arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۴۸۲۷
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۱ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۳

استفاده طولانی مدت از تلفن همراه عمر انسان را کاهش می دهد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بر اساس آخرین تحقیقات انجام شده استفاده طولانی مدت از تلفن همراه و ارسال پیام کوتاه می تواند منجر به کاهش طول عمر انسان­ها شود. متخصصان "کایروپراکتیک" بر این باور هستند که قوز کردن و نگاه رو به پایین افراد هنگام استفاده از تلفن همراه و همچنین تبلت در سنین بالاتر موجب بروز مشکلات تنفسی، قلبی و عروقی و حتی مرگ می شود.

به گزارش شفقنا از دیلی میل؛ در اثر پایین نگه داشتن سر هنگام استفاده از تلفن همراه و قرار دادن شانه ­ها در حالتی نسبتاً گرد مفاصل افراد با محدودیت هایی مواجه می شود که در نتیجه این محدودیت­ها عمل تنفس به صورت کامل انجام نمی شود؛ طبیعی است که چنین اتفاقی بر زندگی آینده کاربران این وسایل تأثیراتی گاه جبران ناپذیر می گذارد.

این موضوع نه تنها نگرانی ­ها را نسبت به نوجوان که بزرگترین جامعه مصرف کننده از تلفن ­های همراه هستند افزایش می دهد، بلکه در میانسالانی که دچار مشکل قوز کمر هستند نیز خطر مرگ زودرس را تا 30 درصد افزایش می دهد. به همین دلیل و با توجه به استفاده روز افزون از وسایل الکترونیکی از قبیل لپ­تاپ، تبلت و تلفن های هوشمند دانشمندان پیشنهاد کرده اند افرادی که جزء گروه­های پُر مصرف طبقه بندی می شوند در مورد وضعیت نشستن یا ایستادنشان هنگام کار با این وسایل با یک متخصص کایروپراکتیک مشورت کنند، تا بدین وسیله از سلامتی خود مطمئن شوند و با حالت­های صحیح قرار گرفتن سر و دست­ها آشنا شوند.

توجه به شیوه نشستن یا ایستادن در زمان کار با تلفن همراه و تبعات آن از جمله کاهش طول عمر انسان­ها تنها یک هشدار ساده نیست، بلکه واقعیتی است که در تحقیقات اخیر دانشمندان بیش از پیش مورد تأکید قرار می گیرد. با این حال به گفته محققان با آموزش و توجه به وضعیت بدن هنگام استفاده از این وسایل می توان از لطمات جبران ناپذیری که در آینده گریبان اکثر مصرف­کنندگان را می گیرد جلوگیری کرد. به عبارت دیگر کاربران پُر صرف باید تلاش کنند تا عادات­های خود را تغییر دهند، به عنوان مثال زمان استفاده از وسایلی مانند تلفن همراه یا تبلت را کاهش دهند و هنگام استفاده از این وسایل آنها را مستقیم جلوی چشم خود نگه دارند و از نگاه کردن به سمت پایین خودداری کنند.
نظرات بینندگان