arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۰۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۳ - ۰۵ مهر ۱۴۰۳

نه دربی، نه ال‌کلاسیکو: حالا وقتش نبود کیلیان!

امباپه قطعا به دربی نمی‌رسد و چه بسا برای ال‌کلاسیکو نیز در دسترس نباشد. برای رئال و آنچلوتی هیچ خبری بدتر از این نبود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 برای رئال بدتر از این نمی‌شد، درست در آستانه دربی و ال‌کلاسیکو، کیلیان امباپه مصدوم شده و فعلا غیبت او برابر اتلتیکو مادرید قطعی است.
بدون امباپه، کارلو آنچلوتی سه گزینه پیش‌رو دارد: حفظ سیستم فعلی، حساب کردن روی اندریک یا بازگشت به فرمول سال گذشته با سپردن نقشی کلیدی به مودریچ.

امباپه، سوپراستار

کیلیان امباپه حتی بدون اینکه هنوز عملکرد کامل و واقعی خود را نشان داده باشد، به مهره اصلی رئال مادرید تبدیل شده است. این بازیکن فرانسوی تا کنون در 9 بازی 7 گل به ثمر رسانده است و در مقابل آلاوس اولین گل فوق العاده او را شاهد بودیم، نمایشی کامل از یک قاتل درون محوطه جریمه. تا قبل از این بازی گل‌های او یا از روی نقطه پنالتی بود یا با تک ضربه و به ساده‌ترین شکل.

برابر آلاوس او بعد از همکاری با جود بلینگام یکی از آن گل‌هایی را زد که در بهترین روزهایش در تیم ملی فرانسه و پی‌اس‌جی شاهد بودیم.

با این حال، در همان بازی، مرد فرانسوی زمین را با مصدومیت ترک کرد و آزمایشات پزشکی خبر خوشایندی را ارائه نکرد: سه هفته دوری به دلیل آسیب‌دیدگی عضلانی.

او دربی و همچنین دیدارها برابر لیل (بیرون خانه) و ویارئال در برنابئو را از دست می‌دهد. ایده این است که او می‌تواند پس از فیفا دی اکتبر، برای بازی با سلتاویگو و سپس در ال‌کلاسیکو آماده باشد ولی هیچ چیز قطعی نیست.

با آمدن کیلیان، آنچلوتی سیستمی که تیمش فصل قبل با آن قهرمان لالیگا و لیگ قهرمانان شده بوده را عوض کرد: او از 2-4-4 به 3-3-4 رفت. بازنشستگی تونی کروس و اضافه شدن یک مهاجم درجه یک، دلیل اصلی این تصمیم بود.

2086587

بدون امباپه چه کنیم؟

اکنون، بدون امباپه، این سوال مطرح می‌شود که آیا آنچلوتی 3-3-4 را حفظ خواهد کرد یا به طور موقت به 2-4-4 باز می‌گردد، به خصوص در دوئلی مانند دربی که به قدرت بیشتری در خط میانی در برابر رقیب مستقیم نیاز دارد. هر دو طرح موافقان و مخالفانی دارند و کارلتو احتمالاً در نشست خبری قبل از دربی، روز شنبه در والدبباس، آنها را توضیح خواهد داد.

حفظ 3-3-4 بیش از هر چیز مستلزم این است که تیم از روند رو به رشدی که تیم در هفته‌های اخیر داشته و بعد از سازگاری با طرح جدید که در ابتدای فصل برای آنها دشوار بود، عقب نشینی نکند. رئال پنج پیروزی متوالی (چهار در لیگ و یک پیروزی در لیگ قهرمانان اروپا) به دست آورده و در مجموع 14 گل به ثمر رسانده است که میانگین 2.8 گل در هر بازی است. کم کم تکه‌های پازل در جای خود قرار می‌گیرند.

اندریک جای کیلیان

و اگر کارلتو تصمیم بگیرد با 3-3-4 به میدان برود، جایگزین امباپه روشن است: او اندریک است.

این برزیلی تنها با 18 سال سن و در ازای 35 میلیون یورو (و 25 برامیلیون یورو پاداش‌ها) از پالمیراس آمده است. انتظار می‌رفت که او به یک دوره انطباق نیاز داشته باشد، اما مراحل سازگاری را با سرعت پشت سر می‌گذارد: او فقط 47 دقیقه بازی کرده و دو بار گل زده است. او با گلی که از راه دور به اشتوتگارت زد در حالی که امباپه و وینیسیوس در موقعیت بهتری قرار گرفتند، شخصیت فوق العاده خود را نشان داد. و هر بار که او به زمین می‌رود، چیزی از خود به جای گذاشته اشت: در مقابل آلاوس، او یک توپ را به تیرک دروازه زد و سپس می‌توانست در یک ضدحمله گلزنی کند که در آن گلر موفق‌تر عمل کرد.

او همچنین باید یاد بگیرد که خودش را بهتر کنترل کند: خطای او روی مورینیو می‌توانست به راحتی کارت قرمز را برای او به همراه داشته باشد، و اگر این اتفاق می‌افتاد، آنچلوتی بدون امباپه و بدون اندریک با مشکل مضاعف در دربی روبرو می‌شد. اما اندریک در متروپولیتانو خواهد بود و کارلتو می‌تواند نقشه راه خود را حفظ کند.

2086588

و گزینه آردا گولر

گزینه دیگری هم وجود دارد، گولر در جناح راست و قرار دادن رودریگو به عنوان شماره 9، اما احتمال آن کمتر است. اندریک به وضوح شانس بالاتری دارد و در واقع آنچلوتی گفته بود که از او مقابل اسپانیول یا آلاوس در ترکیب ثابت استفاده خواهد کرد هرچند در نهایت این کار را انجام نداد. در نهایت، فیکس شدن گولر می‌تواند کمترین احتمال در دربی متروپولیتانو باشد.

بازگشت به سیستم برنده فصل قبل

اما آنچلوتی ممکن است تصمیم دیگری بگیرد و به سیستم فصل قبل برگردد. و این نمی‌تواند بی دلیل باشد. یک دوئل به این بزرگی و مقابله با سه مدافع میانی قدرتمند اتلتیکو ممکن است در این مرحله برای اندریک زیاد باشد.

استفاده از بلینگام نزدیک به دو مهاجم و به عنوان 9 کاذب که فصل قبل برای ستاره انگلیسی بهترین دستاوردها را داشت، می‌تواند گزینه خوبی باشد. با فده والورده و شوامنی و مودریچ پشت سر او. کاماوینگا را هم نمی‌توان نادیده گرفت هرچند او تازه از مصدومیت برگشته و بعید است در دربی شروع‌کننده باشد.

رئال فصل قبل دو بازی را باخت و هر دو به اتلتیکو بود. دربی رفت لالیگا 1-3 و بازی جام حذفی که منجر به کنار رفتن کهکشانی‌ها از رقابت‌ها شد. رئال در سوپرجام اسپانیا 3-5 اتلتیکو را برد و دربی برگشت لالیگا در برنابئو هم 1-1 شد.

2086589

با 4 امتیاز اختلاف نسبت به بارسا و در شرایطی که دیگر حق امتیاز از دست دادن ندارند، دربی در متروپولیتانو از راه می‌رسد و در چه بازی‌ای هم امباپه نخواهد بود. ستاره‌ای که می‌توانست وزن رئال در دربی را به وضوح بالاتر ببرد اما کارلتو دوباره مجبور به اختراع شده است.

کارلتو حتما این روزها به خودش می‌گوید، حالا وقت مصدوم شدن نبود کیلیان و سوال دیگر اینکه، اگر او به ال‌کلاسیکوی 5 آبان نرسد، چه خواهد شد؟

نظرات بینندگان