arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۲۲۰۵
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۲۳ - ۰۸ آبان ۱۳۹۹

فرستاده رییس جمهور ایران وارد ایروان شد / عراقچی: با مقامات ارمنستانی هم‌ در خصوص یافتن راه حلی برای صلح، مذاکره می کنیم / هر چه سریعتر باید برای برقراری صلح تصمیم گیری شود

عباس عراقچی فرستاده ویژه رییس جمهوری اسلامی ایران، پس از دیدار و رایزنی با مقامات جمهوری آذربایجان، و روسیه، وارد ایروان پایتخت ارمنستان شد. وی در بدو ورود به ایروان گفت: مذاکرات بسیار فشرده و مفیدی در باکو و مسکو داشتیم، قرار است با مقامات ارمنستانی هم‌ در خصوص یافتن راه حلی برای صلح، مذاکره کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عباس عراقچی گفت مذاکرات بسیار فشرده و مفیدی در باکو و مسکو داشتیم، قرار است با مقامات ارمنستانی هم‌ در خصوص یافتن راه حلی برای صلح، مذاکره کنیم.

به گزارش صداوسیما از ایروان، عباس عراقچی فرستاده ویژه رییس جمهوری اسلامی ایران، پس از دیدار و رایزنی با مقامات جمهوری آذربایجان، و روسیه، وارد ایروان پایتخت ارمنستان شد.

وی در بدو ورود به ایروان در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در ایروان گفت: مذاکرات بسیار فشرده و مفیدی در باکو و مسکو داشتیم، قرار است با مقامات ارمنستانی هم‌ در خصوص یافتن راه حلی برای صلح ؛مذاکره کنیم.

وی افزود: اکنون زمان بسیار حساسی است و هر چه سریعتر باید برای برقراری صلح تصمیم گیری و مسیری برای صلح باز شود.

عراقچی اضافه کرد: ‌شمار تلفات در حال بالا رفتن و این مایه تاسف است.تصور ما بر این است که هر چه سربعتر مسیر باید برای صلح باز شود و پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران می تواند ابن مسیر را باز کند.

عراقچی در ادامه گفت: ایران در همسایگی با هر دو کشور جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان است از هر دو کشور اتباعی در ایران در صلح و آرامش در کنار هموطنان ایرانی زندگی می کنند. و موضع ما همواره موضع متوازن و متعادلی بوده است.

فرستاده ویژه رییس جمهور گفت:‌ در این بحران ما به یک سری اصول بین المللی معتقد و پایبند هستیم. حسن نیت و ظرفیتی که ایران دارد می تواند در مسیر صلح بکار گرفته شود بخصوص برای یک صلح پایدار.

عراقچی گفت:‌ ابتکار جمهوری اسلامی ایران یک صلح پایدار در منطقه را هدف قرار می دهد و امیدوارم به این هدف بتوانیم برسیم چون معتقدیم جمهوری اسلامی ایرام ظرفیت های لازم را برای این کار با همکاری دیگر کشورها دارد.

نظرات بینندگان