arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۰۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۱ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳

عبدالفتاح السیسی: اسرائیل باید در برابر فلسطینی ها کوتاه بیاید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 عبدالفتاح السیسی وزیردفاع سابق و نامزد ریاست جمهوری تلویحا گفت در صورتی که رژیم صهیونیستی در مذاکرات صلح به فلسطینی ها امتیاز ندهد با نخست وزیر این رژیم دیدار نخواهد کرد.
 

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، وی که ژوئیه گذشته (2013) محمد مرسی رییس جمهوری منتخب را از قدرت برکنار کرد، هم اکنون برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری که قرار است در تاریخ های26 و 27 ماه می برگزار شود، از شانس بیشتری برخوردار است و با تنها رقیب خود یعنی حمدین صباحی شخصیت چپگرا در انتخابات رقابت می کند.

وی سه شنبه شب این اظهارات را در گفت و گوی تلویزیونی که از شبکه های مصری ˈان تی ویˈ و ˈسی بی سیˈ پخش شد، ایراد کرد.

مصر نخستین کشور عربی بود که معاهده صلح با اسرائیل را در سال 1979 امضا کرد ولی روابط میان این دو، همواره به دلیل سیاست های تل آویو در قبال فلسطینی ها با سردی همراه بوده است.

السیسی در پاسخ به پرسشی در باره موضع خود در قبال معاهده صلح گفت: من همه معاهده های بین المللی از جمله معاهده صلح با اسرائیل را محترم می شمارم.

وی تلویحا خاطرنشان کرد که اسرائیل باید در وهله نخست موافقت کند ما شاهد ایجاد دولت فلسطینی به پایتختی قدس باشیم.

مذاکرات صلحی که بین رژیم صهیونیستی و فلسطینی ها با نظارت آمریکا انجام شد، ماه گذشته به شکست انجامید و هریک از طرفین دیگری را به خاطر این شکسست ، مورد سرزنش قراردادند.

ارتش مصر درحال حاضر سرگرم عملیات نظامی علیه تندروها در شبه جزیره سینا واقع در مرز مصر با رژیم صهیونیستی است. این عملیات تاکنون به کشته شدن صدها نیروی امنیتی انجامیده است.

اسرائیل از حملات ارتش مصر در سینا که به تخریب و نابودی صدها تونل زیر زمینی در این منطقه هم مرز با نوار غزه که تحت کنترل حماس می باشد، حمایت کرده است.

از سوی دیگر فعالیت جنبش حماس در مصر ممنوع اعلام شده و مقام های مصری اعضای این جنبش را به دست داشتن در حمله به زندان ها در جریان انقلابی که به سرنگونی حسنی مبارک رییس جمهوری سابق انجامید، متهم می کنند.

شماری از اعضای حماس در حال حاضر در مصر به طور غیابی در ارتباط با اتهام های مطرح شده علیه محمد مرسی رییس جمهوری برکنارشده مصر، محاکمه می شوند.

نظرات بینندگان