arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۷۵۶۱
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۵ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۲

۲ دزد دریایی در قشم دستگیر شدند

سرتیپ دوم بهادر اسماعیلی فرمانده مرزبانی استان هرمزگان از دستگیری دو سارق دریایی که شناورهای سبک و اقلام داخل شناورها را در سواحل قشم سرقت می‌کردند، خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس:  فرمانده مرزبانی استان هرمزگان از دستگیری دو سارق دریایی که شناورهای سبک و اقلام داخل شناورها را در سواحل قشم سرقت می‌کردند، خبر داد.

سرتیپ دوم بهادر اسماعیلی فرمانده مرزبانی استان هرمزگان  با اعلام این خبر اظهار داشت: با هوشیاری و اقدامات فنی و عملیاتی دقیق، اعضای باند سابقه داری که اقدام به سرقت شناورهای سبک و همچنین اقلام و تجهیزات صیادی در سواحل قشم می نمودند توسط مرزبانان پایگاه دریابانی قشم متلاشی شدند.

 وی در ادامه گفت : اکیپ گشت دریایی پایگاه دریابانی قشم در راستای تامین امنیت کشتی ها و شناورها در نزدیکی سواحل یکی از روستاهای این جزیره، در حال گشت زنی متوجه تحرکات مشکوک یک فروند قایق در سطح حوزه می‌گردند که سریعاً شناور متخلف را شناسایی و توقیف می‌کنند.

 سردار "اسماعیلی" در ادامه افزود: مرزبانان در بازرسی از این شناور متخلف اقلامی شامل چندین متر طناب کشتی، لنگر کشتی و برخی متعلقات کشتی ها و سیم چین، کشف و ضبط کردند.

 فرمانده مرزبانی استان هرمزگان اضافه کرد: با اقدامات فنی و اطلاعاتی دریابانان قشم، مشخص گردید که شناور فوق سرقتی و شناور و اقلام مسروقه متعلق به فردی به هویت معلوم می باشد.

 وی افزود: دو سارق دریایی که سابقه دار می باشند در این خصوص دستگیر و از آنان مقدار تقریبی ۳۰ گرم شیشه و آلات استعمال موادمخدر کشف و ضبط گردید.

 "اسماعیلی" ادامه داد: با پیگیری های بعمل آمده و شناسایی مالک شناور، تحویل شناور و اقلام سرقت شده به مالک در حال بررسی و اقدام قانونی است.

 فرمانده مرزبانی استان هرمزگان در پایان با اعلام این مطلب که دو مالک شناورهای سرقت شده دیگر با شناسایی دزدان دستگیر شده علیه آنان اعلام جرم کردند، اظهار داشت: پرونده قضایی در این خصوص تشکیل و مراتب تحت بررسی و پیگرد قانونی است.

نظرات بینندگان