arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۵۱۹۵
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۰۰ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۳

آذر منصوری: بدنه اجتماعي دولت هدف حاشيه‌سازي‌هاست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اعتماد نوشت: از زمان روي كار آمدن دولت تدبير واميد افراطيون مخالف دولت دستور كار جديدي را تعريف كرده‌اند و آن هم مانع تراشي براي برنامه‌هاي دولت نوپاي حسن روحاني است.

افراطيون به‌‌رغم همه تبليغات ريز و درشت منفي كه عليه دولت يازدهم مي‌كنند همچنان احساس مي‌كنند كه از فضاي سياسي كشور جا مانده‌اند وعرصه براي حضورشان كم‌رنگ‌تر از گذشته شده است به همين دليل هم هست كه آنها همه توان‌شان را به كار گرفته‌اند تا با سنگ‌اندازي و مانع‌تراشي در مسير اقدامات دولت براي تبليغات‌شان عليه دولت سوژه‌يي جديد فراهم كنند.

به عقيده من همه تلاش افراطيون براي حاشيه‌سازي عليه دولت تدبير و اميد با هدف تضعيف بدنه اجتماعي دولت صورت مي‌گيرد. مخالفان تندروي روحاني به خوبي مي‌دانند كه مهم‌ترين پشتوانه دولت يازدهم قاطبه مردمي است كه در 24 خردادماه سال گذشته پاي صندوق‌هاي راي آمدند. از اين‌رو همه تلاش خود را به كار گرفته‌اند تا شايد بتوانند اين پشتوانه بي‌نظير مردمي را تضعيف كنند.

از سوي ديگر باور من اين است كه بخشي از مخالفان افراطي دولت در اقليت تندروي مجلس صاحب راي و نظر هستند و با اين امكان مي‌توانند سازماندهي شده در مسير برنامه‌هاي قوه مجريه سنگ‌اندازي كنند. نمونه اين مانع‌تراشي‌ها هم چيزي نيست جز سوال‌هاي مكرر از وزرا، تهديد به استيضاح و تذكرات و نطق‌هاي پي‌درپي در تخريب برنامه‌هاي دولت حسن روحاني.

اين اقليت افراطي به خوبي مي‌دانند و آگاه هستند كه با مانع‌تراشي در امور دولت ازطريق مجلس شوراي اسلامي مي‌توانند راه تعامل دو قوه مجريه و مقننه را مسدود كنند و نتيجه اين انسداد هم جز حاشيه‌سازي‌هاي متعدد و فراوان براي قوه مجريه و دستگاه‌هاي اجرايي نخواهد بود.

اين اقليت تندرو كه با آگاهي كامل عليه دولت حسن روحاني به تخريب و كارشكني مي پردازند مي‌خواهند با تخريب دولت، مشكلات كشور را بزرگنمايي كنند و در مقابل هم با بالا بردن مطالبات مردمي از طريق رسانه‌ها و تريبون‌هاي در اختيارشان مسير را براي حركت رو به جلوي دولت يازدهم ناهموار كنند.

در مقابل اين تخريب‌ها و مانع‌تراشي‌ها من معتقدم كه دولت يازدهم به عنوان نماينده اكثريت مردم ايران بايد با حفظ تعاملش با فعالان سياسي- اجتماعي بدنه اجتماعي‌اش را از گزند اين آسيب‌ها و حملات در امان نگه دارد و با رويكرد وحدت و آشتي آفريني كه براي تحقق آن تلاش مي‌كند مسير را بر حاشيه‌سازي‌ها ببندد. چرا كه به زعم من دولت يازدهم دولتي اهل مذاكره و تعامل است كه با تدبير امورش را پيش مي برد و اميد را به جامعه تزريق مي‌كند.
نظرات بینندگان