arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۱۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۲۳ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳

ترامپ انتخاب نیکی هیلی به عنوان نامزد معاون رئیس‌جمهور را رد کرد

پایگاه خبری اکسیوس روز شنبه ۲۲ اردیبهشت خبر داده بود دونالد ترامپ اگر به این نتیجه برسد که هیلی می‌تواند به پیروزی‌اش در انتخابات کمک کند، او را به عنوان کاندیدای سمت معاون ریاست‌جمهوری معرفی خواهد کرد. اما ترامپ ساعتی بعد در حساب شبکه اجتماعی خود «تروث سوشال» نوشت: «نیکی هیلی برای معاونت رئیس‌جمهور تحت بررسی نیست، اما برای او آرزوی موفقیت دارم.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دونالد ترامپ،‌ کاندیدای حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو آمریکا، گزارش‌ها درباره انتخاب احتمالی نیکی هیلی، رقیب سابق خود، به عنوان گزینه معاون رئیس‌جمهور آینده را رد کرد.
 
پایگاه خبری اکسیوس روز شنبه ۲۲ اردیبهشت خبر داده بود دونالد ترامپ اگر به این نتیجه برسد که هیلی می‌تواند به پیروزی‌اش در انتخابات کمک کند، او را به عنوان کاندیدای سمت معاون ریاست‌جمهوری معرفی خواهد کرد.
 
اما ترامپ ساعتی بعد در حساب شبکه اجتماعی خود «تروث سوشال» نوشت: «نیکی هیلی برای معاونت رئیس‌جمهور تحت بررسی نیست، اما برای او آرزوی موفقیت دارم.»
 
نیکی هیلی، فرماندار پیشین کارولینای جنوبی و سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل، آخرین رقیب باقی‌مانده دونالد ترامپ در انتخابات داخلی حزب جمهوری‌خواه بود که اسفند گذشته و در پی شکست در اغلب ایالت‌ها در «سه‌شنبه بزرگ» از رقابت کنار کشید و پس از آن عملا آقای ترامپ کاندیدای نهایی این حزب در انتخابات نوامبر امسال تبدیل شد.
 
هیلی هنوز به گزارش اکسیوس و موضع‌گیری دونالد ترامپ واکنش نشان نداده است.
 
این سیاستمدار میانه‌رو جمهوری‌خواه که در طول رقابت با آقای ترامپ به شکل مداوم توسط او تحقیر می‌شد، هرچند پذیرفته است که رئیس‌جمهور سابق آمریکا کاندیدای جمهوری‌خواهان در انتخابات امسال خواهد بود، اما هنوز حاضر به حمایت رسمی از او نشده است.
 
او که در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ نماینده آمریکا در سازمان ملل بود، برخلاف ترامپ مدافع حمایت نظامی و مالی ایالات متحده از اوکراین در برابر تجاوز روسیه است.
 
نیکی هیلی که در کارزار انتخاباتی خود بارها به «خطر بازگشت ترامپ به قدرت» اشاره کرده بود، در رقابت‌های درون‌حزبی تنها در دو ایالت توانست  ترامپ را شکست دهد.
 
به گزارش رویترز، فهرست بلندی از گزینه‌ها برای همراهی با دونالد ترامپ در مبارزات انتخاباتی امسال وجود دارد که شامل داگ برگم، فرماندار داکوتای شماالی، کریستی نوم، فرماندار داکوتای جنوبی، مارک روبیو، دی‌.جی. ونس و تیم اسکات، سناتورهای جمهوری خواه و الیس استفانیک، عضو مجلس نمایندگان آمریکا می‌شود.
 
 برگم و اسکات در مراحل ابتدایی انتخابات داخلی حزب جمهوری‌خواه از رقبای دونالد ترامپ بودند که انصراف دادند و خانم نوم پس از آن که در خاطرات خود فاش کرد قبلا به یک سگ ۱۴ ماهه به دلیل «نافرمانی» با اسلحه شلیک کرده بود،‌ در میانه جنجالی بزرگ گرفتار شد.
 
دونالد ترامپ به گفته مشاورانش، برای گزینش یار انتخاباتی خود که در صورت پیروزی او، معاون رئیس‌جمهور خواهد شد، عجله ندارد.
 
او در ماه ژوئیه به شکل رسمی در همایش حزب جمهوری‌خواه در شهر میلواکی به عنوان کاندیدای این جزب در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ معرفی خواهد شد.
 
رقیب او در انتخابات ۵ نوامبر امسال، جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی ایالات متحده، خواهد بود و رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ تکرار خواهد شد.
نظرات بینندگان