arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۲۳۲۷
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۶ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

هشدار آب منطقه‌ای تهران: اطراف رودخانه ها اتراق نکنید

سخنگوی شرکت آب منطقه ای تهران نسبت به بارش باران و احتمال سیلابی شدن رودخانه های استان در روز دوشنبه لغایت سه شنبه (۲۴ و ۲۵ اردیبهشت ماه) هشدار داد و گفت: تقاضای ما از مردم این است که از اتراق و تردد در اطراف رودخانه ها جدا خودداری کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: سخنگوی شرکت آب منطقه‌ای تهران نسبت به بارش باران و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های استان در روز دوشنبه لغایت سه شنبه (۲۴ و ۲۵ اردیبهشت ماه) هشدار داد و گفت: تقاضای ما از مردم این است که از اتراق و تردد در اطراف رودخانه‌ها جدا خودداری کنند.

رامین شمالی، سخنگوی شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان این مطلب، اظهار داشت: با توجه به هشدار سازمان هواشناسی کشور و براساس هشدار نارنجی رنگ این سازمان مبنـی بر نفوذ و تشدید فعالیت سامانه بارشی در روز دوشنبه (۲۴ اردیبهشت ماه) لغایت سه شنبه (۲۵ اردیبهشت ماه) در استان‌های تهران و البرز، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، در نقاط مستعد تگرگ پیش بینی گردیده است که احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، واحتمال طغیان رودخانه‌ها وجود خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به اینکه منطقه اثر مخاطره کل استان تهران، به ویژه ارتفاعات پایتخت و امام زاده داوود (ع)، شمیرانات، پردیس، دماوند و فیروزکوه پیش بینی شده است، توصیه اکید شرکت آب منطقه‌ای تهران به شهروندان این است که از اتراق و تردد کنار رودخانه ها، رود دره‌ها و مسیل‌ها به طور جدی اجتناب کنند و به تابلو‌های هشدار سیل که توسط این شرکت نصب شده است، توجه ویژه‌ای داشته باشند.

سخنگوی شرکت آب منطقه‌ای تهران تصریح کرد: با توجه به ماهیت فصل بهارهر لحظه امکان بارش‌های رگباری و بروز سیلاب شدید در رودخانه‌ها وجود دارد وکم توجهی و بی احتیاطی شهروندان به هشدار‌ها ممکن است خسارات و حوادث ناگوار برای مردم داشته باشد.

شمالی با بیان اینکه شرکت آب منطقه‌ای تهران، در کنار سایر ارگان‌های مرتبط برای مهار ‏سیلاب احتمالی در حالت آماده باش است توضیح داد: رصد و پایش رودخانه‌های ‏استان تهران توسط اکیپ‌های گشت و بازرسی امور‌های منابع آب تابعه و اطلاع رسانی‌های این ‏شرکت به منظور آگاه سازی مردم از شرایط جوی و احتمال وقوع سیلاب، انجام شده است.

سخنگوی شرکت آب منطقه‌ای تهران در پایان خاطر نشان کرد: هشدار احتمال وقوع ‏سیلاب کاملا جدی است و شهروندان باید توجه داشته باشند که هر گونه تردد و اتراق در حاشیه ‏رودخانه و مسیل‌ها خطر آفرین و حتی مرگبار است.

نظرات بینندگان