معرفی سرویس گوگل ادز
گوگل ادز سرویس تبلیغاتی اصلی گوگل و تبلیغات منبع درآمد اصلی این شرکت است. در سال ۲۰۱۱ ۹۶٪ درآمد گوگل از تبلیغات بوده است. سرویس تبلیغات در گوگل ادز به مشتریان این امکان را میدهد که علاوه بر آن که سایتهایشان بر حسب رتبهای که الگوریتمهای گوگل به آنها اختصاص دادهاست در نتایج جستجو نمایش داده میشود، بتوانند سایتهایشان را در همان صفحه اول نتایج جستجوی گوگل برای کاربرانی که جستجوهایی مرتبط با کسب و کار و وبسایت آنها میکنند به صورت تبلیغات کوتاه در فرمت های مختلف به نمایش بگذارند.
به این ترتیب صاحبان وبسایتها میتوانند با هزینههایی به نسبت کم وبسایت و کسب و کار خود را در معرض دید کاربران قرار دهند. ممکن است شما در نتایج جستجو جایگاه خوبی نداشته باشید اما اگر به وبسایت و قابلیت تجاری خود اطمینان دارید میتوانید با قدری هزینه در اولین صفحه نتایج جستجو حتی اولین وبسایتی باشید که کاربر با آن مواجه میشود. باقی کار با شما و کیفیت وبسایت و خدماتتان است که باید اعتماد مشتری را بتوانید جلب کنید.
در روش گوگل ادز گوگل جهت نمایش دادن تبلیغ از حساب کسی که تبلیغ داده است مبلغی کم نمیکند و فقط موقعی مبلغ کلیک را کم میکند که کاربر روی تبلیغ کلیک کرده و به سایت منتهی شود. همچنین اعدادی که گوگل جهت هر کلیک از حساب کم میکند یک عدد ثابت و مشخصی نیست و با موقعیت تبلیغ، نوع لغت و چندین پارامتر دیگر تغییر میکند و ممکن است در یک روز اعداد متفاوتی از یک حساب کم شود.
چرا باید از گوگل ادوردز استفاده کنیم؟
واضح است که تفاوتی بین نوع بازدیدکنندگان در سایت وجود دارد. بازدید کنندگانی که ممکن است سایت را در نتایج طبیعی گوگل پیدا کرده باشند رفتار متفاوتی با بازدید کنندگانی که از طریق گوگل ادوردز وارد سایت شده اند خواهند داشت. دلیل این امر بسیار ساده است. ترافیکی که از طریق جستجو و گشت و گذار بعبارتی سئو به دست آمده باشد، مربوط به بازدید کنندگانی است که اغلب به دنبال اطلاعات هستند. این در حالیست که بازدید کنندگان تبلیغات پولی به خوبی می دانند که بر روی تبلیغ کلیک می کنند و به دنبال خرید محصول یا خدمات موردنیاز خود هستند. بنابراین شما به میلیون ها بازدیدکننده مروری (از طریق نتایج طبیعی) نیاز ندارید. در عوض به بازدیدکنندگان خاص و هدفمندی نیاز دارید که از طریق ادوردز وارد سایت شده اند.
گوگل چگونه تبلیغات را دسته بندی میکند؟
گوگل زمانی که در مورد جایگاه تبلیغ و مزایده تصمیم گیری میکند، فاکتورهایی در مورد مزایده bid (یا هزینهای که برای هر کلمه در نظر گرفتهاید) و تعداد افرادی که از طریق هر تبلیغ بر روی آن کلیک کرده اند را در نظر میگیرد. گوگل ادوردز به تبلیغات موثر اولویت بیشتری می دهد. اگر تبلیغ و مقصد آن به عبارت موردنظر مرتبط باشد، بازدیدکنندگان بیشتری از طریق پرداخت به ازای کلیک (تبلیغات گوگل) به سایت شما خواهند آمد. بازدیدکننده خوب می تواند به مشتری خوبی تبدیل شود.
اما چند نکته صادقانه
همه ما میدانیم که گوگل ادوردز به عنوان یک راه میانبر شناخته میشود و شما در عوض پولی که میپردازید، برای یک مدت محدود نسبت به رقبایتان در رتبههای بهتری قرار میگیرد. اگرچه استفاده از این روش تأثیر چندانی بر رتبه اصلی سایت شما ندارد، اما به هر حال برای جذب ترافیک و جذب مشتری برای کسب و کار مهم است. این موضوع و شاید راحت طلبی، متاسفانه باعث میشود که برخی از دوستان به صورت کاملاً ناشناخته و ناشیانه در این مورد دچار مشکل شوند. اما در اینجا چند توصیه برادرانه و دوستانه به شما دارم:
در جایگاه رتبه اول گوگل ادز ، هدفمند تبلیغات کنید و معجزه کنید
تبلیغات در گوگل به عنوان یکی از راه های اساسی برای فروش محصولات و یا خدمات به شمار می آید. اگر شما صاحب یک شرکت و یا برند هستید و قصد دارید محصولات خود را با مشتریان به اشتراک گذاشته و یا اینکه خدمات خود را به آن ها ارائه دهید،
به راحتی می توانید با تبلیغ در گوگل ادز به این مهم دست پیدا کنید.ما پکیج های متنوعی را به شما پیشنهاد میکنیم و مدیریت کل کمپین شما رو بر عهده میگیریم و تلاش میکنیم بیشترین ورودی را روانه سایت شما کنیم تا بازخورد خوبی از تبلیغات گوگل داشته باشید. اطلاعات بیشتر در سایت WWW.ADWORDS20.COM
بازخورد این نوع تبلیغات به بودجه ای که شما میگذارید بر میگردد هر قدر بودجه بیشتری هزینه تبلیغات گوگل ادز کنید بازخورد بیشتری از تبلیغ خواهید دید.