arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۹۵۴۳
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۰ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳

کارت‌ پايان خدمت جعلي ارتباطي با فدراسيون ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نايب رييس فدراسيون فوتبال گفت:کشف واقعيت ماجراي کارت‌هاي پايان خدمت جعلي در صلاحيت دادسرا است و فدراسيون در گام اول نمي‌تواند در اين باره کاري انجام دهد.
 

سيد محمد هادي آيت اللهي در خصوص شايعه استفاده تعدادي از بازيکنان فوتبال از کارت هاي پايان خدمت مشکل‌دار گفت:طي گزارشي محرمانه به ما اطلاع داده شد که برخي بازيکنان شاغل در ليگ هاي مختلف ايران از طريق ارائه گواهي ايثارگري و حضور در جبهه مربوط به پدرشان توانسته اند معافيت از خدمت کسب کنند. در اين گزارش آمده بود که اصل کارت هاي پايان خدمت ايرادي ندارد و اين نبوده که خود افراد بدون دخالت متوليان نظام وظيفه مبادرت به جعل کارت پايان خدمت کرده باشند بلکه يک باند وجود داشته که گواهي هاي سابقه جبهه را براي پدران اين بازيکنان صادر کرده اند و طبق قانون هر کس 30 ماه سابقه جبهه داشته باشد فرزندش معاف مي شود و آنها هم همين گونه معاف شده اند.

فارس، وي افزود:اينکه گواهي هاي پدران بازيکنان قانوني بوده يا خير و يا اصلا سابقه جبهه به ميزان مقرر در قانون بوده يا خير موضوعي نيست که فدراسيون فوتبال بتواند به آن رسيدگي کند. اين امر اگر رخ داده باشد يک جرم است که رسيدگي به جرايم در صلاحيت دادسراهاي عمومي يا نظامي است. اگر آنها تاييد کنند که چنين اتفاقي رخ داده ، کساني که از اين جرم در فوتبال متضرر شده اند مي توانند راي مراجع قضايي را به عنوان دليل و مدرک به ارکان قضايي فدراسيون تحويل دهند تا طبق مقررات رسيدگي شود

آيت اللهي اضافه کرد: تاکنون هيچ باشگاهي در اين باره طرح شکايت نکرده و سند و مدرکي هم تحويل فدراسيون نشده است. ما طبق گزارشي که دريافت کرده بوديم موضوع را به آقاي حميسي و حراست ارجاع داديم تا يک تحقيقات ميداني انجام بدهد و ببينيم ماجرا در چه وضعيتي است.به هرحال برخي از اين بازيکناني که نامشان در گزارش آمده بود بازيکن رده هاي مختلف ملي هستند و ما در قبال مدارک آنها مسئوليت داريم ولي کشف واقعيت ماجرا همانگونه که گفتم ارتباطي به فدراسيون ندارد.

نايب رئيس فدراسيون فوتبال تصريح کرد:ابتدا بايد ثابت شود که تخلف صورت گرفته و اين کار را مراجع قضايي انجام مي دهند.الان آن نفرات پايان خدمت قانوني الصاق به مهر نظام وظيفه دارند.هرگاه مراجع قضايي ذيصلاح جرم را تشخيص بدهند قطعا راي به ابطال آن کارت ها مي دهند و آنجاست که باشگاههاي شاکي مي توانند ادعا کنند افراد با کارت پايان خدمت غير قانوني بازي کرده اند و در فدراسيون شاکي شوند پس بهتر است باشگاهها به جاي هجمه به سمت فدراسيون، سراغ مراجع قضايي بروند و اصل پرونده را آنجا پيگيري کنند.تا جايي که من مطلع هستم و در آيين نامه آمده براي اثبات اينکه باشگاه از ماجرا خبر داشته يا خير هم مدعيان بايد دليل و مدرک بياورند وگرنه حتي با فرض اثبات تخلف، نمي توان در نتايج خللي ايجاد کرد زيرا بايد ثابت شود باشگاه هم از ماجرا با خبر بوده است.

وي در مورد دستياران وينگادا در تيم ملي اميد و اينکه افاضلي در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس، گفته افاضلي در کادر فني او جاي ندارد، گفت: ايشان تازه امروز وارد تهران شده و فعلا عجله نکنيد. ما فردا با ايشان جلسه داريم و سعي مي‌کنيم اين مسائل را برطرف کنيم. ما از آقاي افاضلي خواهش کرده بوديم تا تيم اميد را جمع کند و او هم مرحله به مرحله تلاش کرده اين تيم را جمع کند و نفراتي که بايد رجيستر مي‌کرديم انجام شده و حالا منتظر هستيم تا نشستي با وينگادا داشته باشيم تا نسبت به دستياران او صحبت کنيم.

نائب‌رئيس اول فدراسيون فوتبال در پاسخ به اين سؤال که هزينه‌هاي تيم ملي اميد را فدراسيون فوتبال مي‌دهد يا نه،‌اظهار داشت: تا الان که فدراسيون فوتبال اين کار را کرده اما بخشي از هزينه‌ها هم در اختيار کميته ملي المپيک است که ما در جلسات آن را حل مي‌کنيم اما نهايتا خود ما در فدراسيون اين کار را انجام مي‌دهيم چرا که براي ما فرقي ندارد و ما مي‌خواهيم در مسابقات مقدماتي المپيک ريودوژانيرو موفق باشيم و عزم‌مان هم جزم است تا آماده سازي خوبي در اين راه صورت گيرد چرا که اين خلائي که در فدراسيون فوتبال است را مي‌خواهيم پر کنيم. سال‌هاست تيم المپيک ما نتوانسته وارد المپيک شود و مي‌خواهيم با سازماندهي خوبي که انجام مي‌دهيم نماينده خوبي براي فدراسيون آسيا در المپيک 2016 برزيل باشيم.

آيت‌اللهي در ادامه درباره تعامل باشگاه‌هاي فوتبال با تيم ملي اميد گفت: تقويمي که ما تدارک ديده‌ايم در آن تمام روزهاي فيفادي لحاظ شده است و اين تقويم براي سال‌هاي 2014 و 2015 آماده شده و آن را هم به سازمان ليگ ارسال کرديم تا آنجا هم ديده شود. برنامه‌هاي اردويي و بازي‌هاي تدارکاتي هم در اين تقويم پيش‌بيني کرديم که البته بايد بگويم همه اين کارها را آقاي افاضلي انجام داده و برنامه کاملي را تا سال 2016 آماده کرديم تا اين برنامه را به کميته ملي المپيک ارسال نموديم و اميدوارم خللي در اجراي اين برنامه‌ها ايجاد نشود و با تعامل همه بتوانيم نتايج خوبي بگيريم.

وي درباره اينکه گفته مي‌شود او قرار است روي نيمکت تيم ملي اميد به عنوان سرپرست بنشيند، اظهار داشت: من روي نيمکت نمي‌نشينم اما مديريت فدراسيون فوتبال به من ماموريتي داده و وظيفه دارم به همراه دبيرکل فدراسيون و رئيس سازمان ليگ آن را انجام دهم تا تيم اميد در شرايط مطلوبي در مسابقات شرکت کند. قرار نيست من روي نيمکت باشم اما قرار شده تا از تيم اميد پشتيباني کنم و هر چه صلاح باشد همان کار را انجام خواهم داد. از الان هم زود است که بخواهيم در اين باره صحبت کنيم اما هر چه صلاح فدراسيون فوتبال باشد من آن کار را انجام مي‌دهم.

نائب‌رئيس اول فدراسيون فوتبال در پاسخ به اين سؤال که آيا مشکل مالياتي وينگادا به صورت قطعي برطرف شده که او توانسته وارد ايران شود و يا حل مشکل او مقطعي بوده، تصريح کرد:‌ما با امور مالياتي و آقاي رحيمي مديرعامل پرسپوليس صحبت‌هايي داشتيم تا وينگادا بعد از اردوي تيم ملي اميد بتواند در ايران فعاليت کند و بعد از آن جلسه مشترکي با حضور آقاي رحيمي برگزار خواهيم کرد تا اين مسئله حل شود. اما بايد بگويم رفع مشکل ايشان فعلا مقطعي است.

آيت‌اللهي درباره سقوط فجرسپاسي شيراز به ليگ دسته اول اظهار داشت: من الان 9 ماه است در ورزش شيراز نيستم و بايد مسئولان استان فارس در اين باره صحبت کنند اما سقوط فجر ضايعه‌اي براي ورزش و فوتبال استان فارس است که بايد جبران شود چرا که اين استان 5 ميليون نفر جمعيت دارد و بد است اگر تيمي در ليگ برتر نداشته باشد. فکر مي‌کنم مسئولاني که مي‌توانستند کمک کنند و نکردند بايد به ياري اين تيم بشتابند تا سال آينده دوباره فجرسپاسي بتواند به ليگ برتر صعود کند.

وي در پايان درباره مربيگري فرهاد کاظمي در ليگ برتر گفت: ايشان اگر مشکل داشتند که تا همين جا هم فعاليت نمي‌کردند و به نظرم مشکل خاصي ندارند.

نظرات بینندگان