arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۶۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۰۰ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۲
نتیجه ناعادلانه

قلعه نویی: اگر مجیدی از دقیقه 60 به بازی می آمد بهتر عمل می کرد

قلعه نویی گفت: فکر می‌کنم در 32 سالی که فوتبال بازی می‌کنم چنین ناعدالتی در فوتبال ندیده‌ام. ما موقعیت‌های زیادی داشتیم که استفاده نکردیم و گل هم خوردیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش انتخاب ورزشی، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پس از تساوی مقابل سپاهان اظهار داشت: اول از هر چیز ایام فاطمیه را تسلیت می‌گویم. من 32 است در فوتبال هستم. این ناعدالتی را ندیدم، این همه موقعیت داشته باشیم اما این اول ما بودیم که گل خوردیم. حریف موقعیت داشت و ما هم داشتیم. مالکیت توپ هم 70 به 30 بود اما این اتفاقات جزئی از فوتبال است. خدا را شکر می کنم که الان صدر جدول هستیم. می‌توانستیم الان دو امتیاز کمتر باشیم اما خدا کمک کرد.
وی ادامه داد: از تماشاگران تشکر می‌کنم که تا لحظه آخر ما را تشویق کردند و ما توانستیم بازی را جبران کنیم. آن‌ها در بازی‌های قبل این کار را نمی‌کردند. اگر در بازی با الهلال هم همین کار را می‌کردند می‌توانستیم نبازیم. دیدید که به احترام هواداران مجیدی را از اول به بازی فرستادم اما او مشکل پیدا کرد.
قلعه‌نویی ادامه داد: من با این استقلال به فوتبال برگشتم و به دسته 3 هم رفتم، این همان استقلالی است که درونش مهندس و دکتر با فرهنگ است. تماشاگران استقلال امروز تا حدودی خوب بودند و خدا هم به خاطر تحمل درس خوبی به هوادار ما داد. خدا را شکر که هنوز هم در صدر جدول هستیم و همین یک امتیاز می‌تواند ما را قهرمان کند اما از ناعدالتی فوتبال ناراضی‌ام. این همه کارهای ترکیبی و تاکتیکی می‌کنیم اما توپ گل نمی‌شود. می‌توانستم امروز رحمتی را عوض کنم چون توپ روی دروازه ما نمی‌آمد.
قلعه‌نویی تصریح کرد: از مظفری‌زاده یک گله دارم. امیدوارم به جام جهانی برود. فیلمی که ما دیدیم نمی‌‌گویم صد درصد اما اصلا شبیه‌سازی نبود، می‌توانست پنالتی برای ما بگیرد چون مدافع حریف تعادل بازیکن استقلال را بر هم زد. به نظر من پنالتی بود. امروز داوری خیلی خوب کار کرد اما می‌توانست بازیکن سپاهان را اخراج کند که نکرد اما از داوران تشکر می‌کنم. دو امتیاز از ما گرفته شد چون ما می‌توانستیم برنده باشیم. فیلمی که ما داریم نشان می‌دهد که صحنه دیگری که آفساید گرفت، آفساید نبود.
در ادامه خبرنگاری گفت که انتظارش از تیمی مثل استقلال این است که در کنار پاسکاری‌های زیاد و حرفه‌ای گل‌های زیادی به ثمر برساند. قلعه‌نویی در پاسخ گفت: به این سوال می‌شود در چند بخش پاسخ داد. بخش اول که بخش اعظمی است به تماشاگران بازمی‌گردد. آن‌ها در تاریخ 65 ساله استقلال کارهایی کردند که حداقل 32 سالش را می‌دانم که این طور نبوده است. بخش دوم به شاخص‌های AFC باز می‌گردد که بر اساس آن به تیم‌ها نمره می‌دهد. آن‌ هم ایجاد موقعیت و نظم دفاعی است. ما در این دو مقوله خوب کار کردیم اما شانس نداشتیم.
وی ادامه داد: چند سال پیش علی علیزاده برابر الجزیره توپ خوبی را خراب کرد و حالا پس از سال‌ها حنیف عمران‌زاده چنین کاری کرد. با این حال از تیمم راضی هستم چون موقعیت‌های زیادی خلق کرد اما شانس نداشتیم و باز هم تاکید می‌کنم که اگر تماشاگران در بازی‌های قبلی همین طور رفتار می‌کردند، می‌توانستیم موفق باشیم. به عنوان نمونه اگر مجیدی از دقیقه 60 به بازی می‌آمد بهتر عمل می‌کرد.
قلعه‌نویی در ادامه بار دیگر به ناعدالتی در فوتبال که از آن سخن گفته بود اشاره کرد و گفت: آنقدر دروازه ما مورد تهدید قرار نگرفت که حتی می‌توانستم رحمتی را با یک مهاجم تعویض کنم.
سرمربی استقلال در ارتباط با اینکه این بازی یک نکته منفی داشت و اینکه وقتی عباس محمدرضایی آمد نظم دفاعی خراب شد، گفت: اشجاری را آوردیم کمک کند که شب عیدی تصادف کرد و همه چیز به هم خورد. صادقی را عوض کردیم تا بلای خسرو سرش نیاید. بیک‌زاده مصدوم شد.
وی در مورد اینکه تحت تاثیر هوادار ترکیب را می‌چیند، گفت: اینها که 20 میلیون نفر هستند، اگر 200 میلیون نفر هم باشند کار خودم را می‌کنم. به خاطر بازی دادن مجیدی به کسی باج نمی‌دهم. فرزاد حاتمی شرایط بدی دارد ولی هیچ‌وقت بازیکنم را زیر سوال نمی‌برم. سیاوش و آرش برهانی هم شرایط خوبی ندارند. آدم از موجودی خود استفاده می‌کند. مگر با این تشویق‌ها من فرهاد را می‌گذاشتم؟ جعفری که اندازه من است روی سر حاتمی سر می‌زد. خدا به هر کسی که هر چه می‌دهد باید ظرفیت هم بدهد و حاتمی این ظرفیت را ندارد و روزهای اول خوب تمرین می‌کرد اما اکنون نه. مهاجمان ما اکنون شرایط آرمانی ندارند چون تمرکز ندارند، از اول فصل هواداران ما داستانی را راه انداختند که به ما و خودشان ضربه زدند و سنت غلطی را گذاشتند. چند روز دیگر بخواهیم بازیکن بیاوریم و ببینند شرایط این است، می‌گوید نمی‌آیم. برخی روزنامه‌ها از من خوششان نمی‌آید و می‌دانم قلم آنها چیست. قلم اینها ایرانی نیست اما شعارم این است یک دقیقه با عزت بهتر از 10 سال بی‌عزت است. برخی آدم‌ها قلم‌شان آلوده است و می‌سوزند. اگر مهاجمان ما آن شرایط را داشتند خوب می‌شد. مجیدی بازیکنی است که می‌تواند نیم ساعت بازی کند. به لیگ تبریک می‌گویم که هر دو تیم خوب کار کردند و افکارشان را خوب پیاده کردند.
در ادامه خبرنگار دیگری به قلعه‌نویی گفت که عدم تمرکز در بازیکنان استقلال کاملا مشهود بود. مخصوصا در بازی با الهلال این مسئله بسیار مشکل‌ساز شد. امروز هم شاید تماشاگران توانستند اوضاع را مرتب کنند تا استقلال نتیجه بگیرد اما گاهی بازیکنان بزرگ استقلال مثل حیدری، جباری و مجیدی توپ‌هایی از دست دادند که از نداشتن تمرکز حکایت می‌کند. قلعه‌نویی با رد این حرف گفت: تیم ما بیهوده صدر جدول را در اختیار ندارد. ما در آسیا هم که گروه مرگ است صدر جدول هستیم. متاسفانه در فوتبال این گونه است که وقتی تیمی می‌برد بازیکنان برده‌اند اما وقتی می‌بازند باخت متعلق به سرمربی است.
در ادامه خبرنگاری دلیل غیبت ساموئل را در این بازی پرسید و از وضعیت آرش برهانی جویا شد. قلعه‌نویی در پاسخ گفت: من در لورکوزن یاد گرفته‌ام که وقتی بازیکنی مصدوم می‌شود باید آن را در اختیار تیم پزشکی قرار دهند و تا وقتی تیم پزشکی تایید نکرده باشد، نباید به او بازی بدهم. سلامتی بازیکن، چه داخلی و چه خارجی برای ما مهم‌تر است. وقتی دیدیم سلامتی ساموئل ممکن است به خطر بیفتد،‌ ریسک نکردیم و او را برای بازی‌های دیگر نگه داشتیم. اما با آرش یقینا برخورد خواهد شد.
در ادامه خبرنگاری به قلعه‌نویی گفت که در هفته‌های اخیر برخی رسانه‌ها گفته‌اند که استقلال نیمه اول را فدای نیمه دوم می‌کند وشاید همان‌هایی هستند که شما آن‌ها را بیگانه پرست خوانده بودید. هواداران در این بازی می‌گفتند که چون مجیدی در نیمه اول در بازی بوده موقعیت‌های زیادی داشته. قلعه‌نویی در پاسخ گفت: بحث قلم‌های اجنبی‌پرست بماند برای بعد اما من فکر می‌کنم همیشه جزو مربیانی بوده‌ام که در نیمه مربیان بهتر عمل کرده‌ام. تیم‌ها باید در کنار نظم دفاعی خوب حمله کنند. آن رسانه‌ها همیشه کار خود را می‌کنند. سه تیم از ایران در آسیا حضور دارند که فقط سرمربی استقلال ایرانی است. اگر شما به کلاس حرفه‌ای روته مولر می‌آمدید می‌دیدید که او سطح ایرانی‌ها را بسیار بالاتر از جاهای دیگر می‌دانست اما این آقایان، ایرانی‌ها را قبول ندارند و حتی یکی از برنامه‌های تلویزیونی هم همین گونه عمل می‌کند.
سرمربی استقلال در مورد اینکه نیمه اول آبی‌پوشان خوب بودند اما بی‌دقت بودند ولی در نیمه دوم تعویض مجیدی باعث شد تیم احساسی بازی کند، گفت: وقتی بیک‌زاده مصدوم شد تشخیص دادیم محمدرضایی را دفاع چپ بگذاریم چون کسی نبود. رضایی در گل هم موثر بود. بلافاصله برای اینکه گل دوم را نخوریم تغییر تاکتیک دادیم و سیاوش را عقب آوردیم و عباس را جلو بردیم و برخلاف بازی گل خوردیم. از زمین استفاده کردیم و آنها گل به خودی زدند اما روی فشار ما بود. یک بازی احساسی بود اما به نفع ما شد.

 

نظرات بینندگان