arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۷۵۲۵
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۲ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۲

زلنسکی: اولین جنگنده‌های اف-۱۶ اوکراین بیانگر «شکست روسیه» خواهد بود

رئیس‌جمهور اوکراین گفت، هر کاری از دستشان بربیاید انجام می‌دهند تا دریافت جنگنده‌های اف-۱۶ و حضور خلبانان اوکراینی در آسمان این کشور زودتر انجام شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: رئیس‌جمهور اوکراین گفت، هر کاری از دستشان بربیاید انجام می‌دهند تا دریافت جنگنده‌های اف-۱۶ و حضور خلبانان اوکراینی در آسمان این کشور زودتر انجام شود.

به گزارش اسکای نیوز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در سخنرانی شبانه خود عنوان داشت: اولین جنگنده‌های اف-۱۶ اوکراینی از قوی‌ترین نشانه‌ها مبنی بر "شکست روسیه" خواهد بود.

وی افزود: ما هر کاری که بتوانیم انجام می‌دهیم تا خلبانان اوکراینی با این جنگنده‌های جدید زودتر در آسمان‌های اوکراین حاضر شوند.

زلنسکی مدعی شد: اولین جنگنده‌های اف-۱۶ اوکراینی یکی از نشانه‌های قوی مبنی بر "شکست روسیه" به دلیل حمله‌اش خواهد بود و این کشور را "ضعیف‌تر و منزوی‌تر" خواهد کرد. این مسئله جنگنده‌ها نشان خواهد داد که "ترور روسی" شکست خورده و جهان ما که مبتنی بر احترام به کشورهای مستقل و حق مردم در انتخاب مسیر خود است، پایدار مانده است.

این بیانیه زلنسکی پس از آن منتشر شد که دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز سه‌شنبه نسبت به جنگنده‌های اف-۱۶ ساخت آمریکا هشدار داد و گفت: ارسال‌ تسلیحات جدید غرب به کی‌یف، از جمله جنگنده‌های اف-۱۶، نمی‌تواند اساسا وضعیت را تغییر دهد.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو دیروز اعلامیه متحدان مبنی بر اینکه آنها آموزش خلبان‌های اوکراینی را برای استفاده از جنگنده‌های اف-۱۶ آغاز می‌کنند، مورد استقبال قرار داد.

نظرات بینندگان