arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۲۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۲ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۲

طه هاشمی: دانشگاه‌ها باید به فضای بحث و بیان نظرات تبدیل شده و بر روی جریانات سیاسی تاثیر بگذارند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بر ارائه ایده های اثرگذار از سوی واحدها و مراکز دانشگاهی و عملیاتی کردن برنامه راهبردی فرهنگی دانشگاه در محورهای مشخص شده تاکید کرد.

به گزارش آنا، حجت الاسلام و المسلمین دکتر "سید طه هاشمی" در گردهمایی میان استانی مدیران فرهنگی دانشگاه های آزاد اسلامی هشت استان کشور به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در رشت افزود: امروز استادان، دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی با هر نوع گرایش سیاسی ولی با حفظ خط قرمزها، مورد قبول دانشگاه آزاد هستند و فضای این دانشگاه‌ها باید به فضای بحث و بیان نظرات تبدیل شود، وحدت حوزه و دانشگاه هم پیوندی اثرگذار است، دانشگاه ها باید بر روی جریانات سیاسی تاثیر بگذارند.

وی با بیان اینکه ارزش های اخلاقی و مکارمی چون صداقت و راستی، مورد پذیرش همه جوامع و لازمه جذب ملل مختلف است، گفت: استراتژی دانشگاه آزاد اسلامی در برخورد ، لبخند، مهربانی و مدارا است.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی کشور افزود: مهم‌ترین راهبرد فرهنگی ما در دانشگاه آزاد، ارائه الگوهای عملی برگرفته از سیره و زندگی ائمه است زیرا بر این باوریم بازگشت به سبک و سیره ائمه معصومان (ع) تنها راه تحول در کشور است.

هاشمی ادامه داد: درپی تحول عظیم فرهنگی در این دانشگاه هستیم به گونه‌ای که دانشجو در زمان فراگیری دانش به ارزش‌های انسانی و اخلاقی و علمی آراسته باشد درغیر این صورت موفق عمل نکرده‌ایم.

استقرار ارزشهای انسانی در یک جامعه نتیجه موثر کار فرهنگی است

وی با بیان اینکه استقرار ارزشهای انسانی در یک جامعه نتیجه موثر کار فرهنگی است، تصریح کرد: پیش از این حوزه فرهنگی در دانشگاه در درجه دوم اهمیت قرار داشت و فرهنگ  در برنامه هایی که جاذبه ای نداشت، خلاصه شده بود.

این مسئول بیان کرد: دانشگاه عرصه‌ای برای جوشش تفکرها و بروز و ظهور خلاقیت‌ها و ابتکارات است و برای تحقق رسالت اصلی دانشگاه، باید غنای عظیم فرهنگی ایران اسلامی را به جوان امروز معرفی کنیم.

تاکید بر رفع نگرانی های مطرح شده مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر رفع نگرانی های مطرح شده مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی گفت: با بهره مندی از منویات امام راحل و پایبندی به مقررات نظام اسلامی، تمامی فرمایشات و مطالبات مقام معظم رهبری در دستور کار این دانشگاه قرار دارد.

وی خطاب به معاونین و روسای دفاتر فرهنگ اسلامی تاکید کرد: ارائه ایده های اثرگذار از سوی واحدها و مراکز دانشگاهی و عملیاتی کردن برنامه راهبردی فرهنگی دانشگاه در محورهای مشخص شده،موجب بالندگی فعالیت های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و اثرگذاری آن در سطح جامعه خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی به افزایش بودجه فرهنگی به 4 درصد از کل درآمدهای آن در سال آتی با توجه به احساس نیاز این حوزه، اشاره کرد و گفت: طبق بررسی های انجام گرفته، اساتید تاثیری 70درصدی بر نگرش دانشجویان دارند که این امر نشان دهنده اهمیت کار آن ها است.

در این گردهمایی دو روزه که از سوی معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی و به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در واحد رشت برگزار شد، 63نفر از مدیران فرهنگی دانشگاه های آزاد اسلامی استان های مازندران، گلستان، البرز، قزوین، اردبیل، زنجان ، آذربایجان غربی و گیلان شرکت دارند.

دیدار هاشمی با نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت

در حاشیه این همایش، سید طه هاشمی ، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی به اتفاق هیأت همراه با  آیت الله زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه شهر رشت دیدار کرده و در این نشست هاشمی به بیان  اهداف برگزاری همایش میان استانی مدیران فرهنگی را به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت پرداخت .
نظرات بینندگان