arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۵۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۲ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲

اظهارات نگران‌کننده مسئولان سپاهان درباره وضعیت سلامتی آرات حسینی: این بچه گناه دارد؛ او با فشار تمرینات پدرش صفحات رشدش بسته شده / هنگام تمرین سینه‌اش را می‌گیرد / پدر آرات به پسرش نگاه بیزینسی دارد

ساعاتی بعد از کنایه تند پدر آرات حسینی، چهره معروف اینستاگرامی، در خصوص جدایی او از سپاهان، مدیر آکادمی زردپوشان اصفهانی در اظهاراتی جدید به این اظهارات پاسخ داده و تمرینات انفرادی او را «خطر برای سلامتی» آرات دانسته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ساعاتی بعد از کنایه تند پدر آرات حسینی، چهره معروف اینستاگرامی، در خصوص جدایی او از سپاهان، مدیر آکادمی زردپوشان اصفهانی در اظهاراتی جدید به این اظهارات پاسخ داده و تمرینات انفرادی او را «خطر برای سلامتی» آرات دانسته است.

او همچنین از نگاه غیرحرفه‌ای پدر آرات انتقاد کرد و گفت فشاری که او بر فرزندش ایجاد کرده باعث شده آرات در موقعیتی قرار بگیرد که از انگلیس به ایران برگردد.

مدیر آکادمی سپاهان همچنین ادعا کرده که پدر او درخواست یک خانه مبله بزرگ و ۴۰ میلیون تومان دستمزد ماهیانه و تغذیه موردنظر خودش را کرده بود و همچنین خارج از زمان تمرین تیمی، تمرینات شخصی عجیب برای آرات می‌گذاشت.

حرف‌های محمدعلی بصیریان را در ادامه می‌خوانید:

* متأسفانه آرات حرفه‌ای نیست

در ورزش حرفه‌ای معمولا قرارداد با بازیکنی بسته می‌شود که حرفه‌ای باشد و یک بازیکن حرفه‌ای قطعا بدون قرارداد در یک سیستم نخواهد بود، آرات از نظر شما بازیکن حرفه‌ای محسوب می‌شود؟ این بازیکن حرفه‌ای محسوب نمی‌شود.

* به ما گفتند آرات دوست دارد در سپاهان باشد

آرات یک استعداد است و از طرف آقای برومند یکی از مربیان ایرانی به ما معرفی شد که علاقه‌مند است به باشگاه سپاهان بیاید، باشگاه گفت، چون یک استعداد ورزشی است، ما از او حمایت می‌کنیم، هماهنگ کنید که به اینجا بیاید تا از طریق باشگاه بتوانیم خدمات لازم را به او بدهیم، چون یک استعداد است و باید از او حمایت شود.

* اول از سپاهان تشکر کردند، حالا اینطور می‌گویند
برای عقد قرارداد نیاز بود دو طرف بنشینند مسائل را بررسی کنند تا به یک نتیجه برسند. دو نگاه وجود داشت، نگاه ما حمایت از آرات بود، ولی نگاه پدر متفاوت بود. حرف‌های او ضد و نقیض است. من یک استوری از ایشان دارم که بسیار از باشگاه سپاهان تشکر کردند که رفتار و برخورد خوبی با آن‌ها داشتیم، اسکان و امکانات خوب در اختیارشان قرار دادیم و حالا حرف‌های دیگری می‌زنند، این حرف‌ها ضد و نقیض است، اگر شرایط بد بوده پس آن استوری برای چه بوده؟

* پدر آرات گفت حاضر نیستم قرارداد ببندم
ایشان آمدند به ما مراجعه کردند که علاقه دارند در باشگاه سپاهان باشند، باشگاه سپاهان هم با روی باز پذیرفت؛ با حضور آرات و پدرش در ورزشگاه نقش جهان جلسه گذاشتیم، مدیریت در آن جلسه از حضور آرات در سپاهان استقبال و اعلام حمایت کردند. بعد از این اتفاقات خانواده حسینی به سفر رفتند و بعد از برگشت پدر، قرارداد طبق مذاکرات قبلی آماده شده بود؛ ولی پدر آرات حاضر به امضای قرارداد نشد و گفت این اقداماتی که در نظر گرفته‌اید برای من بسیار کم است و من قرارداد را امضا نمی‌کنم.

* محل اسکان او در کنار بازیکنان حرفه‌ای بود
پدر آرات گفت یک محل اقامت برای ما در نظر بگیرید؛ ما هم در محل اقامتی که ورزشکاران حرفه‌ای ما اسکان دارند، سرمربی تیم هندبال بزرگسالان، سرمربی تیم والیبال بزرگسالان، بعضی بازیکنان فوتبال بزرگسالان آنجا اسکان دارند به ایشان اسکان دادیم. ایشان کاخ می‌خواستند که من نمی‌توانستم کاخ در اختیارشان بگذارم. ایشان آمدند و درخواست عجیب و غریبی داشتند، به ما گفتند یک خانه مبله کامل و بزرگ که بتوانم مهمانانمان را پذیرایی کنم بدهید، پول غذا و ماهانه ۴۰ میلیون تومان به من بدهید، همه امکانات برای آموزش بچه در اختیارم قرار دهید.

* هم روانشناس و هم کارشناس تغذیه به او دادیم
باشگاه یک مبلغ ماهانه در نظر گرفته بود، مکانی برای اسکان و تمامی هزینه‌های آموزشی از جمله روانشناس، کارشناس تغذیه، مربی اختصاصی، مربی بدنسازی، تست‌های پزشکی، اقدامات پزشکی و سلامت در اختیارشان قرار دادیم که ایشان با این مبلغ مخالف بودند.

* پدر آرات به پسرش نگاه بیزینسی دارد
باشگاه مبلغ موردنظر پدر آرات را از جنبه حمایتی خارج می‌داند. معتقد است این مبلغ پیشنهادی جنبه بیزنسی دارد و مشخص است پدر نگاه بیزینسی به فرزند خود دارد، ضمن اینکه در مدتی که آرات اینجا بود مشاوره‌های مختلفی انجام دادیم و متوجه شدیم بچه بسیار تحت فشار است و احتمال ایجاد خطر برای بچه و باشگاه زیاد بود و احساس می‌کنیم در انگلیس هم همین مسئله بود و برای همین به ایران آمدند که امیدوارم اینگونه نباشد.

* آرات دست روی سینه می‌گذاشت و خسته بود
من اگر با بچه خودم رفتار و فشار جدی خارج از عرف بچگانه خودش داشته باشم و مثل یک آدم بزرگ به او نگاه کنم، ممکن است این بچه دچار مشکلاتی شود، این بچه وقتی سر تمرین می‌آمد، می‌دیدیم که دست روی سینه‌اش می‌گذارد، به نظر می‌رسید خسته است و تحت فشار تمرینی سنگین قرار داشت.

چند بار ما دیدیم که بدون هماهنگی با مربی و ما صبح این بچه را به ورزشگاه می‌آوردند و هوازی با او کار می‌کردند، بدون اینکه به مربی بدنساز گفته باشند و با باشگاه هماهنگ کرده باشند. این رفتار‌ها را با این بچه داشتند و خطرناک بود و ممکن بود اتفاقی برای این بچه بیفتد. وقتی در قالب قرار نمی‌گرفتند، احتمال اینکه این مسئولیت (به خطر افتادن سلامتی آرات) به گردن باشگاه بیفتد وجود داشت.

* ما آماده حمایت و کمک هستیم اما...
وقتی آرات در اختیار ماست، تمرین، تغذیه، رفتار، فشاری که باید آورده شود، مدرسه و... به عهده من است، ولی وقتی پدر و مادر رفتاری اضافه انجام می‌دهند، این خارج از عرف است و ممکن است به بچه آسیب وارد شود. ما آماده حمایت هستیم و مجدد اعلام می‌کنیم، ولی به شرطی که تمام اختیارات تمرینی و آموزشی بر عهده ما باشد.

* نمی‌خواستیم از نام آرات سوءاستفاده شود
اگر قرار بود تبلیغات سوء در پیج آرات شود، زیبنده نام سپاهان نبود، از همین رو باشگاه به پدر آرات اعلام کرد شما هر گونه تبلیغی خواستید انجام دهید با باشگاه هماهنگ باشید.

* آرات یک چهره فوتبالی نیست، اما استعداد دارد
این بچه گناه دارد. آرات تقصیری ندارد. این بچه پاک و معصوم و سالم جز ورزش چیزی نمی‌خواهد. ولی استفاده ابزاری از او می‌شود. من برای آرات آرزوی موفقیت دارم، آرات یک چهره فوتبالی نیست، ولی یک استعداد است که استعداد یادگیری حرکتی بسیار بالایی دارد، هوش بسیار بالایی دارد، ولی سرعتش نیاز به کار دارد، نمی‌توانیم به عنوان بازیکن فوتبالیست به او نگاه کنیم کنیم، چون هنوز به سنی نرسیده که تشخیص پوزیشن برایش انجام شود. ولی با بررسی‌ای که روی آن انجام شد استعداد فوتبالی خاصی ندارد و استعداد او در حوزه حرکات نمایشی ورزشی است.

* صفحات رشد او بسته شده، نگرانیم
با فشار‌هایی که به آرات آمده صفحات رشد او بسته شده است. آرات بچگی و بازیگوشی نکرده و از نظر ذهنی با همه بچه‌ها کاملا متفاوت است. من دلم برای این بچه می‌سوزد، آرزو داشتم در این باشگاه بود و به او خدمت می‌کردم، تمام تلاشم را کردم که هر کاری می‌توانم برای این بچه انجام دهم، ولی مسائل پدرش اجازه نداد این همکاری شکل بگیرد. فشار تمرینی بالا باعث شده صفحات رشد بچه بسته شود. این بچه نیاز دارد تمریناتش تغییر کند تا بتواند رشد کند.

* پدر آرات جواب تماس ما را نداد
پدر آرات دیروز با ما تماس گرفت و گفت که اگر امکان دارد چند روز دیگر در هتل اقامت داشته باشد که با درخواست او موافقت شد و بعد از آن دیگر جواب تلفن ما را نداد. در آخر هم لازم است همه را به استوری خداحافظی ایشان ارجاع دهم که صحبتی در خصوص نارضایتی از شرایط نکرده بودند.

نظرات بینندگان