arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۷۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۷ - ۲۳ بهمن ۱۳۸۹

صفار هرندی: ای کاش کسانی که شعار "نه غزه، نه لبنان، جانم فداي ايران " را سرمي‌دادند، مي توانستند جان خود را فداي ايران كنند

وزیر اسبق ارشاد گفت: آنچه كه امروز در مصر اتفاق افتاده است بدل آن چيزي است كه آمريكا قصد داشت در ايران طرح‌ريزي كند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: آنچه كه امروز در مصر اتفاق افتاده است بدل آن چيزي است كه آمريكا قصد داشت در ايران طرح‌ريزي كند و در واقع نه تنها هم غزه، هم مصر و هم لبنان به پيروزي‌هايي رسيده‌اند بلكه آمريكا بايد منتظر انقلاب‌هايي در يمن، عربستان سعودي و اردن باشد.

به گزارش خبرگزاری انتخاب، محمدحسين صفارهرندي وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي، امروز شنبه در نشست "انقلاب اسلامي، جوانه‌ها و آفت‌ها " كه به همت بسيج دانشجويي دانشكده علوم‌اجتماعي دانشگاه علامه‌طباطبايي در سالن آمفي‌تئاتر اين دانشكده برگزار شد، گفت: خوشبختانه وقايع اخير در كشورهاي عربي به ما كمك مي‌كند تا تصاوير عيني‌تري از انقلاب اسلامي را در ذهن خود بپرورانيم.

وي افزود: انقلاب اسلامي ايران مدعي است كه در جوامع بشري و توده‌هاي مردم توانسته رسوخ پيدا كند اما بايد پرسيد اين اقدامات چه فايده‌هايي براي ما داشته است؟

صفارهرندي خاطرنشان كرد: در اين خصوص عده‌اي به انقلاب اسلامي و رهبري طعنه‌هايي وارد مي‌كردند و در دوران حيات امام‌خميني(ره) اعلام مي‌داشتند "وقتي خودمان مسئله‌هايي غيرقابل حل داريم چرا بايد در خصوص كشورهايي چون فلسطين و افغانستان دغدغه داشته باشيم؟ بايد به مسائل داخلي كشورمان بپردازيم و روابط‌مان را با دولت‌هاي ديگر حفظ كنيم. "

وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه تصريح كرد:‌ عده‌اي اين‌گونه انتقادات را به دست‌اندركاران انقلاب اسلامي و امام‌خميني(ره) داشتند اما رهبركبير انقلاب معتقد بودند انقلاب اسلامي براي نجات انسان‌هاي دربند جهان است.

اين وزير دولت نهم اظهار داشت: ما كاري جز ابلاغ پيام انقلاب اسلامي به ساير كشورها نداشتيم چون نيروهاي مسلحي را به هيچ كشوري گسيل نداشتيم و اعلام مي‌كنيم اين پيام را امام‌خميني(ره) با صراحت تأكيد داشته‌اند.

صفارهرندي در ادامه بيان داشت: عده‌اي معتقد بودند همين كه از فلسطين و لبنان حمايت ‌كنيم و تأكيد داريم انقلاب اسلامي را به ساير ملت‌ها صادر كنيم اين حركت تحريك‌برانگيز است و اين حمايت‌ها فايده‌اي براي كشورمان نخواهد داشت اما حوادث روزها و هفته‌هاي اخير در كشورهايي چون تونس و مصر ظاهرا زبان اين‌گونه افراد را به لكنت انداخته است.

وي افزود: ديپلماسي عمومي قرار بود بر عليه كشورهاي جهان سوم كارساز باشد اما پيام ‌آزادي‌خواهي از ميان اين ملت‌ها اكنون صادر شده و موي دماغ كشورهاي سلطه‌گر شده است.

وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به اينكه حركت‌هاي مردمي در مصر و تونس اكنون موجب كابوس‌هاي روزانه و شبانه براي دولت‌هاي سلطه‌گر شده، خاطرنشان كرد: حركت‌هاي انقلابي در خاورميانه ناشي از خلوص پيام انقلاب اسلامي ايران است.

صفارهرندي يادآور شد: بهانه خيزش اخير مردم مصر اتفاقي بود كه در تونس اتفاق افتاد و جواني دست به خودسوزي زد اما آنچه مشخص است اين است كه تراكم مطالباتي در اين كشور شكل گرفت و عقده‌هاي گلوگير موجب جرقه و ايجاد انفجار انقلابي در اين كشور شد.

اين وزير دولت نهم تأكيد كرد: سال گذشته عده‌اي در خيابان‌هاي تهران شعار سر مي‌دادند كه وضعيت لبنان و فلسطين به ما ربطي ندارد و شعار "نه غزه، نه لبنان، جانم فداي ايران " را سرمي‌دادند اما اي كاش حتي مي توانستند جان خود را فداي ايران كنند.

وي در ادامه گفت: آنان در روزهايي كه كشورمان مورد حمله صدام و اربابانش قرار گرفته بود به همراه خانواده‌هاي خود به خارج از كشور فرار كرده بودند و حتي برخي از آنها وقتي صدام تهران را بمب‌باران مي‌كرد گراي موشك‌هاي عراقي را به صدام مي‌دادند تا بهتر مواضع خود را مورد هدف قرار دهند.

صفارهرندي تصريح كرد: امروز كشورهاي سلطه‌گر به تبع ايران، بر اثر هجوم امواج مختلف دچار سرگيجه شده‌اند و در كشورهاي افغانستان و عراق سه هزار ميليارد دلار هزينه كرده و 5 هزار كشته داده‌اند و بي‌حيثيت شده‌اند. در ادامه آن هم ناگهان خيزش‌هاي ضدآمريكايي در منطقه خاورميانه و شمال آفريقا رخ داده است.

اين وزير دولت نهم با بيان اينكه مصيبت آمريكاي لاتين كمتر از منطقه خاروميانه نيست، اظهار داشت: ‌در گذشته آمريكا نگاه استعماري به كشورهاي آمريكاي لاتين داشت اما اكنون مردم اين كشور احساس مي‌كنند اگر رابطه دوستانه‌اي با ايران داشته باشند مي‌توانند به نفع كشور خود اقداماتي را انجام دهند.

وي افزود: كشورمان قرارداد بلندمدت 10ميليارد دلاري را با ونزوئلا به امضا رسانده و حتي مبلغ اين قرارداد را پيش از موعد مقرر پرداخت كرده است. اين در حالي است كه عده‌اي معتقدند دولت ايران تنها با كشورهاي فقير قرارداد مي‌بندد.

وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي خاطرنشان كرد: كلينتون وزير امور خارجه آمريكا حتي در اين خصوص تهديد كرد حمايت‌هاي كشورش را از آمريكاي لاتين برمي‌دارد و در جواب شنيد براي كشورهاي آمريكاي لاتين بهتر است با آمريكا رابطه‌اي نداشته باشند.

صفارهرندي با تأكيد بر اينكه سال 57 آغاز كابوس آمريكا بود، بيان داشت: در آن سال‌ها كشورهاي كوچك در مقابل كشورهاي بزرگ نمي‌توانستند بايستند و محاصره، تحريم و جنگ را تحمل كنند اما ايران اسلامي از خواسته‌هاي خود كوتاه نيامد.

وي افزود: كشورهاي سلطه‌گر انتظار داشتند همانطور كه اعراب در جنگ شش روزه مغلوب رژيم‌صهيونيستي شدند، ايران نيز در جنگ تحميلي ظرف چند روز تسليم شود و يا در نهايت خوزستان را براي ادامه حيات خود از كشورش جدا كند اما انقلاب اسلامي ايران حتي يك وجب از خاك خود را به دشمنان نظام اسلامي نداد.

اين وزير دولت نهم اظهار داشت: ايران اسلامي به خوبي مي‌دانست كه دشمن اصلي در جنگ تحميلي كيست پس ميانجيگري كشورهاي ديگر را نيز رد كرد و موجب شد سنت نويني در معادلات جهان شكل بگيرد و اين سنت آن بود كه اگر ملت‌ها در مقابل كشورهاي سلطه‌گر ايستادگي كنند همواره موفق خواهند بود.

صفارهرندي خاطرنشان كرد: مردم مصر اكنون مرحله به مرحله به پيروزي‌هايي دست پيدا مي‌كنند و اگر تجربه انقلاب اسلامي ايران را پيش رو نداشتند به اين پيروزي‌ها دست پيدا نمي‌كردند.

وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي تأكيد كرد: اكنون ملت مصر به دستاوردهاي بزرگي دست پيدا كرده است كه اگر تجربه انقلاب اسلامي ايران را در پيش نمي‌گرفت در همان ابتدا كه حكومت مصر از مواضع خود عقب‌نشيني كرد آنان نيز از حركت‌هاي انقلابي خود عقب‌نشيني مي‌كردند.

وي با تأكيد بر اينكه از لطايف خدايي است كه حسني مبارك در 22 بهمن ايران فرار كرد و انقلاب اسلامي ايران و انقلاب مصر گره خورد، بيان داشت:‌ آمريكا در آينده سياسي خود سقوط ديكتاتور كشور مصر را مي‌ديد و براي اينكه در منطقه رد گم كند عوامل خود را در ايران هماهنگ كرد تا با آدرس‌هاي غلط، سقوط اين ديكتاتوري پنهان بماند اما ملت ايران بيدار و با بصيرت بود.

صفارهرندي خاطرنشان كرد: آنچه كه امروز در مصر اتفاق افتاده است بدل آن چيزي است كه آمريكا قصد داشت در ايران طرح‌ريزي كند و در واقع نه تنها هم غزه، هم مصر و هم لبنان به پيروزي‌هايي رسيده‌اند بلكه آمريكا بايد منتظر انقلاب‌هايي در يمن، عربستان سعودي و اردن باشد.

اين وزير دولت نهم با بيان اينكه كشورهايي كه به آمريكا وصل شده‌اند و تقاضاي شفا از امامزاده دروغين را دارند اكنون در صف سقوط ايستاده‌اند، تصريح كرد: گروه‌هايي كه پيشنهاد مي‌دادند چرا ايران با آمريكا رابطه برقرار نمي‌كند اكنون فهميده‌اند كه امام‌خميني(ره) و مقام معظم رهبري چه فكرهاي حكيمانه‌اي را مبني بر اين ارتباط داشته‌اند.

وي با تأكيد بر اينكه انقلاب اسلامي ايران به ما ياد داد كه بايد سياست را در داخل كشور تعيين كرد و تفاوت ايران اسلامي با ساير كشورهاي جهان در اين امر است، خاطرنشان كرد: همواره كشورهايي كه انقلاب سوسياليستي را ايجاد كرده‌اند تصميمات آنها در كشورهاي مسكو و پكن گرفته مي‌شود و كشورهايي كه انقلاب‌هاي ليبرالي ايجاد كرده‌اند تصميماتشان در كشورها در غرب و آمريكا گرفته مي‌شود اما سياست انقلاب اسلامي ايران در تهران و به دست ايرانيان طراحي، تدوين و اجرا مي‌شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۴
0
0
آقای صفار آیا کسانی که در طول 8 سال جنگ از این مرز و بوم دفاع کردند و جانشان را تقدیم ایران کردند غیر از این شعار بود ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۶
0
1
آقاي صفار شما زمان جنگ چرا جانتان را فداي وطن نكرديد ماكه در آن زمان همه اش 10سالمان بود
نظرات بینندگان