arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۹۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۸ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳

تلگراف:‌ جهانبخش ستاره‌ هفته پاياني ليگ هلند

روزنامه‌ تلگراف از بازي درخشان مهاجم ايراني نايمخن برابر آژاکس تمجيد کرد و او را ستاره‌ هفته‌ پاياني ليگ هلند توصيف کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه‌ تلگراف از بازي درخشان مهاجم ايراني نايمخن برابر آژاکس تمجيد کرد و او را ستاره‌ هفته‌ پاياني ليگ هلند توصيف کرد.
 

نايمخن در هفته‌ پاياني ليگ هلند با درخشش مهاجم ايراني خود برابر آژاکس به تساوي 2 بر 2 رسيد تا به رقابت‌هاي پلي‌آف ليگ هلند برسد.

 ايسنا، روزنامه‌ تلگراف چاپ هلند با تمجيد از بازي عليرضا جهانبخش نوشت: او بي‌شک ستاره‌ هفته‌ پاياني ليگ بود. معجزه‌اي که جهانبخش در بازي با آژاکس از خود نشان داد، آنقدر غير قابل تصور بود که مي‌توان از عنوان کتاب رولد دال (نويسنده انگليسي) براي آن استفاده کرد.

وقتي عليرضا جهانبخش 20 ساله از شهر کوچک جيرنده در شمال ايران به فوتبال هلند منتقل شد، کمتر کسي فکر مي‌کرد اين بازيکن باارزش در همان فصل نخست به ستاره تيمش تبديل شود. او متولد شهر کوچک جيرنده رودبار است که 2 هزار و 300 نفر جمعيت دارد. او اکنون مي‌تواند قهرمان تيم خود در هلند باشد. شنبه شب اين اتفاق در ورزشگاه آره‌ناي آژاکس رخ داد؛ جايي که توانست 2 گل با ارزش براي تيمش به ثمر برساند تا نايمخن به حضور در ليگ هلند اميدوار باشد. اکنون شايد يانسن سرمربي نايمخن بيش از پيش به خود افتخار کند که توانست چنين تعويض طلايي انجام دهد.

جهانبخش تمام اتفاقات شنبه شب را باور نکردني توصيف کرد. تيم او 2 بار از آژاکس عقب افتاد اما هر دو بار با درخشش جهانبخش به بازي برگشت تا اين ديدار با تساوي 2 بر 2 به پايان برسد. او پس از پايان مسابقه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: شب بسيار رويايي را پشت سر گذاشتم. اگر شکست مي‌خورديم و سقوط مي‌کرديم خيلي ناراحت مي‌شدم. خوشحالم که گل‌هايم کمک کرد تا تيم به پلي آف برسد. پس از پايان مسابقه جو بسيار خوبي در رختکن ما وجود داشت. خيلي از بازيکنان ما گريه مي‌کردند و نمي‌توانستند اين اتفاق را باور کنند. تيم ما 20 سال است که به دسته پايين‌تر سقوط نکرده است و به هيچ وجه دوست نداشتيم که سقوط کند. اکنون کمي آسوده خاطر هستيم. پس از مسابقه تمام هم‌تيمي‌هايم نزد من آمدند و به من تبريک گفتند. خصوصا مدافع ما "جفري" که به اشتباه دروازه خودمان را باز کرد. او بي‌اندازه از گل من خوشحال بود.

جهانبخش درباره‌ اين که آيا سرمربي تيم ايران بازي‌هاي او را در نايمخن دنبال مي‌کند يا خير، گفت: سرمربي تيم بازي همه‌ بازيکنان تيم را دنبال مي‌کند و فکر مي‌کنم اين دو گلي که برابر آژاکس به ثمر رساندم، باعث خواهد شد تا جايگاهم در تيم ملي بهتر شود.

جام جهاني 2014 تابستان سال جاري در برزيل برگزار خواهد شد و تيم ملي ايران در گروه F اين رقابت‌ها بايد با تيم‌هاي آرژانتين، نيجريه و بوسني‌وهرزگوين ديدار خواهد کرد. عليرضا جهانبخش اين شانس را دارد با درخششي که در ليگ هلند داشته است، يکي از بازيکنان ايران در جام جهاني 2014 باشد. البته اردوي تيم ملي ايران براي جام جهاني 2014 از 13 مه در اتريش آغاز خواهد شد اما عليرضا جهانبخش نمي‌تواند از روز نخست اردو همراه تيم ملي ايران باشد؛ چرا که بايد نايمخن را در ديدارهاي پلي‌آف همراهي کند و به همين خاطر جهانبخش به احتمال زياد چند روز ديرتر به اردوي تيم ملي ايران منتقل خواهد شد.

نايمخن پنج شنبه هفته جاري در ديدار رفت مرحله‌ي پلي‌آف ليگ هلند برابر اسپارتا روتردام بازي خواهد داشت در صورتي که ياران جهانبخش بتواند اسپارتا روتردام را شکست دهند بايد در يک ديدار ديگر نيز به ميدان بروند.

نظرات بینندگان