arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۷۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۳ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۲

نتانیاهو پس از تصویب بودجه: اصلاحات قضایی به دستور کار دولت بازمی‌گردد/ ۴ سال می مانیم

نخست‌وزیر اسرائیل پس از تصویب طرح بودجه پیشنهادی کابینه در نشست امروز کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) متعهد به در دستور کار قرار دادن دوباره طرح جنجالی اصلاحات قضایی شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از تصویب طرح بودجه پیشنهادی کابینه در نشست امروز کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) متعهد به در دستور کار قرار دادن دوباره طرح جنجالی اصلاحات قضایی شد.

به گزارش  خبرگزاری سما، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این باره اظهار کرد: اصلاحات قضایی قطعاً به دستور کار دولت بازخواهد گشت. ما اکنون در داخل آن هستیم و برای رسیدن به تفاهم با مخالفان تلاش می کنیم و امیدوارم بتوانیم موفق شویم.

وی گفت: در انتخابات موفق شدیم و بودجه را هم تصویب کردیم برای چهار سال خوب ادامه خواهیم داد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که پس از کش و قوس‌های فراوان کنست امروز طرح بودجه پیشنهادی کابینه را تصویب کرد.

بودجه سالهای ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ رژیم صهیونیستی با ۶۴ رای موافق و ۵۶ رای مخالف به تصویب رسید.

طبق این گزارش، بودجه اختصاص یافته برای سال ۲۰۲۳ حدود ۴۸۴ میلیارد «شِکل» (واحد پول رژیم صهیونیستی و برای سال ۲۰۲۴، ۵۱۴ میلیارد شکل خواهد بود.

بنیامین نتانیاهو پیش از رای گیری درباره تصویب بودجه گفت که دولت در حال تصویب بودجه مسئولانه‌ای است و دولت ما به مبارزه با هزینه‌های بالای زندگی ادامه خواهد داد و خطاب به مخالفان می گوییم: زید امیدوار نباشید این دولت چهار سال خود را تمام خواهد کرد.

نتانیاهو در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر اختلافات در درون کابینه دولت مدعی شد: ائتلاف با تشکیل دولت همه را غافلگیر کرد، در عملیات اخیر جنبش جهاد اسلامی فلسطین را غافلگیر کرد، در عملیات مخفیانه ایران را غافلگیر کرد و به غافلگیری و اثبات اشتباه مخالفان ادامه خواهد داد.

تصویب بودجه انتقاد رهبران جناح اپوزیسیون را به همراه داشته است.

یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون در بیانیه‌ای از اختصاص بودجه ۱۳.۶ میلیارد شکل به ائتلاف انتقاد کرد و گفت: این بودجه بالاتر از ۱۲.۴ میلیارد شکل اختصاص یافته به بیمارستان‌های دولتی یا ۱۲.۶ میلیارد شکل برای بخش آموزش عالی است.

بنی گانتس، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی نیز در پی تصویب بودجه بحث برانگیز در کنست، به دولت اسرائیل حمله کرد و گفت که اسرائیل یک زندانی است و شهروندان بهای این بودجه را خواهند پرداخت.

گانتس گفت: اسرائیل به دست یک ائتلاف افراطی افتاد که اقتصاد و جامعه را فدای سیاست کرده است.

 وی افزود: "این یک بودجه ضد اجتماعی و ضد اسرائیلی است. این یک حفره بی سر و ته است. امروز روز غم انگیزی برای اسرائیل است و متأسفانه، شهروندان اسرائیل هزینه آن را خواهند پرداخت."

طرح بودجه پیشنهادی کابینه نتانیاهو طی روزهای اخیر به دلیل نحوه توزیع آن انتقادهای شدیدی را به همراه داشت و وی در نهایت با دستیابی به توافق با احزاب همپیمان تندرو موفق به تصویب آن شد.

نظرات بینندگان