arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۲۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۰۹ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۲

علی لاریجانی: گزارش سازمان ملل درمورد ایران نفاق مدرن است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از گزارش اخیر سازمان ملل درباره اعدام قاچاقچیان در ایران این امر را محکوم کرد و آن را نفاق مدرن نامید.

 علی لاریجانی همچنین از مقامات مسوول خواست نسبت به سفر مقامات اروپایی به ایران دقت بیشتری داشته باشند و اجازه ندهند دیگران با رفتار خود باعث توهین به مردم ایران شوند.

رییس مجلس، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی را مامور رسیدگی به این مسئله کرد.

علی لاریجانی در آغاز جلسه امروز مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه(س) شخصیتی بود که پیامبر در موردش فرمود فاطمه(س) پاره تن من است کسی که او را خرسند کند مرا خرسند کرده و کسی که او را ناراحت کند مرا ناراحت کرده و در جای دیگری فرمود دخترم فاطمه(س) سیده زنان جهان از اولین تا آخرین است او پاره تن من و نور چشم من و میوه دل من و روح من در بدن من است.این سخنان پیامبر به دلیل تکرار در گوش همه پیروان طنین‌انداز بود.

ماموریت لاریجانی به کمیسیون امنیت جهت رسیدگی به حواشی سفرمقامات اروپایی به کشورمان
او افزود: حضرت فاطمه در خطبه خود به بسیاری از عوامل اشاره نموده مثل سستی یاران و دورویی آنان و حرکت های منافقانه که ادامه این روند در حادثه کربلا مشاهده شد اما در این میان تغییر باورهای مردم و به شبهه کشاندن آن با توسل به تبلیغات و عوام‌آفرینی و شعارهای مردم پسند که باطن آن ستم بر مردم بود از عوامل مهم ماجراست که توانست باعث سردرگمی و غفلت جامعه شود. آنها در مورد شخصیتی‌ که همگان بارها از بهترین بندگان خدا تعاریف منحصر به فردی شنیده بودند.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: این استراتژی فرهنگی آغازگر تغییر شایطی بود که بعد در مبارزه با حکومت علوی و قرآن و سر نیزه گذاشتن دیده شد و بعدها همین سیاست عامل شهادت امام حسن(ع) و امام حسین(ع) شد. در طول تاریخ اسلام و ایران بارها مسلمانان طعم تلخ فریب‌کاران را چشیده‌اند مگر رضاشاه برای جلب نظر مردم سیاه نمی‌پوشید و گل بر سر نمی‌گذاشت اما همین رضاشاه دیکتاتور دستش به خون مدرس آغشته بود و مبارزان را به بند کشید.

او ادامه داد: محمدرضا شاه به زیارت خانه خدا می‌رفت اما در عمل ریشه دین را می‌زد و با سازمان ساواک‌،انقلابیون را به شهادت می‌رسانند و با انواع شکنجه‌ها با آنها مواجه می‌شد. این نفاق در گذشته از بستر فرهنگ و سیاست استفاده می‌نمود اما با روی تمسک به مذهب و لسان ساده‌تر.امروز نفاق مدرن با تمسک به ارزشهای جهانی و انسانی و زبان فریبنده پیچیده‌تر همان ظلم به اسلام و مسلمانان می‌کند که در گذشته. در اینجاست که آن سخن امام علی(ع) را به خاطر می‌آوریم که فاطمه(س) همواره مظلوم و از حق میراث خود محروم بود.

لاریجانی عنوان کرد: آخر این چه ارزش جهانی است که کشورهای غربی در زمان شاه دیکتاتور چشم خود را بر کثافت‌کاری و فساد و ظلم و شکنجه‌های مالیخولیایی رضاشاه بستند تا این رژیم با عوامل فاسد خود مواد مخدر در کشور رواج دهد اما امروز که نظام اسلامی حکومت مردم سالار در کشور محقق نموده و همگان در سطح جهانی مبارزه ایران و مواد مخدر را ستایش می‌کنند توسط سازمان ملل که باید عوامل آرامش و صلح در جهان باشد ارزشهای واقعی به سخره گرفته می‌شود و ایران به دلیل مبارزه با قاچاقچیان و اعدام آنان مورد اهانت قرار می‌گیرد.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این خیلی بی‌صفتی و بی‌وجدانی است، عنوان کرد: به نظر می‌رسد در مقابل تکرار اینگونه گزارش‌های سازمان ملل باید در قانون تجدید نظر نمود بگذاریم این مغزهای علیل در سازمان ملل خودشان با مواد مخدر مبارزه نمایند و دلیلی ندارد هم ملت ایران در راه مبارزه با مواد مخدر شهید بدهد و هم آنان اینگونه گزارش‌های مغرضانه را صادر کنند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان