arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۶۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۰۸ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۳

وکیلی: در مورد هدفمندی، مردم مسئولانه رفتار کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : مدیرمسئول روزنامه ابتکار گفت: در ارتباط با مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، مردم یک بار دیگر باید به وعده‌های دولت اعتماد کنند و همچنین مسئولان نیز باید به ابهام‌زدایی و اصلاح شکاف‌های ایجاد شده، پایبند باشد.

محمدعلی وکیلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به فرم‌های خوداظهاری برای دریافت یارانه نقدی، اظهار کرد: اصلِ نامیدن این فرم‌ها به عنوان خوداظهاری به نوعی به اعتماد دولت به مردم بازمی‌گردد. این اعتماد حتی با درصدی از خطا کار پسندیده‌ای است و در درازمدت آثار مثبتی به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه "مچ‌گیری از مردم رویکرد غیر حکیمانه‌ای است"، گفت: حالا که دولت اطلاعات مربوط به دارایی مردم را به خودشان واگذار کرده، فرصتی فراهم شده است که مردم رفتار مسئولانه‌ای نسبت به این اعتماد از خود نشان دهند.

وکیلی همچنین خاطرنشان کرد: میانگین میزان صدقات و نذورات غیرهدفمندِ فردی مردم جامعه ما در یک ماه بیش از 45 هزار تومان است. اگر مردم در مورد هدفمندی یارانه‌ نقدی نیت خیرخواهانه اتخاذ کنند و از گرفتن یارانه نقدی به منظور خیر رساندن به نیازمندان صرف نظر کنند، هم هدفمند و دسته‌جمعی کار خیری انجام داده‌اند و هم به دولت اجازه می‌دهند که با مدیریت، این مبالغ را برای نیازمندان هزینه کند.

وی با تاکید بر ضرورت بازگشت اعتماد مردم به دولت، افزود: یکی از مشکلات فعلی جامعه، آسیب دیدن رابطه بین مردم و مسئولان طی سال‌های اخیر است و متأسفانه باید گفت برخی از وعده‌های مسئولان حکم دروغ‌های چوپان دروغگو را به خود گرفته است. به همین علت است که شاید مردم اعتماد چندانی به دولتمردان خود ندارند اما باید یکبار دیگر این وعده‌ها را آزمون کنند و مسئولان نیز نیز راستگویی خود را به مردم ثابت کنند.

این فعال رسانه‌ای در پایان اظهار کرد: برخی از اقدامات مسئولان کشور، بی‌اعتمادی را در بین مردم رواج داده است. کل قوا و مسئولان باید دست به دست هم دهند تا اعتماد مردم ترمیم پیدا کند. اگر آن‌ها یک گام بردارند، رسانه‌ها دو گام در جهت تقویت اعتمادسازی بر خواهند داشت.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان