arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۹۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۱ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۲

الهام‌بخش فیلم «اشک‌ها و لبخندها» درگذشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : «ماریا ون ترپ» - بازیگر و خواننده‌ - که سرگذشت زندگی‌اش الهام‌بخش فیلم به یادماندنی «اشک‌ها و لبخندها» شد، در 99 سالگی درگذشت.

«ماریا ون ترپ»، آخرین عضو خانواده‌ی خوانندگان ترپ که فیلم «نوای موسیقی» (اشک‌ها و لبخندها) بر اساس زندگی آنها ساخته شد‌، در ورمونت درگذشت.

خانواده‌ی ون ترپ که همگی در حوزه‌ی موسیقی و خوانندگی فعالیت داشتند،‌ در سال 1938 برای فرار از نیروهای ارتش نازی اتریش را ترک کرده و سرانجام در آمریکا ساکن شدند. داستان زندگی آن‌ها در سال 1959 الهام‌بخش نمایش موزیکال شد و سال 1965 تبدیل به فیلم ماندگار «نوای موسیقی» شد که در ایران با نام «اشک‌ها و لبخندها» شناخته می‌شود. ماریا ون ترپ دومین دختر کپت ون ترپ بود.


بازیگر اشک‌ها و لبخندها
وی در وبلاگ نوشت‌های خود،‌ پس از مرگ مادرش به وضعیت سلامتی‌اش اشاره کرده و آورده است: بیماری من در کودکی موجب شد پدرم یک پرستار برای مراقبت از من‌، برادران و خواهرانم استخدام کند.

او به عنوان معلم به خانه‌ی ما آمد و پس از سه سال دومین مادر ما شد.

ماریا ون ترپ از همان کوکی از نارسایی قلبی رنج می برد. داستان « اشک‌ها و لبخندها» برگرفته از کتابی به قلم معلم خانگی فرزندان ون ترپ بود که بعدها همسر دوم وی شد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان