیت الله هاشمی: مداواي دلي شكسته، تقرّب به خداست

اگر ساخت مركز تحقيقات سرطان در شمال تهران در دست ­اندازهاي اداري متوقف نشده و تمام شود، ايران به مركز پيشگيري و درمان سرطان در كشورهاي منطقه تبدیل مي ­شود
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 آيت الله هاشمي در ديدار اعضاي هيأت امناء، جمعي از خيرين و كاركنان بنياد امور بيماري­هاي خاص، تلاش براي كم كردن آلام جسمي انسان­ها را مقدس خواند و گفت: اگر براي مداواي دلي شكسته قدم برداريم، گامي بزرگ براي تقرّب به خداست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آيت­ الله هاشمي رفسنجاني، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه این دیدار با بيان آيات و روايات مربوط به دستگيري نيازمندان، گفت: كمك به بيماران ريشه در فرهنگ اصيل اسلامي و ايراني دارد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در اين مراسم كه به مناسبت هجدهمين سال تأسيس بنياد امور بيماري­هاي خاص برگزار شده بود، گفت: در آن زمان به خاطر عدم وجود دستگاه­هاي دياليز، بيماران اكثر اوقات را در رفت و آمد براي دياليز بودند و گسترش مراكز درماني از اولويت­ هاي دولت در حوزه پيشگيري و درمان بود.

ايشان همچنین به طرح موضوع رسيدگي به امور بيماران خاص در جلسه هيأت دولت در زمان سازندگي اشاره كرد و گفت: بعد از تصويب هديه ايثار،بعضي از دوستان اعتراضي كردند كه ايثار در مقوله كارهاي خداوندي است و گفتيم كسي كه كليه­ اش را براي درمان يك بيمارمي­ دهد، براي سلامتي بنده نيازمند خدا ايثار مي­كند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با ابراز نگراني از گسترش بيماري­هاي سرطاني، به طرحي براي ساخت مركز تحقيقات سرطان در شمال تهران اشاره كرد و با تشريح دست ­اندازهاي اداري پیرامون این موضوع، گفت: چنين مركزي در خاورميانه نيست و اگر تمام شود ايران مركزي براي پيشگيري و درمان سرطان در كشورهاي منطقه مي­شود.

ايشان در خاتمه با تشكر از همه كساني كه براي كم كردن آلام و هزينه­ هاي بيماران خاص تلاش مي­ كنند، گفت: مطمئن باشيد اجر كارهايتان را خداوند خواهد داد.

در آغاز اين ديدار، دكتر باقر لاريجاني، دبير كل بنياد امور بیماری های خاص طي سخناني سياست­هاي كلي بنياد براي آينده را تشريح و گزارشي از عملكرد گذشته بنياد را ارائه كرد.

همچنین در ادامه این دیدار، آقاي ميثم رمضاني يك بيمار تالاسمي و آقاي هادي كيخسروي (بيمار EB) گزارشي از روند بيماري و درمان خود و همكاري­ هاي درمانی بنياد امور بيماري هاي خاص را دادند و سپس لوح سپاس به ده نفر از خيرين برگزيده اهدا شد.
نظرات بینندگان