arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۶۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۲ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۹

مسیحیان انجیلی و سیاه‌پوستان آمریکایی به واکسن کرونا اعتقادی ندارند!

بر اساس یک نظرسنجی جدید مشخص شد قریب به نیمی از سفید پوستان مسیحی انجیلی و یک سوم از سیاهپوستان پروتستان در آمریکا گفته‌اند که قطعا یا شاید، واکسن کرونا را تزریق نمی‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مسیحیان انجیلی و سیاه‌پوستان آمریکایی به واکسن کرونا اعتقادی ندارند!


ایسنا: به گزارش روزنامه دیلی میل، در این نظرسنجی که توسط موسسه "پیو" انجام شد بیش از ۷۰ درصد از کاتولیک‌ها و افرادی که به هیچ مذهب سازمان یافته‌ای وابسته نیستند نیز گفتند که واکسن را دریافت کرده یا می‌کنند.

با توجه به این که در سه ماه گذشته واکسن در سراسر آمریکا بین مردم توزیع شده، ۶۹ درصد از آمریکایی‌ها می‌گویند که شاید یا قطعا واکسن را می‌زنند در حالیکه این میزان در ژانویه ۶۰ درصد بود.

با این حال، این نظرسنجی مشخص کرده که بسیاری از آمریکایی‌هایی که باورهای دینی و مذهبی عمیقی دارند می‌ترسند واکسن بر خلاف باورهای دینی‌شان باشد.

در این میان، مسیحیان انجیلی بیش از همه از واکسن فراری هستند. برخی از آنها تلاش کرده‌اند تا یک حس نادرست را درباره اینکه این واکسن‌ها حاوی "علامت حیوانی" هستند، القا کنند و اشاعه دهند.

اما بیش از همه نژادها، سیاهپوستان آمریکایی بیشترین احتیاط را درباره واکسن دارند. با این حال پذیرش این واکسن در میان آنها در آمریکا از ۴۲ درصد در نوامبر ۲۰۲۰ به ۶۱ درصد در ماه گذشته میلادی رسید.

۶۹ درصد از سفیدپوستان آمریکایی گفتند که شاید یا حتما واکسن را دریافت می‌کنند، ۷۰ درصد از اسپانیایی تبارها نیز گفتند که می‌خواهند واکسن بزنند و ۹۰ درصد از آسیایی تبارها نیز گفتند که واکسن را دریافت می‌کنند.

از زمان جمع آوری داده‌ها در بازه زمانی ۱۶ تا ۲۱ فوریه ۲۰۲۱، ۳۷ درصد از سیاهپوستان آمریکایی گفتند که احتمالا واکسن COVID-۱۹ دریافت نخواهند کرد.

همچنین ۴۵ درصد از افرادی که به عنوان سفیدپوستان مسیحی انجیلی معرفی شدند، گفتند که احتمالا یا قطعا واکسن کرونا نمی‌زنند، در حالی که این میزان در بین سیاهپوستان پروتستان ۳۳ درصد است.

نظرات بینندگان