arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۲۸۲۶
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۰۲ - ۲۶ فروردين ۱۴۰۰

پرواز با بال های عقاب؛ کورتوا کابوس کلوپ

رئال مادرید تساوی امشب در زمین لیورپول را مدیون تیبو کورتواست. سه مهار استثنایی از گلر بلژیکی رئال را به نیمه نهایی فرستاد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ورزش سه: رئال مادرید در دیداری هیجان انگیز موفق شد لیورپول را در آنفیلد با تساوی بدون گل متوقف کند و به نیمه نهایی لیگ قهرمانان برسد. این نهمین نیمه نهایی رئال در 11 سال اخیر است. در بازی اشب قرمزها موقعیت های زیادی در هر دو نیمه از دست دادند و در سه نوبت این تیبو کورتوا بود که به سیوها فوق العاده اش مانع گلزنی میزبان شد.

رئال مادرید حضورش در نیمه نهایی را تا حد زیادی مدیون تیبو کورتوا است چرا که امشب با مهارهای استثنایی خود، دروازه اش را بسته نگاه داشت.

در دقیقه ۲ بازی، محمد صلاح پاس خوبی از سادیو مانه دریافت کرد و در مصاف تک به تک با تیبو کورتوا نتوانست توپ را به گل تبدیل کند. گلر بلژیکی با پا مانع ورود توپ به دروازه شد.

دقیقه 11 جیمز میلنر بود که از بیرون محوطه جریمه با شوت کات دار پای راست شانس برای گلزنی را امتحان کرد ولی بازهم تیبو کورتوا با واکنشی عالی و با کف دست توپ را به کرنر فرستاد.

بازی در نیمه دوم نیز از سوی لیورپول هجومی شروع شد و خیلی زود این روبرتو فیرمینو بود که می توانست گلزنی کند. شوت ستاره برزیلی لیورپول را کورتوا به زیبایی برگشت داد و اجازه نداد میزبان در شروع نیمه دوم یک گل پیش بیفتد.

 جالب اینکه تیبو کورتوا هرگز در آنفیلد دو گل از لیورپول دریافت نکرده بود و امشب نیز این رکورد خوب را حفظ کرد.

او با پیراهن چلسی 4 بار در آنفیلد حاضر بوده و حاصل کار یک برد 1-2 برای چلسی و سه تساوی بوده است. او تنها دو بازی برابر لیورپول را از دست داده است.

اکتبر 2015 کورتوا بازی برابر لیورپول در استمفورد بریج را از دست داد و در غیاب او چلسی 1-2 مغلوب لیورپول شد. در بازی برگشت هم او کار را از روی نیمکت شروع کرد و چلسی توانست به لطف گل ادن هازارد یک مساوی 1-1 از قرمزها بگیرد.

تنها باری که کورتوا در یک دوئل رفت و برگشت برابر لیورپول به میدان رفته، به جام اتحادیه فصل 15-2014 بر می گردد که دو تیم در آنفیلد 1-1 مساوی کردند و در بازی برگشت کورتوا نقش مهمی در متوقف کردن لیورپول داشت و در نهایت چلسی توانست در وقت های اضافه یک گل بزند و صعود کند.

شش سال بعد کورتوا در یک جدال حذفی بار دیگر به آنفیلد بازگشت و یک تنه میزبان را ناکام گذاشت.

 

نظرات بینندگان