arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۸۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۰۹ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۲

وزير کشور: موضوع حادثه خيابان جمهوري بررسي قضايي خواهد شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
وزیر کشور گفت: موضوع وقوع آتش سوزی در خیابان جمهوری تهران در حال بررسی است و حتما بررسی قضایی خواهد شد .

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر ، عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست خبری افزود: گزارش حادثه آتش سوزی که رئیس جمهور به ما ماموریت داده بود با اقدام حوزه معاونت فنی وزارت کشور درموعد مقرر دو هفته ای تهیه و به آقای روحانی تقدیم شد .

وی گفت: برای تهیه این گزارش متخصصان حوزه آتش نشانی از 5 استان به تهران آمدند و موضوع را بررسی کردند همچنین از دستگاههای نظارتی ومسئول بویژه شهرداری گزارش گرفتیم و پس از بررسی مستمر و دقیق به جمع بندی رسیدیم .

رحمانی فضلی با تبیین محور گزارش این حادثه افزود : در آن حادثه آتش نشانی به موقع و سریع به محل حادثه رسید که توانست حدود 20 نفر از حادثه دیدگان را نجات دهد که شایسته قدردانی است .

وی گفت : در عین حال ضعف هایی نیز در عملکرد آنان مشاهده می شد بویژه نردبان شماره 1 به موقع باز نشد و اشکال فنی داشت که آن را حتماَ باید متخصصان بررسی کنند و نظر بدهند.

وزیر کشور افزود: قوه قضائیه نیز می تواند موضوع را بررسی کند که حتما ارجاع خواهد شد.

رحمانی فضلی گفت: موضوع دیگر همراه نداشتن یا استفاده نکردن تشک برای نجات حادثه دیدگان است.

وی افزود: دوستان ما در آتش نشانی توضیح داده اند که امکان استفاده از تشک با ابعادی که دارد در آن فضا وشرایط ممکن نبود و تشخیص آنان این بود که نباید از آن استفاده می شد که استفاده نکردند.

رحمانی فضلی گفت : تغییر کاربری ساختمان آتش گرفته از دیگر موضوعات این گزارش است به نحوی که ساختمان تقریبا برای فعالیت های تولیدی تغییر کاربری یافته است و شماری از کارگر در آن مشغول به کار بودند.

وی افزود : آتش نشانی در موقع مناسب تذکرات لازم را به مدیر ساختمان داده بود اما متاسفانه پیگیری نشد به نحوی که پس از 10 روز که فرصت به آنان داده شده بود و باید اقدام لازم را می کردند تا این موضوع رفع می شد، اقدام لازم نشده است .

وزیر کشور گفت : موضوع دیگر تلاش نشدن برای نجات یکی از قربانیان حادثه از نظر روحی و روانی بود که متاسفانه با او صحبت نشد و اقدامات حفاظتی وحراستی صورت نگرفت.

رحمانی فضلی افزود: یکی از دو قربانی این حادثه پیش از رسیدن نیروهای آتش نشانی خود را به پایین پرت کرده بود و نفر دوم نیز که آویزان بود بر اثر سقوط قرنیز سقوط کرد.

وی گفت: با این حال دوستان ما می توانستند توضیحاتی بدهند و اقدام روانی و امنیتی کنند که در روحیه او موثر باشد.

رحمانی فضلی افزود: مسئله دیگر ورود به ساختمان آتش گرفته از در اصلی است که برای این کار تلاش شده بود اما نتوانستند به طور جدی وارد شوند زیرا مسیر پلکان به علت چیده شدن کالا و وسایل کاملا مسدود بود ومانع از تردد می شد که این مسئله مربوط به تغییر کاربری ساختمان است .

وزیر کشور گفت: در این زمینه شهرداری همکاری خوبی با ما داشت و خود من در جلسه ای با شهردار و معاونشانش موضوع را بررسی کردم.

رحمانی فضلی افزود : ما از قشر عزیز ، فعال وفداکار آتش نشانی تشکر می کنیم که فقط در همین حادثه 20 نفر را نجات دادند و روزانه ازاین گونه رویدادها در کشور رخ می دهد اما باید دقت های لازم افزایش یابد تا شاهد این نوع حوادث نباشیم.
نظرات بینندگان