arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۳۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۲ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰

آموزش و پرورش: امتحانات نهمی‌ها و دوازدهمی‌ها «حضوری» خواهد بود / در بقیه پایه ها، نتیجه نهایی هر دانش آموز به تشخیص معلم مشخص می‌شود

مدیر کل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش جزئیات ارزشیابی خردادماه دانش آموزان دبیرستانی را اعلام کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: مدیر کل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش جزئیات ارزشیابی خردادماه دانش آموزان دبیرستانی را اعلام کرد.

عباس سلطانیان درباره روند برگزاری امتحانات پایان سال دبیرستانی‌ها اظهار کرد: آیین نامه های مربوط تکلیف را مشخص کرده اند. امتحانات پایه نهم و دوازدهم مطابق مصوبه ۹۷۷ شورای عالی آموزش و پرروش، حضوری خواهد بود که البته الزام به دریافت تاییدیه ستاد ملی کرونا هم وجود دارد.

وی افزود: در بقیه پایه ها با مرجعیت معلم و به تشخیص وی با توجه به ارزشیابی تکوینی که در طول سال انجام شده و همچنین استفاده از روشهای دیگر، نتیجه نهایی هر دانش آموز مشخص می شود.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه قبول نداریم که برای یک درس، تنها یک آزمون آنلاین در خرداد برگزار شود و ملاک معلم برای دادن نمره خرداد ماه تنها یک آزمون آنلاین باشد گفت: معلم از روش های مختلف در طول سال برای آموزش و ارزشیابی دانش آموزان استفاده کرده که می تواند ملاک مهم در ارزشیابی خرداد باشد.

سلطانیان ادامه داد: به عنوان مثال تکالیف دانش آموز، پروژه ها، تحقیق ها و کارهای گروهی تحت عنوان نمره مستمر مدنظر است. معلم می تواند بخشی از نمره دانش آموز را به آزمون انلاین اختصاص دهد که اعتبار این آزمون هم باید توسط معلم، مدیر و شورای مدرسه تایید شده باشد.

نظرات بینندگان